گوش کنید/ ناسا امکان شنیدن صدای زمین از فضا را فراهم کرد!

صدای زمین از فضا همان چیزی است که از کمربندهای تشعشعی زمین شنیده می‌شود و مثل آن است که ما در گوش‌های یک انسان آنتن‌های رادیوئی نصب کرده باشیم.

62

تصاویر ماهواره‌ای معمولا تصاویر فوق‌العاده‌ای از دریچه‌ای که زمین از فضا دیده می‌شود در اختیار ما قرار می‌دهد اما حالا نظر شما در مورد صدا چیست؟ اگر مانند ما به این شعر معروف ایرانی اعتقاد داشته باشید که “تنها صداست که می‌ماند” باید به عرض شما برسانم که واقعا با شنیدن صدای زمین از فضا شما هم به همین نتیجه غریب خواهید رسید.

سازمان فضایی آمریکا، ناسا، به تازگی فایل صوتی را با عنوان صدای زمین از فضا منتشر کرده است که در واقع صدای پدیده‌ای  است که آن را  کروز می‌خوانند و صدای سیگنال‌های رادیوئی حاصل از امواج پلاسمائی است که در کمربند تشعشعی کره زمین یافته می‌شود. این صدا توسط دو کاوشگر فضایی که در حال حاضر و در ماموریتی دو ساله در کمربند تشعشعی کره زمین به سر می‌برند ضبط شده است.

عکس کره زمین

کریگ کلتزینگ از دانشگاه آیووا در این خصوص می‌گوید: این صدا همان چیزی است که از کمربندهای تشعشعی زمین شنیده می‌شود و مثل آن است که ما در گوش‌های یک انسان آنتن‌های رادیوئی نصب کرده باشیم. وی صداهای ضبط شده جدید را یکی از واضح‌ترین نمونه‌ها می‌داند و خاطرنشان می‌کند که حتی می‌تواند از این پس این موضوع بهتر باشد چرا که به دلیل قرارگیری دو کاوشگر با دو گیرنده مجزا می‌توان صدایی استریو را از فضا ضبط کرد.

برای شنیدن صدای زمین از فضا می‌توانید به اینجا بروید و اگر به دانلود آن علاقمند شده‌اید می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید. شاید این صدا برای شما نیز مانند ما غریب باشد و با شنیدن آن به شما نیز حس غربت و تنهایی دست بدهد. اما براستی تنها صداست که می‌ماند!

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

62 نظر برای این مطلب
  1. Perel می‌گوید

    من صدای سیارات رو دارم
    صدایی زمین این شکلی نیست….
    به هیچ عنوان حتی این صدا نزدیکشم نیست. چه برسه به اینکه خودش باشه