چگونه از گوشی اندرویدی و یا آیفون خود به عنوان وب‌کم استفاده کنیم؟

119

شاید در خانه یک گوشی هوشمند اضافه داشته باشید، اما کامپیوتر شما وبکم نداشته باشد، یا اینکه به دنبال تبدیل گوشی به وبکم باشید حالا فرقی ندارد تبدیل گوشی اندرویدی به وبکم یا تبدیل گوشی آیفون به وبکم در هر صورت در این مطلب تلاش کردیم تا تمام نکات لازم برای تبدیل موبایل به وبکم کامپیوتر را به صورت تصویری و گام به گام آموزش دهیم.

پس از انجام مراحل این آموزش می‌توانید از دوربین گوشی خود به عنوان وبکم کامپیوتر با کیفیت بالا استفاده کنید.

توجه داشته باشید که این در این آموزش تبدیل گوشی به وبکم با کابل USB یا با وای فای را آموزش خواهیم داد و مراحل آن تفاوتی ندارد در عین حال می‌توانید از این اموزش باری تبدیل گوشی به میکروفون هم استفاده کنید. در ادامه با فارنت همراه باشید.

در بازار نمی‌توانیم وبکم‌های زیادی با کیفیت بالا پیدا کنیم و شاید هیچگاه به داشتن آنها نیاز پیدا نکنیم، اما شاید برای مواقعی به وبکم نیاز داشته باشیم. برای اینکه هزینه بالایی برای وبکم پرداخت نکنید، می‌توانید از یک گوشی یا تبلت اندرویدی یا آیفون، حتی آیپد به عنوان وبکم استفاده کنید.

البته امکان استفاده از دوربین عکاسی به عنوان وبکم نیز وجود دارد که کیفیت بالاتری را معمولا به همراه دارند و در عین حال امکان استفاده از برخی دوربین‌های امنیتی به عنوان وبکم نیز وجود دارد، اما کیفیت آن‌ها بسیار پایین‌تر از گوشی‌های اندرویدی یا آیفون خواهد بود.

تبدیل گوشی اندرویدی به وبکم با کابل USB و یا وای فای

اگر سری به گوگل پلی استور بزنید، اپلیکیشن‌های زیادی را با این ادعا که دستگاه اندرویدی شما را به وبکم تبدیل می‌کنند، می‌بینید. ما در این مطلب دو برنامه را به عنوان بهترین برنامه‌های موجود برای شما معرفی و نحوه استفاده از آنها را آموزش خواهیم داد.

برنامه DroidCam برای تبدیل گوشی اندرویدی به وبکم

اما بهترین برنامه تبدیل گوشی به وبکم با کیفیت بالا که می‌توانیم آن را به شما توصیه کنیم برنامه DriodCam است که فرایند راه‌اندازی ساده‌تری دارد و همچنین نتیجه آن قابل اطمینان‌تر است.

برای دانلود DroidCam و استفاده از این برنامه، مراحل زیر را باید انجام دهید:

دانلود برنامه DroidCam برای اندروید

  • نسخه اندرویدی برنامه DroidCam را از پلی استور به طور رایگان دانلود و روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب کنید. برای نصب این برنامه باید بر روی دستگاه شما حداقل سیستم عامل اندروید 5.0 نصب شده باشد.

دانلود DroidCam برای ویندوز

دانلود DroidCam برای ویندوز

  • علاوه بر گوشی یا تبلت اندرویدی خود، باید دانلود برنامه DroidCam برای ویندوز 10 و یا لینوکس را نیز انجام دهید. متاسفانه برنامه DroidCam برای سیستم عامل macOS عرضه نشده است. حتما نسخه 6.2 این برنامه و یا بالاتر را برای ویندوز دانلود کنید چون این نسخه در مقایسه با ورژن‌های قبلی، مشکلات کمتری دارد.
    برنامه DroidCam
  • پس از نصب این برنامه روی گوشی اندرویدی خود تقریبا کار خاص دیگری روی گوشی ندارید و بیشتر کار را باید روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود انجام دهید. هنگام نصب برنامه DroidCam روی ویندوز شما باید به برنامه اجازه نصب درایورهای صوتی را بدهید و اگر نمی‌خواهید در هنگام نصب چندین بار پنجره نصب یا عدم نصب را ببینید، گزینه “Always trust software from DEV47 APPS” را بزنید، البته اجباری برای این کار وجود ندارد!

