دزدی پانصد هزار یورویی هکر فرانسوی با انتشار اپلیکیشن‌های جعلی اندروید

اخیراً یک هکر فرانسوی جوان که تنها بیست سال دارد موفق شده با نوشتن اپلیکیشن‌های جعلی با روش ‌های مختلف مبلغ 500 هزار یورو ( حدود 653 هزار دلار) را از بیش از 17000 قربانیش از سال 2011 تاکنون به جیب بزند.

1

فارنت: شاید شما هم بارها شنیده‌اید که پلتفرم اندروید به علت متن باز بودن علیرغم ایجاد آزادی بیشتر برای کاربرانش بیشتر نسبت به بدافزارها و اپلیکیشن‌های جعلی آسیب‌پذیر است. اخیراً یک هکر فرانسوی جوان که تنها بیست سال دارد موفق شده با نوشتن اپلیکیشن‌های جعلی با روش ‌های مختلف مبلغ 500 هزار یورو ( حدود 653 هزار دلار) را از بیش از 17000 قربانیش از سال 2011 تاکنون به جیب بزند.

طریقه کار این هکر این‌گونه بوده که او در زیرزمین خانه پدریش کار می‌کرده و با نوشتن اپلیکیشن‌هایی بسیار شبیه به اپلیکیشن‌های محبوب پولی اما به صورت رایگان فایل‌های apk مخرب را در فضای اینترنت انتشار می‌داده و به این ترتیب گوشی‌ها و دیگر دستگاه‌های اندرویدی را آلوده می‌کرده است. این اپلیکیشن‌ها پس از نصب در دستگاه میزبان اقدام به ارسال پیامک‌های ناخواسته‌ای به شماره‌های با تعرفه‌ی بالا یا Premium-Rate Number ها می‌کرده است؛ این شماره‌ها که تعرفه‌ای بسیار بالاتر از پیامک معمولی دارند معمولاً برای سرویس‌های مخابراتی و یا خصوصی مانند ارسال اخبار، هواشناسی و … استفاده می‌شود و چندین شماره خاص در اختیار شخص هکر بوده‌است. همچنین علاوه بر این روش هکر جوان داستان تمامی نام‌های کاربری و پسورد‌ها و همچنین مشخصات کارت‌های بانکی کاربران را در پرداخت‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های بازی و قمار را از این طریق برای خودش ارسال می‌کرده است.

هکر مذکور پس از بازداشت به تمامی جرایمش اعتراف کرده و عنوان کرد که این کارها را برای پول انجام نمی‌داده و انگیزه اصلی او علاقه فراوان به کامپیوتر بوده و می‌خواهد یک برنامه‌نویس موبایلی شود. جالب اینجاست که گفته می‌شود او هیچ‌گونه تحصیل یا آموزشی را در این زمینه ندیده بوده و تنها با نبوغش موفق به این‌کار شده است.

Source: PhoneArena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. arsham می‌گوید

    چه کیبورد باحالی