ایده جدید مایکروسافت: با یک ضربه بر گوشی خود آن را ساکت کنید!

نیمه شب ناگهان از خواب بیدار می‌شوید، خیال می‌کنید که زلزله‌ای در حال رخ دادن است یا اینکه بمبی منفجر شده، اما در عین ناباوری متوجه می‌شوید که موبایلتان زنگ خورده، مطمئنا بعد از این اتفاق سعی می‌کنید این وسایل را ساکت کنید اما در آن لحظه مطمئنا دلتان می‌خواهد که بر سر این گجت‌ها بکوبید.

4

فارنت: ممکن است که این اتفاق برای شما هم رخ داده باشد. نیمه شب ناگهان از خواب بیدار می‌شوید، خیال می‌کنید که زلزله‌ای در حال رخ دادن است یا اینکه بمبی منفجر شده، اما در عین ناباوری متوجه می‌شوید که موبایلتان زنگ خورده یا اینکه تلویزیون خانه شما به صورت خودکار روشن شده است، مطمئنا بعد از این اتفاق سعی می‌کنید این وسایل را ساکت کنید اما در آن لحظه مطمئنا دلتان می‌خواهد که بر سر این گجت‌ها بکوبید.

خب خوشبختانه اتفاقی جالب رخ داده و مایکروسافت ندای درون شما را شنیده است و تکنولوژی جدیدی را به ثبت رسانده (پتنت کرده) که شما می‌توانید با کوبیدن بر روی گجت خود صدای آن را در حلقومش خفه کنید! البته باید بگویم که گجت مورد نظر تلفن همراه شماست. این پتنت به همین سادگی است ، بر سر تلفنتان بکوبید تا ساکت شود.

وبلاگ Patent Bolt در پستی این تکنولوژی را معرفی کرده و می‌گوید که این پتنت با شماره 20120231838 به نام شرکت مایکروسافت ثبت شده  و مایکروسافتی‌ها این پتنت را این گونه شرح داده‌اند: شما می‌توانید ضربه‌ای را به تلفن همراهتان وارد کنید و تلفن به این ضربه پاسخ می‌دهد و صدایش قطع می‌شود!

به عنوان مثال شما در یک سالن پر از تماشاچی اپرا یا سینما هستید و ناگهان گوشی محترم هوشمند شما شروع به زنگ خوردن می‌کند، در همین لحظه مطمئنا صورتتان سرخ خواهد شد و آبرویتان در یک چشم به هم زدن خواهد رفت اما می‌توانید در همان زنگ اول بر سر تلفن بکوبید و این گوشی محترم و حرف گوش‌کن شماست که ساکت می‌شود!

هنوز اعلام نشده که این پتنت کی به مرحله اجرا خواهد رسید اما امیدواریم که در اسمارت‌فون‌هایی که از ویندوز فون 8 استفاده می‌کنند این قابلیت وجود داشته باشد اما به هر حال این را صد در صد می‌دانیم که این قابلیت به دستگاهی همچون آیفون نخواهد رسید! چرا که مطمئنا کاربران آیفون بیش از حد عاشق گجتشان هستند و زجرآور است که آنها چنین کاری را با عزیزشان انجام دهند و بر رویش بکوبند و  به جای ضربه زدن می‌توانند از این جمله استفاده کنند: ساکت عزیزم، ساکت! شاید روزی چنین قابلیتی به iOS رسید!

Source: Cnet

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. هانی می‌گوید

    نباید به ایفون بگیم ساکت عزیزم مگه با گوشی های دیگه چه فرقی داره فقط لوس و ننر و از خود راضیه باید بگیم ”ببند حلقتو”

  2. سعيد عالي نژااد می‌گوید

    واقعا مطلب جالبی بود
    مخصوصا قسمت : ساکت عزیزم ، ساکت
    :))

  3. محسن می‌گوید

    نه بابا مایکروسافت هم تو پتنت کردن راه افتاده. با اینکه اعتقاد دارم قوانین پتنت اشکالات اساسی دارد و نباید اجازه بدن هرچیزی پتنت بشه ولی به نظرم بد نیست غیر از اپل شرکتهای دیگه هم شروع به پتنت کردن همه چیز بکنند. ببینیم این جنگ پتنتی که شروع کنندش شرکت اپل بوده آخرش به کجا می رسه. البته دودش تو چشم مای مصرف کننده هم میره چون باعث کاهش سرعت پیشرفت تکنولوژی میشه.

  4. alireza می‌گوید

    جللخالق!!!
    چیا میسازن!