تبدیل گوشی به وبکم با کابل یا با وای فای مساله این است!

بدیهی است که اتصال و استفاده از گوشی به عنوان وبکم به صورت بی سیم کار راحت‌تری است و استفاده راحت‌تری را برای شما به همراه دارد اما برای تبدیل گوشی به وبکم با وای فای باید کامپیوتر و گوشی شما به یک شبکه وای فای یکسان متصل باشند. اگر به هر دلیلی امکان انجام این کار برای شما میسر نیست بهتر است در تنظیمات و هنگام نصب برنامه روی کامپیوتر گزینه کابل USB را انتخاب کنید.

نصب برنامه DroidCam در ویندوز

  • زمانی که شروع به نصب برنامه DroidCam برای ویندوز می‌کنید، در بخش بالایی گزینه‌ای نمایان می‌شود که توسط آن می‌توانید اتصال دستگاه به صورت بی‌سیم یا توسط کابل USB را مشخص کنید.
    ادامه این مراحل تقریبا مشابه است و صرفا این نکته قابل ذکر است که در روش اتصال با کابل ابتدا باید گوشی را برای این کار آماده و به کامپیوتر متصل کنید تا شناسایی شود.
    با توجه به اینکه استفاده از وای فای برای تبدیل گوشی به وبکم طرفدار بیشتری دارد و مراحل استفاده از کابل به توضیح چندانی در هنگام نصب نیاز ندارد، به همین علت بر روی نصب تبدیل گوشی به وبکم با وای فای تمرکز می‌کنیم. اگر در ادامه مراحل استفاده از کابل به مشکل برخوردید حتما در بخش نظرات مطرح کنید.
  • اتصال به صورت بی سیم و با وای فای به صورت پیش فرض در تنظیمات نصب برنامه فعال است. در بخش پایینی این گزینه، فضایی برای وارد کردن آدرس آی‌پی دستگاه اندرویدی شما وجود دارد. در این بخش باید اپلیکیشن DroidCam را بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود اجرا کنید. در این هنگام آدرس آی‌پی به نمایش گذاشته می‌شود، آن را در برنامه دسکتاپ و در بخش Device IP وارد کنید.
    تنظیمات تصویر و صدا در درویدکم
  • پس از آن و در قدم بعدی گزینه‌های مربوط به تصویر و صدا را حتما فعال کنید. اگر تنها تصویر فعال باشد، برنامه از میکروفون گوشی یا تبلت شما برای ضبط صدا استفاده نخواهد کرد و صدایی منتقل نخواهد شد و در عین حال اگر گزینه تصویر را غیرفعال کنید و فقط میکروفون را فعال کنید صرفا تبدیل گوشی به میکروفون را انجام داده‌اید. حتما پیش از اینکه بر روی دکمه شروع در برنامه دسکتاپ کلیک کنید، مطمئن شوید که گزینه‌های مورد نیاز را فعال کرده‌اید.
  • پس از اطمینان از این موضوع، گزینه سه نقطه عمودی را بر روی گوشی اندرویدی خود لمس کنید تا به بخش تنظیمات بروید. در اینجا در بخش دوربین می‌توانید استفاده از دوربین سلفی یا اصلی به عنوان وبکم را مشخص کنید. دوربین اصلی گوشی‌های هوشمند کیفیت بالاتری در مقایسه با دوربین سلفی دارند، بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که دوربین اصلی را به عنوان وبکم انتخاب کنید. بقیه بخش‌ها در تنظیمات را دست نزنید.
    برنامه DroidCam اندروید
  • در نهایت بر روی گزینه شروع در نرم افزار DroidCam در دسکتاپ ویندوز کلیک کنید تا فرایند اتصال دستگاه‌ها آغاز شود. حالا باید در این مرحله تصویر خروجی دوربین گوشی را بر روی نمایشگر کامپیوتر خود ببینید.

مشکلات و نکات مهم استفاده از DroidCam

اگر بعد از مراحل بالا هنوز نمی‌توانید تصویر خروجی دوربین را بر روی کامپیوتر ببینید این موارد را حتما چک کنید: اگر از وای فای استفاده کردید حتما از اتصال دستگاه اندرویدی و کامپیوتر به شبکه وای فای یکسان مطمئن شوید.

