تصاویر «نکسوس ایکس» سونی جعلی است!

چند روز پیش تصاویری منتسب به گوشی نکسوس سونی با نام Nexus X در اینترنت منتشر شد. با انتشار این تصاویر به همراه نکسوس 4 ال‌جی این تصور ایجاد شد که گوگل دو گوشی نکسوس معرفی خواهد کرد اما امروز منتشرکننده این تصاویر جعلی بودن آن‌ها را اعلام کرد.

1

فارنت: همان‌طور که اطلاع دارید چند روز پیش تصاویری منتسب به گوشی نکسوس سونی با نام Nexus X در اینترنت منتشر شد. با انتشار این تصاویر به همراه نکسوس 4 ال‌جی این تصور ایجاد شد که گوگل در کنفرانسش دو گوشی نکسوس معرفی خواهد کرد اما امروز منتشرکننده این تصاویر جعلی بودن آن‌ها را اعلام کرد.

سازنده تصاویر که با ساخت اکانت جدیدی در Tumblr با عنوان “Anatomy of a Hoax” یا “آناتومی یک فریب” مراحل ساخت این تصاویر را شرح داده است با عرض عذرخواهی اعلام کرد که او نیز همان‌قدر این نکسوس زیبا را می‌خواهد که ما می‌خواهیم!

او طبق تصاویر منتشر کرده جدیدش ادعا می‌کند برای ساخت این تصاویر زحمت زیادی کشیده و سعی کرده ویژگی‌های سری جدید خانواده اکسپریا را با نکسوس تلفیق کرده و این تصاویر جعلی را بسازد. همان‌طور که در تصاویر می‌بینید طراحی‌ گوشه‌دار نکسوس ایکس و همچنین دکمه‌های پاور، صدا و دوربین از Xperia Ion، مکان Micro USB از Xperia TL و پین‌های داک از گلکسی نکسوس الهام گرفته شده است.

همچنین در پشت گوشی دوربین و فلش از Xperia TL ، طراحی و جای‌گیری اسپیکر از Xperia Ion و قسمت جداشدنی پایینی نیز با الهام از Xperia Ion طراحی شده است.

اما این ایده‌گیری‌ها و ساخت مدل سه بعدی زیاد طرفدار ندارد. طراح این تصاویر به طرز حرفه‌ای خط و خش‌ها و بازتاب نور از پشت گوشی را نمایش داده و عکس‌های منتسب را طوری ویرایش کرده که هم از نظر کیفیت و نویز و هم اطلاعات EXIF کاربران تصور کننده که این تصاویر توسط Galaxy Nexus گرفته شده است.

طراخ ماهر این تصاویر 4 ساعت را صرف مدلینگ و بافت‌ها، 2 ساعت را نورپردازی و طبیعی جلوه دادن و یک ساعت را صرف رندر کرده و با زمان آپلود محموعاً 5 ساعت را صرف به اشتباه انداختن علاقمندان به فناوری کرده است! برای مشاهده تایم لاین این ماجرا از زمان آپلود تا واکنش رسانه ها اینجا و همچنین مراحل خلق تصویر اینجا را کلیک کنید.

Source: Xperia Blog

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. amin می‌گوید

    اگر سونی نکسوس بعدی رو تولید کنه منتظرش نمیمونم و همین نکسوس 4 رو میخرم چون که به نظر من فقط گوشی های ضد آب سونی ارزش خرید رو دارن و اگر نکسوس بعدی ضد آب باشه حاضرم کلیه ام رو واسش بفروشم حالا میخاد با هر برندی باشه…