صید متخصصان گوگل مپس برای توسعه سرویس نقشه اپل!

وبسایت تچ‌کرانچ در گزارشی به نقل از فردی که خود را یکی از نزدیکان به مقامات اپل معرفی کرده اعلام کرده است که اپل برای بهبود سرویس نقشه خود به دنبال استخدام کارشناسان و توسعه‌دهندگان سابق پروژه نقشه گوگل است و تاکنون در این زمینه موفق هم بوده است.

3

فارنت: هفته پیش آیفون 5 و سیستم عامل iOS6 توسط اپل عرضه شد، در این نسخه از iOS قابل توجه‌ترین تغییر این بود که شرکت اپل اپلیکیشن نقشه خود را با اپلیکیشن نقشه Google جایگزین کرد.

همانطور که قبلا در فارنت خواندید این نقشه دارای مشکلات فراوانی است و نقشه‌ها در برخی موارد آنقدر مشکل‌دار است که نمی‌توان نامی جز افتضاح بر آن نهاد! و آن را اپلیکیشنی مورد اعتماد برای رساندن شما به مقصد دانست! البته اپل در این باره توضیح داد که این سرویس به تازگی عرضه شده و دارای مشکلات خاص خودش است و تا کامل شدن آن زمان زیادی می‌برد و مطمئنا بعد از طی کردن یک راه خاص به اپلیکیشنی همچون Google Maps خواهد رسید. البته باید بدانید که برای اپلیکیشن Google Maps در حال حاضر 7 هزار نفر مشغول کار بر روی آن هستند!

حال وبسایت تچ‌کرانچ (TechCrunch) در گزارشی به نقل از فردی که خود را یکی از نزدیکان به مقامات اپل معرفی کرده اعلام کرده است که اپل برای بهبود سرویس نقشه خود به دنبال استخدام کارشناسان و توسعه‌دهندگان سابق پروژه نقشه گوگل است و تاکنون در این زمینه موفق هم بوده است.

او این رویداد را این‌گونه توصیف کرده است: بسیاری از همکاران من در پروژه گوگل مپس وقتی قراردادشان به پایان رسید این شرکت را ترک کردند و خیلی‌ها هم خودشان کار را رها کردند. یکی از همکارانم به دنبال کاری جغرافیایی همانند گوگل مپس بود و در نهایت در اپل استخدام شد. اون از چندی پیش شایعاتی را در مورد نقشه اپل شنیده بود و با اشتراک تجربیات کار در گوگل به اپلی‌ها آنجا استخدام شد. او در اپل استخدام شد و حالا به عنوان یک آنالیزور جغرافیایی کار می‌کند. یکی از رهبران پروژه گوگل مپس نیز توسط یکی از مشاورین اپل استخدام شد. او به عنوان مدیر تولید محصول با حقوق 85 هزار دلار و با گذراندن مصاحبه‌اش به‌راحتی استخدام شد.

وی در ادامه افزوده است: اپل به نوبه خود جاذبه‌های خاص و فوق‌العاده‌ای دارد و میتواند در پلتفرم خود سرویسی را مانند نقشه‌های گوگل ایجاد کند. به همین دلیل خیلی عجیب نیست که اپل مدیران، متخصصان و کارشناسان سابق گوگل مپس یا کارکنان فعلی این شرکت را برای خود استخدام کند تا حداقل چنین سرویسی را ایجاد کند. ما در گوگل مپس با اهمیت این سرویس آشنا هستیم، ما رندر تصاویر را بلدیم و به راحتی می‌توانیم کلمات کلیدی را برای جستجو کاربران ایجاد کنیم، ما دارای تجربه هایی هستیم که مطمئنا به اپل در ایجاد 5 میلیون مایل نقشه کمک می‌کند.

به هر حال در دنیای فناوری استفاده از تجربیات گوناگون رقبا گاهی به کمک یک شرکت می‌آید اگر چه این گونه اقدامات معمولا مدیران شرکت‌های مبدا را آشفته و ناخرسند می‌کند اما شرکت‌های مقصد مانند اپل معمولا از بدست آوردن تجربیاتی حاصل از چندین سال کار مطمئنا خوشحال هم می‌شوند. به هر حال وجود سرویس نقشه باکیفیت دیگری مانند گوگل مپس در سرویس نقشه اپل به نفع مصرف‌کنندگان تمام خواهد شد و مطمئنا این تنها اهمیت موضوع است!

Source: Tech-Crunch

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. Ali می‌گوید

    امیدوارم گوگل یه سری از امکانا تش و پتنت کنه ، که هر کسی نتونه از روش کپی کنه …

  2. وحید می‌گوید

    استفاده از تجربیات دیگران
    استفاده از فناوری ها و نوآوری های گوگل در تکنولوژی google maps

    هه ! بزار دادگاه گوگل علیه اپل رو هم ببینیم … اپل که دست به اعتراض کردن هاش خیلی خوبه بزار از همون
    سوراخی که بقیه رو نیش میزد خودش هم بخوره

  3. سعید می‌گوید

    اگه کتاب استیو جابز رو خونده باشین وقتی که گوگل چند تا از کارکندان سابق اپل رواستختام کرده بود استیوجابز زنگ زد به مدیر عامل گوگل و رسما اعتراض کرد. حالا همون مار رو داره اپل میکنه. این اپل اون اپل دو سال پیش نیست!!