شاید کامپیوتر شما با سیم به مودم وصل شده باشد و گوشی توسط وای فای، اگر شبکه یکسان باشد مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر از کابل برای اتصال استفاده می‌کنید حتما چک کنید که کابل را درست متصل کرده‌اید.

  • حالا با انجام موفقیت‌آمیز این مراحل می‌توانید برنامه مورد علاقه خود برای تماس تصویری مانند زوم، گوگل میت یا اسکایپ را بر روی سیستم خود اجرا کنید.
    انتخاب درویدکم به عنوان سورس دوربین
  • حواستان باشد در تنظیمات ویدیو هر یک از این برنامه‌ها و یا برنامه مورد نظر خود، دوربین پیش فرض برنامه را به “DroidCam Source 2” یا “DroidCam Source 3” تغییر دهید. یکی از این دوربین‌ها، ویدیویی که در برنامه DroidCam Client می‌بینید را به نمایش می‌گذارد.
  • برای اطمینان از این موضوع که میکروفون دستگاه شما به صورت پیش فرض در برنامه تماس تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد، به بخش میکروفون بروید و “DroidCam Virtual Audio” را انتخاب کنید. پس از این کار، صدا توسط گوشی منتقل می‌شود.
  • اگر از دوربین سلفی دستگاه خود به عنوان وبکم استفاده می‌کنید و بنابر هر دلیلی تصمیم بگیرید با آن کار دیگری انجام دهید، برای مثال پیامک بفرستید و یا دنبال مخاطب خاصی بگردید، DroidCam پخش ویدیو را متوقف نمی‌کند.

توجه: اگر بخواهید از تمام ویژگی‌های این برنامه اندرویدی استفاده کنید، باید مبلغی برابر با 4.99 دلار پرداخت کنید. با این کار از توسعه‌دهنده آن پشتیبانی می‌کنید، اما نسخه رایگان آن اکثر نیازهای شما را برطرف خواهد کرد و نیازی به پرداخت هزینه اضافه نیست.

در نهایت باید بگوییم که این برنامه چندین مزیت دارد که برای مثال می‌توان به اجرای رایگان، عدم وجود واترمارک، امکان استفاده از دوربین سلفی یا اصلی و همچنین امکان تغییر اندازه اپلیکیشن در زمان استفاده از وبکم اشاره کرد، البته باید گفت این برنامه تنها با سیستم عامل اندروید کار می‌کند و همچنین کاربران به نسخه مخصوص macOS آن دسترسی ندارند.

گزینه دوم: برنامه IP Webcam برای تبدیل گوشی اندرویدی به وبکم

ابتدا اپلیکیشن IP Webcam را برای اندروید از گوگل پلی و یا کافه بازار دانلود و نصب کنید. حالا اپلیکیشن ویندوزی را هم از اینجا دانلود کرده و بر روی ویندوز نصب کنید.

نصب برنامه IP Webcam

وقتی اپلیکیشن‌ها را نصب کردید مطابق مراحل زیر عمل کنید:
  • اپلیکیشن IP Webcam را روی گوشی اندرویدی خود اجرا کرده و تنظیمات دلخواهتان مانند وضوح تصویر، کیفیت، محدودیت FPS و … را اعمال کنید. حالا پایین بیایید و Start Server را انتخاب کنید.
    برنامه IP Webcamنکته: بهتر است نام کاربری و رمزعبوری هم انتخاب کنید؛ چرا که هم امنیت شما بالاتر می‌رود و هم برنامه بعضی اوقات بدون این مشخصات کار نمی‌کند.
    اجرای برنامه IP Webcam
  • مرورگر را روی کامپیوتر باز کرده و آدرس آی‌پی نمایش داده شده روی گوشی را وارد کنید. به طور مثال : 192.168.2.12:8080
    برنامه IP Webcam
  • گزینه مناسب را با آزمایش و خطا انتخاب کنید. بهتر است ابتدا “Use browser built-in viewer” را انتخاب کنید. حالا باید ویدئو را ببینید، در غیر این صورت به عقب بازگشته و گزینه دیگری را انتخاب کنید.
    برنامه IP Webcam در ویندوز
  • اپلیکیشن IP Webcam را روی ویندوز اجرا کنید و اطلاعات را پر کنید. توجه کنید در قسمت Camera feed URL باید /videofeed را نیز وارد کنید.
    IP Webcam در ویندوز
  • حالا دکمه Autodetect را در قسمت Video size انتخاب کرده و Apply کنید. حالا باید همه برنامه‌هایی را که به وبکم نیاز دارند ببندید و دوباره باز کنید. از وبکم اندرویدی خود لذت ببرید!

