معرفی رسمی تبلت نکسوس 10 گوگل و سامسونگ: تنها 399 دلار

پس از این همه شایعات و تصاویر درز شده حالا گوگل به صورت رسمی تبلت ده اینچی خود یعنی نکسوس 10 را به صورت رسمی معرفی کرد؛ تمامی مشخصات درز شده پیش از این درست از آب در آمده و بهتر از آن نکسوس 10 تنها 399 دلار قیمت خواهد داشت.

1

تبلت نکسوس 10 گوگل و سامسونگ از سیستم‌عامل جدید اندروید 4.2 بهره می‌برد و دارای یک صفحه نمایش ده اینچی با وضوح فوق العاده2560  در 1600 پیکسل است. به این ترتیب تراکم پیکسلی تبلت نکسوس 10 حتی صفحه‌نمایش رتینای آیپد 4 را پشت سر گذاشته و به رقم 300 پیکسل بر اینچ می‌رسد.

گوگل این صفحه‌نمایش را True RGB Real Stripe PLS می‌نامد و اولین کارشناسان خوش‌شانسی که تبلت نکسوس 10 را از نزدیک دیده‌اند کیفیت صفحه‌نمایش آن را چه از نظر وضوح، چه از نظر کیفیت و دقت رنگ‌ها و چه از نظر زاویه دید بسیار عالی ارزیابی کرده‌اند. گوگل هم در سایت خودش صفحه‌نمایش تبلت را بالاترین وضوح در کل صفحه‌نمایش‌ها دانسته است.

پردازنده به کار گرفته شده در تبلت نکسوس 10 در حال حاضر بهترین چیپست موبایلی نه تنها در دستگاه‌های اندرویدی بلکه کلیه پردازنده‌های دیگر محسوب می‌شود؛ چرا که با وجود دو هسته‌ای بودن هسته‌های این پردازنده Exynos 5250 سامسونگ بر اساس معماری جدید Cortex-A15 ساخته شده و در بنچمارک‌های منتشر شده پردازنده گرافیکی چهارهسته‌ای Mali-T604 حتی پردازنده گرافیکی Adreno 320 در اپتیموس جی و پردازنده گرافیکی Apple A6 در آیفون 5 را نیز پشت سر می‌گذارد (هر چند هنوز در مورد پردازنده A6X در آیپد جدید بنچمارکی در دست نیست.) پردازنده Exynos 5250 بر روی 1.7 گیگاهرتز کلاک شده و با دو گیگابایت رم بررسی‌های اولیه نکسوس 10 را سریع‌ترین تبلت اندرویدی عنوان می‌کنند.

تبلت نکسوس 10 در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی عرضه می‌شود و تنها از فناوری WiFi بهره برده و خبری از 3G یا 4G نیست. دوربین تبلت هم همانطور که پیش‌بینی می‌شد پنج مگاپیکسلی در پشت و 1.2 مگاپیکسلی در جلو است. باتری نکسوس 10 هم 9000 میلی‌آمپری است که می‌تواند تا 9 ساعت ویدئوی HD را پخش کند.

از دیگر مشخصات تبلت نکسوس 10 می‌توان به وزن 604 گرمی، دو اسپیکر استریو در جلو، دو چیپ NFC، پورت‌های MicroUSB و Micro HDMI و قیمت 399 دلاری برای مدل 16 و 499 دلار برای مدل 32 گیگابایتی اشاره کرد. بدین ترتیب نکسوس 10 با ظرفیت مشابه و امکاناتی بسیار خوب نسبت به آیپد جدید اپل 100 دلار ارزان‌تر خواهد بود.

Source: TheVerge – GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. kami می‌گوید

    من دنبال تبلتی با همچین مشخصاتی میگشتم اما ویدئویی از کاربرد و امکاناتش پیدا نمیکنم که با خیال راحت خریداریش کنم.کی تو بازار ایران میاد؟