با تبلت جدید آرکاس کیبرد را همواره همراه داشته باشید

شرکت آشنای آرکوس اخیراً تبلت جدید خود را با نام Archos 101 XS معرفی کرده است که دارای یک کیبرد کامل جدا شدنی است که به عنوان کاور نیز عمل می کند. این تبلت با قیمت 400 دلار قرار است در نوامبر 2012 به علاقمندان عرضه شود.

0

فارنت: کیبرد های کشویی مدتهاست که در اسمارت فون های مختلف وجود داشته اند و طیفی از کاربران از استفاده آنها بسیار لذت می برند؛ اما اگر بخواهید یک تبلت 10 اینچی را حمل کنید شاید فکر کیبرد سخت افزاری QWERTY کشویی را از سرتان بیرون کرده باشید. سال گذشته ایسوس تبلت Eee Pad Slider را معرفی کرد که تبلتی با کیبرد سخت افزاری کشویی بود. این تبلت با اینکه گزینه مناسبی برای علاقمندان به کیبرد محسوب می شد اما به علت وزن نزدیک به 1 کیلوگرم برای حمل زیاد مناسب نبود. اما به نظر می رسد آرکوس مشکل Eee Pad Slider ایسوس را حل کرده است و یک تبلت با کیبرد قابل اتصال و البته قابل جداشدن را با نام Archos 101 XS معرفی کرده است.

این تبلت که یک تبلت 10 اینچی است از اندورید 4 بهره خواهد برد و با پردازنده دو هسته ای TI OMAP-4470 عرضه خواهد شد. قیمت این تبلت 400 دلار اعلام شده است که با توجه به اینکه با این هزینه کیبرد را نیز دریافت خواهید کرد بسیار مناسب به نظر می رسد. کیبرد این تبلت که آرکوس آن را Coverboard نامیده است همچنین به عنوان یک کاور برای صفحه نمایش 10 اینچی با وضوح 1280 در 800 پیکسلی تبلت نیز عمل می کند و با خاصیت مغناطیسی به آن متصل می شود.

اگر بخواهید تبلت را به صورت ایستاده به کار بگیرید و تایپ کنید می توانید از داک مخصوص کوچک متصل به آن استفاده کنید. Coverboard همچنین دارای دکمه های استاندارد اندروید یعنی Home، Back و Multi-Tasking است که می تواند برای استفاده بسیار مؤثر باشد.

از دیگر مشخصات 101 XS می توان به 16 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین 1.3 مگاپیکسلی، وبکم 720p، وزن 485 گرمی و ضخامت 7.87 میلی متری اشاره کرد که برای تبلت ها یک رکورد به شمار می آید.

آرکوس به همراه این تبلت لوازم جانبی را نیز معرفی کرده است؛ به طور مثال داک مخصوص این تبلت پورت های USB برای اتصال هارد دیسک های اکسترنال و پورت خروجی صدا را نیز به همراه . یک اسپیکر مخصوص هم به نام Boombox علاوه بر شارژ کردن تبلت توان خروجی 32 وات را برایتان به ارمغان می آورد. اگر شما هم به این تبلت علاقمند شده اید باید تا نوامبر 2012 یعنی حدود سه ماه دیگر منتظر بمانید.

Source: Engadget

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.