چگونه از آیفون یا آیپد به عنوان وبکم استفاده کنید؟

مانند سیستم عامل اندروید، چندین برنامه برای سیستم عامل iOS توسعه پیدا کرده‌اند که امکان تبدیل آیفون یا آیپد به وبکم را برای کاربران فراهم می‌کنند.

یکی از این برنامه، EpocCam نام دارد که برای نصب آن به سیستم عامل iOS 10.3 یا نسخه‌های بالاتر آن نیاز دارید. مراحل نصب و راه‌اندازی این برنامه بسیار ساده است و برای استفاده از آن به کابل نیازی ندارید.

اگر برنامه DroidCam برای شما کار نکرد، می‌توانید از EpocCam برای دستگاه اندرویدی خود نیز استفاده کنید.

دانلود و نصب برنامه EpocCam برای تبدیل آیفون و آیپد به وبکم

برای استفاده از این برنامه در سیستم عامل iOS مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه EpocCam را از اپ استور دانلود و نصب کنید.
  • برخلاف برنامه DroidCam، درایورهای دسکتاپ EpocCam برای سیستم عامل‌های ویندوز و macOS منتشر شده است. به وبسایت توسعه دهنده این برنامه، com بروید و با توجه به سیستم عامل مورد استفاده خود، آن‌ها را دانلود کنید.
  • پس از نصب درایورها روی دسکتاپ خود، کار خاص دیگری نباید انجام دهید، البته مطمئن شوید که کامپیوتر و دستگاه مجهز به سیستم عامل iOS به شبکه اینترنت یکسان وصل شده باشند. اپلیکیشن را بر روی گوشی یا تبلت خود اجرا و سپس برنامه تماس تصویری مورد علاقه خود را بر روی سیستم باز کنید.
    برنامه EpocCam برای تبدیل آیفون و آیپد به وبکم
  • اکثر برنامه‌ها با این اپلیکیشن کار می‌کنند، البته دنبال EpocCam در تنظیمات دوربین بگردید. پس از انتخاب این دوربین، یک نوتیفیکیشن در کامپیوتر شما به نمایش گذاشته می‌شود که خبر از اتصال دوربین به وای فای می‌دهد.
  • اگر در فرایند استفاده با مشکلی مواجه شدید، چندین راه حل برای رفع آن‌ها وجود دارد. اگر به جای برنامه‌های تماس تصویری مستقل از نسخه تحت مرورگر آن‌ها استفاده می‌کنید، از این موضوع که مرورگر شما به دوربین دسترسی دارد، مطمئن شوید. زمانی که تماس تصویری را شروع کنید، یک نوتیفیکیشن برای اجازه دادن به مرورگر در کنار نوار آدرس ظاهر می‌شود.

استفاده از EpocCamمشکلات و نکات مهم استفاده از EpocCam

در آخر توجه شما را به چندین نکته درباره نسخه رایگان EpocCam جلب می‌کنیم.

  • اول از همه باید بدانید که ویژگی‌های نسخه رایگان این برنامه بسیار کمتر از نسخه رایگان DroidCam است، برای مثال اگر بخواهید از دوربین سلفی در دستگاه iOS خود به عنوان وبکم استفاده کنید، باید برای آن در اپ استور بررسی بنویسید. نسخه رایگان واترمارک دارد و حداکثر رزولوشن ویدیو در آن 640 در 480 پیکسل و به صورت 30 فریم بر ثانیه است.
  • این برنامه چندین مزیت دارد که برای مثال تنها نیاز به درایورها دارد، بر روی سیستم عامل iOS، اندروید، ویندوز و macOS کار می‌کند و همچنین فرایند راه‌اندازی آن بسیار ساده است. در مقابل نسخه رایگان محدودیت‌های زیادی برای شما ایجاد می‌کند.
  • نسخه رایگان EpocCam به شما اجازه نمی‌دهد که از میکروفون آیفون یا آیپد خود به عنوان منبع صدا استفاده کنید، بخاطر همین باید یک هدفون با میکروفون به کامپیوتر خود وصل کنید.
    نسخه کامل برنامه EpocCam
  • اگر به دنبال رفع تمام محدودیت‌ها و همچنین چندین ویژگی‌ اضافه باشید، می‌توانید نسخه کامل آن را با پرداخت مبلغ 7.99 دلار در اپ استور و 5.49 دلار در پلی استور دریافت کنید.
مطلب آموزش تبدیل گوشی به وبکم در پانزدهم خرداد 1399 به روز‌رسانی شد. در این مطلب تلاش کردیم تا تمام نکات لازم برای تبدیل موبایل به وبکم کامپیوتر را به صورت تصویری و گام به گام آموزش دهیم. اگر نکته جدیدی در هنگام استفاده برخوردید که به کار سایر کاربران می‌اید حتما آن را در بخش نظرات در میان بگذارید. اگر سوالی هم دارید می‌توانید بپرسید و مطمئن باشید تا جایی که دانش ما امکان آن را داشته باشد پاسخ شما را خواهیم داد.
منبع TheVerge Cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

