اپل چند هزار پیکسل را در صفحه نمایش آیفون جدید جای خواهد داد؟

صفحه نمایش بزرگتر در آیفون جدید یا همان احتمالاً آیفون 5 در کنار استفاده از یک صفحه نمایش با برند رتینا به معنای افزایش تعداد پیکسل در صفحه نمایش جدید است. اما واقعا چه انتظاری می‌توان در این خصوص داشت؟

3

فارنت: در بین تمامی شایعاتی که در خصوص آیفون جدید وجود دارد حتمی‌ترین آنها را می‌توان پایان رویای صفحه نمایش 3.5 اینچی استیو جابز و تغییر و یا بهتر بگویئم افزایش اندازه صفحه نمایش نسل جدید این تلفن همراه محبوب است.

اما در این بین چه رابطه‌ای می‌توان میان تغییر اندازه صفحه نمایش و افزایش آن با افزایش پیکسل و دقت صفحه نمایش پیدا کرد؟ بگذارید بهتر بگویم: صفحه نمایش بزرگتر در آیفون جدید یا همان احتمالاً آیفون 5 در کنار استفاده از یک صفحه نمایش با برند رتینا به معنای افزایش تعداد پیکسل در صفحه نمایش جدید است. اما واقعا چه انتظاری می‌توان در این خصوص داشت؟

وب‌سایت سی‌نت این سوال را از پائول سمنزا یکی از مدیران موسسه تحقیقاتی صفحه نمایش ان.پی.دی پرسیده تا به این پاسخ برسد که: با توجه به بهترین چیزهایی که می‌دانیم اندازه این صفحه نمایش 4 اینچی خواهد بود با نسبت تراکم پیکسل 326 ppi (یعنی پیکسل بر هر اینچ) که دقت صفحه نمایش یا رزولوشن 1136 در 640 را برای ما به ارمغان می‌آورد که با حدس و گمان‌های موجود همخوانی دارد.

این میزان تراکم و دقت, آیفون جدید را از این لحاظ یعنی از لحاظ تعداد پیکسل و نهایتا دقت و رزولوشن صفحه نمایش برتر از تمامی تلفن‌های همراه محبوب موجود است. در این میان طبیعتا می‌توانیم به «گلکسی اس 3» با صفحه نمایش 4.8 اینچی که از نسبت تراکم پیکسل 306  ppi و دقت و رزولوشن 1280 در 720 برخوردار است و یا اچ.تی.سی وان‌ایکس با صفحه نمایش 4.7 اینچی و تراکم پیکسل 312 ppi و دقت و رزولوشن 1280 در 720 برخوردار است, اشاره کنیم.

بگذارید به تعداد پیکسل‌های این صفحه نمایش‌ها هم اشاره کنیم. با اعداد و ارقام بالا به این نتایج می‌رسیم: صفحه نمایش آیفون بعدی 727 هزار و 40 پیکسل را در خود جای خواهد داد, در حالی که آیفون 4/4S با صفحه نمایش 3.5 اینچی 614 هزار و 400 پیکسل را در خود جای داده‌اند.با این اعداد و ارقام شما می‌توانید صفحه نمایش آیفون جدید را اینگونه تصور کنید: نسخه عریض یا واید دو صفحه نمایش آیفون 4/4S با فرمت VGA.

پائول سمنزا همچنین در خصوص انتظار وی برای عرضه یک فناوری جدید در صفحه نمایش آیفون جدید سخن به میان آورده که از آن با عنوان فناوری in-cell نام برده که بدین معناست که سنسورهای لمسی در لایه TFT صفحه نمایش قرار داده می‌شوند که احتمالا باعث نازک‌تر شدن 0.5 میلیمتری صفحه نمایش خواهد شد. اما چه نوع سخت‌افزاری برای افزایش این میزان پیکسل در صفحه نمایش مورد نیاز است؟ اما احتمالا اپل لازم نمی‌داند تا پردزانده سلیکون خود را برای هدایت این پیکسل‌ها به چهار هسته‌ای ارتقا دهد مخصوصا اینکه پیش از این و در نسل سوم آی‌پد نیز با وجود افزایش تراکم پیکسل‌ها و دقت صفحه نمایش 2048 در1536 از پردازنده دو هسته‌ای در کنار یک پردازنده گرافیکی GPU‌ چهار هسته‌ای بهره برده بود با این وجود باز هم مطمئنا این اپل است که می‌داند چه چیزی لازم است و چه چیزی لازم نیست. با هم به شیندن ادامه شایعات دلخواه اپل در مورد آیفون جدید ادامه می‌دهیم!

Source: CNET

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. Ali می‌گوید

    عذر میخوام البته فارنت عزیز Sony Xperia S از لحاظ تراکم پیکسل 342 هست
    اینم لینکش
    http://www.gsmarena.com/sony_xperia_s-4369.php

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بله درست می‌فرمائید

    2. اشکان می‌گوید

      خوب کلا سونی توی صفحه نمایش در هر دستگاهی (موبایل، لپ تاپ و تلویزیون) حرف اول رو میزنه. چونکه کارش از اول تصویری بوده و همیشه بهترین کیفیت تصویر را به بیرون داده.

      در حال حاضر لومیای نوکیا از همه گوشیهای دیگه پیکسلاش کمتر (252) که انم به خاطر محدودیت سیستم عامل ویندوز فون بوده.