دلایل مایکروسافت برای خداحافظی اجباری شما از ویندوز XP

شرکت مایکروسافت امروز و به صورت رسمی در وب سایت خود تاریخ 8 اوریل سال 2014 را به عنوان موعد قطع پشتیبانی از ویندوز XP SP3 و همچنین آفیس 2003 اعلام نمود.

3

فارنت: شرکت مایکروسافت امروز و به صورت رسمی در وب سایت خود تاریخ 8 اوریل سال 2014 را به عنوان موعد قطع پشتیبانی از ویندوز XP SP3 و همچنین آفیس 2003  اعلام نمود و در مطلبی به ضرورت این کار نیز پرداخت که در ادامه خلاصه ای از این مطلب را برای استحضار شما منتشر می کنیم:

در سال 2002 میلادی بود که مایکروسافت یک چرخه برای حمایت از سیاست‌های مشتری مداری برای شفافیت بیشتر و قابل پیش بینی برای حمایت از محصولات خود ایجاد کرد و همانطور که مبرهن است در این سیاست محصولات این شرکت از جمله ویندوز و محصولات اداری قرار گرفتند و هر کدام دارای حداقل 10 سال پشتیبانی (5 سال پشتیبانی اصلی و 5 سال پشتیبانی گسترده) به همراه عرضه سرویس پک‌ها منظور شده بود.

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ایکس پی 3 و آفیس 2003 را در تاریخ 8 آوریل 2014 قطع می‌کند و اگر تاکنون سازمان شما مهاجرت به یک سیستم عامل مدرن را آغاز نکرده است کمی دیر شده است زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که به طور متوسط 18 تا 23 ماه برای استقرار وضعیت جدید کسب و کار و اطمینان از داشتن نسخه‌های پشتیبان صرف این مهاجرت خواهد شد.

این بدان معنی است که پس از تاریخ 8 اوریل 2014 هیچ گونه بروز رسانی امنیتی و غیر امنیتی برای برطرف سازی مشکلات وجود نخواهد  داشت  و دیگر حتی گزینه‌های پشتیبانی رایگان وجود نخواهد داشت و شما باید با پرداخت مبالغی به رفع مشکلات خود اقدام کنید.

شما در حقیقت با استفاده از این نرم افزار و سیستم عامل در معرض خطرات امنیتی فراوان و غیرقابل پیش بینی قرار می‌گیرید.

بر اساس تحقیقات گارتنر در سال 2012 بسیاری از تولید کنندگان سخت افزار رایانه پشتیبانی خود از ویندوز XP SP3 را متوقف خواهند نمود و در حال تنظیم جدول زمانی برای قطع کردن حمایت از ویندوز XP SP3  تا ژوئن 2012 هستند.

در حال حاضر با گسترش ویندوز 7 و آفیس 2010 یک حرکت صعودی برای نگه داشتن یک پشتیبانی خوب برای شما است و در ضمن انعطاف پذیری شما را برای توانمند سازی کارکنان خود افزایش می‌دهد  و این در حالی است که افزایش بهره وری عملیاتی با استفاده از بهبود امنیت کامپیوتر و مدیریت آن است و در ضمن سازمان شما را قادر می‌سازد تا  به استفاده از آخرین روندهای تکنولوژی مانند مجازی سازی و ابرهای دیجیتال نیز بهره ببرید.

به هر حال مشخص است که مایکروسافت انتخاب را بر عهده شما گذاشته است انتخابی که به اجبار بیشتر شبیه است و البته شما بازهم مختارید که از چه سیستم عاملی بر روی رایانه خود بهره ببرید.

Source: Microsoft

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. mehdi می‌گوید

    behtare onvane titr ro avaz konin, che dalili az tarafe microsoft elam shode? onvane titr na monasebe

  2. seedni می‌گوید

    ویندوز xp برای کارهای اداری در ایران بسیار خوب جواب میده . ولی ویندوز 7 بسیار بد و شاید ویندوز 8 اصلا .
    این را مطمئن باشید اگر یک سیستم عامل در یک یا چند کشور در حال توسعه خوب و راحت و روان عمل بکنه ، سازندگان این سیستم عاملها ، آن را اکسپایر میکنن . تا به کشور استفاده کننده ضربه بزنن . این بخشی از معادلات اصلی و سنتی امپریالیزمه .

    1. sorosh می‌گوید

      سلام
      من خودم هم ویندوز xp 64 بیت و یه ویندوز 7 64 بیت دارم
      انصافا برای انجام کارهای اداری و روزانه بسیار بهتره و خیلی خوشدست تره و البته رفتم و یه اکانت آنتی ویروس نود 32 خریدم و هیچ مشکلی از بابت ویروس ها ندارم چون هرگز نه به سیستمم فلش کسه دیگه ای رو وصل می کنم و نه اصلا هر وب سایتی رو باز می کنم برای همین خیلی عالی کار می کنه و برای کارهای گرافیکی تر و نرم افزارهای سنگین تر از ویندوز 7 استفاده می کنم
      به نظرم می خواستن جیب مردم رو خالی کنند و خیلی جالبه که اگه حداقل یه تم ویندوز xp برای ویندوز 7 می ساختند اینقدر مشکل نداشتند خیلی از کاربران از این همه تفاوت گزینه ها و جابه جایی ها سر درد می گیرند و اعصابشون خراب می شه و 100 البته حق هم دارند