119 نظر برای این مطلب
  1. زرنگ می‌گوید

    عالی بود

  2. Alireza می‌گوید

    سلام من نرم افزارو فعال کردم حتی امتحانشم کردم اوکی بود ولی میخوام تو واتساب تماس تصویری بگیرم‌ با کامپیوترم میگه دوربینی وصل کنید مشکل از کجاست؟
    ( من بع صورت بیسم وصل شدم)

  3. پاشا می‌گوید

    چطوری با کابل کار کنم؟

  4. محمدرضا می‌گوید

    سلام
    چگونه می توان از دوربین های دیجیتال مثلا سونی یا … بعنوان وب کم استفاده کرد

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      هر کدوم معمولا برنامه خاص خودشون رو دارن
      این دو تا مطلب رو بخونید:
      https://farnet.io/1399/03/260016/fujifilm-releases-app-to-turn-mirrorless-cameras-into-webcams/

      https://farnet.io/1399/02/257812/canon-now-lets-you-use-its-cameras-as-a-webcam/

  5. سام می‌گوید

    من میخوام مثلا از بازیم فیلم بگیرم بزارم اپارات میشه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      به عنوان یک دوربین متصل به کامپیوتر ازش می تونید استفاده کنید حالا اینکه از چی فیلم بگیرید و با چ برنامه ای بستگی به خودتون داره

  6. محمد از شیراز می‌گوید

    خیلی خیلی عالی بود
    بسیار ساده و روان گام به گام گفتید
    و خیلی راحت گوشی من وب کم pc ام شد.
    سپاس و خسته نباشید

  7. محمد می‌گوید

    سلام میشه از این روش برای استریم گذاشتن استفاده کرد؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله با برنامه OBS چک کنید

  8. محسن می‌گوید

    سلام.واسه وصل شدن به سایت اسکای روم چیکار بایدکرد؟
    یعنی میشه وقتی توی اسکای روم هستی از دوربین گوشی از برنامه DroidCam استفاده کرد؟

  9. متین معینی پور می‌گوید

    سلام
    من کامپیوترم به نت وصل نمیشه
    من کابلUSB رابه گوشی و کامپوتر وصل میکنم وروی گزینه usbکلیک میکنم ولی مونویسه دستگاهی شناسایی نشد
    کابل یو اس بی رو دوباره نگاه کردم ولی بازم درست نشد
    ممنون☺

  10. IMAN-IK می‌گوید

    و یه چیز دیگه
    فیلمی که با این برنامه از خودم میگیرم کجای لپ تاپ ذخیره میشه؟؟

  11. IMAN-IK می‌گوید

    چجوری کیفیت تلفن رو بالا ببرم چون وقتی اینکترو کردم ارور داد و این ک چطوری کیفیت دوربین گوشی رو ار 480 به 1080 تغغیر بدم؟

  12. IMAN-IK می‌گوید

    چجوری کیفیت تلفن رو بالا ببرم؟؟

  13. محمد امین فاضل می‌گوید

    سلام
    ببخشید من کامپیوتر ندارم
    راهی هست که به تونم با دو تا گوشی استریم
    کنم
    یعنی با یکی از صفحه نمایش فبلم بگیرم
    و یک گوشی دیگه ام رو تبدیل به وب کم کنم

  14. Dead_Sh0t می‌گوید

    سلام ممنون از اموزش خوبتون_ببخشید من چند بار شنیدم باعث میشه گوشی داغ کنه و بسوزه این حرف درسته ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      طبیعتا بهتره برای مدت طولانی استفاده نکنید. اگر یک گوشی قدیمی دارید از اون استفاده کنید

  15. ناشناس می‌گوید

    عالی بود به خصوص برنامه اولیه.

