طرح 80 میلیارد دلاری فرودگاه شناور بر روی رودخانه تایمز لندن!

شرکت طراحی جنسلر (Gensler) که شرکتی نسبتا معروف در این زمینه به‌حساب می‌آید پیشنهاد و طرحی را ارائه کرده که بر اساس آن بر روی آب رودخانه تایمز لندن فرودگاهی شناور احداث شود تا به کاهش ترافیک فرودگاه‌های لندن کمک کند.

0

بنابر این طرح، این فرودگاه در وسط رودخانه بنا می‌شود و به کف رودخانه متصل می‌شود و راه اصلی که برای رسیدن به این فرودگاه وجود دارد خط حمل و نقلی زیر آب است که به وسیله آن می‌توان به لندن و حتی دیگر کشورهای اروپا نقل مکان کرد.

اگرچه این پروژه فوق‌العاده بلند پروازانه است و هزینه ساخت آن نیز 50 میلیارد یورو یا چیزی حدود 80 میلیارد دلار اعلام شده است اما باید اشاره کرد که پروژه‌های موجود در زمینه فرودگاه‌های شناور مدت‌هاست که مطرح می‌شوند و فقط تعداد کمی از آنها به موفقیت و فاز اجرا می‌رسند که البته تا به حال نیز هیچکدام به طور کامل اجرا نشده‌اند.

طرح شرکت جنسلر اولین طرحی نیست که برای رودخانه تایمز لندن پیشنهاد می‌شود اما از نظر طراحی بین طرح های دیگری که از سال 1940 تا به حال مطرح شده‌اند فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

سال پیش پیشنهادی داده شد تا جزیره‌ای مصنوعی و به دست انسان ساخته شود تا نهایتا راهکار و چاره ای برای ازدحام و ترافیک فرودگاه‌های لندن باشد. این طرح ممکن است که به واقعیت نزدیک شود و حتی اجرا شود، چون چندی پیش اعلام شد که فرودگاه هیترو که فرودگاهی قدیمی محسوب می‌شود قرار است که به یک شهرک مسکونی تبدیل شود و این می‌تواند نویدی باشد تا شاید طرح جنسلر عملی شود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.