عذرخواهی رسمی نوکیا به خاطر ویدیو تبلیغاتی ساختگی «لومیا 920»

دیشب در کنفرانس خبری نوکیا، این شرکت، چندین ویدئو را به نمایش گذاشت تا قابلیت های این تکنولوژی را به تصور بکشد. تا دیروز هیچ مشکلی وجود نداشت اما دیروز مشخص شد که این ویدئوها تقلبی هستند و با دوربین گوشی گرفته نشده‌اند.

5

فارنت: دیشب لومیا 920 از سوی شرکت نوکیا معرفی شد. این اسمارت‌فون قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد که یکی از این قابلیت‌ها استفاده از تکنولوژی PureView است که نوکیا پیش از این تنها از آن در تلفن همراه Nokia 808 بهره برده بود.

دیشب در کنفرانس خبری نوکیا، این شرکت، چندین ویدئو را به نمایش گذاشت تا قابلیت های این تکنولوژی را به تصور بکشد. تا دیروز هیچ مشکلی وجود نداشت اما دیروز سایت The Verge اعلام کرد که این ویدئوها تقلبی هستند و با دوربین گوشی گرفته نشده‌اند.

به عنوان مثال برجسته‌ترین آنها ویدئویی بود که دختری جوان در کنار اسکله در حال راندن یک دوچرخه بود و مردی جوان نیز در کنار اون دوچرخه سواری می‌کرد و در همین حال نیز با لومیا 920 خود فیلم‌برداری می‌کرد، این ویدئو برای به نمایش گذاشتن لرزش‌گیر اپتیکال دوربین (OIS) ساخته شده بود به هر حال نکته‌ای در این ویدئو وجود داشت که راز آن را برملا کرد. در قسمتی از این ویدئو انعکاسی از داخل یک آینه مشاهده می‌شود که ثابت می‌کند که این ویدئو با لومیا 920 گرفته نشده و داخل یک ون سفید با یک دوربین DSLR تصوربرداری شده است.

حال کمپانی نوکیا در پی این قضیه پستی را در وبلاگ رسمی منتشر کرده با تیتر (یک عذرخواهی بدهکار هستیم!) و در آن Heidi Lemmetyinen که سخنگوی نوکیا است اعلام کرده که: شرکت نوکیا تصاویر ویدیویی را از قابلیت‌هایش (قابلیت‌های پورویو لومیا 920) ایجاد کرده اما آن را شبیه‌سازی کرده است! سخنگوی این شرکت همچنین  پذیرفت که این ویدئو ساختگی بوده و به خاطر این مشکل پیش آمده از همه عذرخواهی کرد.

بعد از این قضیه شرکت نوکیا برای اتمام این بحث‌ها ویدئویی را در یوتیوب منتشر کرده که در آن هیچ دوچرخه و ونی وجود ندارد! و تفاوت بین یک اسمارت‌فون معمولی بدون لرزش‌گیر و لومیا 920 را به تصویر می‌کشد. به گفته خود نوکیا تفاوت این دو کاملا واضح است و ما نیز آن را قبول داریم و مطمئنا هنگامی که در سه‌ماهه چهارم سال این گوشی به بازار عرضه شود همگی این را قبول خواهیم کرد.

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. مرد می‌گوید

    فنلاند تلفن های همراه بی کیفیئت میزنه

    1. Amirali_brm می‌گوید

      اخه الان فنلاند گوشی میزنه؟؟؟؟

  2. علی می‌گوید

    ابراهیم جان Heidi Lemmetyinen خانم هست نه آقا !!!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ممنون. اصلاح شد

    2. ابراهیم می‌گوید

      تو متن اصلی هم از ضمیر استفاده نکرده بود نویسنده و فقط اسم ایشون رو آورده بود!
      بازم ممنون به خاطر تذکرتون