  16. محمد می‌گوید

    سلام وقتی از لپ تابی استفاده میکنیم که دوربین داره و همزمان بخواهیم از دوربین گوشی استفاده کنیم این کار ممکنه؟ چطور دوربین لپ تاب رو از کار بندازیم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      فکر می‌کنم دو تا دوربین میشناسه برنامه و باید گوشی رو انتخاب کنید

  17. یاسین می‌گوید

    باید هم روی گوشی هم روی کامپیتور باشه یا فقط گوشی

  18. M.T.A.N می‌گوید

    No device detected
    چیکار کنم اصابم خورد شده همه گزینه های مورد نیاز رو هم زدم

    1. Unknown می‌گوید

      از Developer options برو USB Debugging رو فعال کن

  19. غلامیان می‌گوید

    نصب کردم عالی تصویر عالی است. فقط در سایت ها ثبت نامی دسترسی به دوربین ندارم که عکس یا فیلم ارسال کنم
    لطفا راهنمایی فرمایید.
    تشکر

  20. علی قنبریان می‌گوید

    سلام وقتتان بخیر من از برنامه اولی که معرفی کردید استفاده کردم و درست هست و کار میکند فقط نمیدونم چجوری از این برنامه در Camera appکامپیوتر هم ازش استفاده کنم برای من فقط موقع کلاس های آنلاین و موقعی که به خود برنامه دوربین کامپیوتر نیستم کار میکنه ولی من میخوام خود دوربین کامپیوتر هم از دوربین موبایل استفاده کنه ولی نمیشه چیکار کنم؟

  21. مجتبی می‌گوید

    سلام
    اصلا با کابل نمیشه متصل شد
    چرا
    چیکار باید کرد

    1. یاسین می‌گوید

      باید وقتی کابلو وصل گزینه cammera رو فعال کنی
      همون چیزی که تا میزنی کابلو میاد رو صفه گوشیت
      بعد گزینه کمرا camera یا همچنین چیزی تغییر بده

  22. مهدی می‌گوید

    بسیار سپاسگذارم بزرگوار

  23. راهنما می‌گوید

    دوست عزیز شم برای وصل شدن با سیم باید در تنظیمات باید تیک اشکال زدایی USB رو بزنید

    1. امین می‌گوید

      سلام از کدام بخش تنظیمات گوشی را برای وبکم فعال کنیم لطفا بگید ممنون😍😍

  24. shadmehr می‌گوید

    سلام برای وصل کردن باکابل نرم افزار اول باید توی نسخه اندروید هم کاری بکنیم؟
    اخه شناسایی نمیکنه کابل یو اس بی رو در حالی که من مطمئنم وصله و حتی میتونم فایلهای گوشی رو ببینم

  25. محسن می‌گوید

    سلام،وقت بخیر، ممنون از راهنمایی خوب شما

  26. ام بی سی اکشن می‌گوید

    اقا این کار روی اندروید ۴.۴.۲ کار میکنه

    1. ناشناس می‌گوید

      بله

  27. امیر علی می‌گوید

    من وقتی دروید کم رو دانلود میکنم بهم میگه برو بعدا برات نصب میشه چیکار کنم؟

  28. ali می‌گوید

    سلام من هر کاری میکنم نمیتونم با usb وصل شم با 3 تا گوشی هم امتحان کردن تو قسمت usb وقتی سرچ میزنم ارور NO devices detected میزنه
    خواهشا راهنمایم کن

    1. علی می‌گوید

      سلام دوست عزیز شما باید
      usb debugging
      رو تو گوشی فعال کنید

      1. امیر می‌گوید

        تو گوشی یا پیسی ؟ لطفا راهنمایی کنید🙏😖

  29. علی می‌گوید

    سلام داداش من چجوری الان از دوربین به عنوان فیلتر استفاده کنم

  30. رضا می‌گوید

    سلام من فقط port برام میاد ای پی نمیاد چکار کنم لطفا جواب دهید؟