آموزش نصب جستجوی صوتی گوگل و Google Now روی اندروید 4

اگر دوست دارید قابلیت جستجوی صوتی گوگل، اپلیکیشن کاربردی Google Now و قابلیت گفتار به نوشتار به صورت آفلاین را روی گوشی یا تبلت با اندروید 4 داشته باشید در ادامه با فارنت همراه باشید.

19

فارنت: همانطور که می دانید یکی از ویژگی های مهمی که با اندروید 4.1 معرفی شد قابلیت جستجوی صوتی گوگل، اپلیکیشن کاربردی Google Now و قابلیت گفتار به نوشتار به صورت آفلاین بود. اگر دوست دارید این قابلیت ها را روی گوشی یا تبلت با اندروید 4 داشته باشید در ادامه با فارنت همراه باشید.

توجه: ابتدا باید در نظر داشته باشید که برای این کار احتیاج به روت کردن گوشی و نصب کاستوم ریکاوری دارید؛ پس اگر به گارانتی اهمیت می دهید و یا تاکنون اقدام به تعویض رام نکرده اید باید بسیار محتاط عمل کنید. فارنت هیچ گونه مسئولیتی در قبال صدمات نرم افزاری یا سخت افزاری وارده به گجت شما قبول نخواهد کرد.

نیازمندی ها:

– گوشی روت شده با اندروید 4.0 یا بالاتر

– کاستوم ریکاروی ClockworkMod یا Team Win Recovery Project

– گوشی دارای پردازنده ARMv7 (تمامی گوشی های چندهسته ای به علاوه این لیست)

– فایل منیجر با قابلیت مدیریت فایل های سیستمی مانند ES File Explorer یا Root Explorer

روش کار:

– ابتدا فایل فشرده را  از یکی از لینکهای زیر دریافت کنید:

– فایل کامل Google Voice Search – Google Now – Offline Type با حجم 36.43 مگابایت (اینجا یا اینجا یا اینجا)

– قبل از هر کاری مطمئن شوید در پوشه سیستم 60 مگابایت برای نسخه کامل یا 30 مگابایت برای نسخه بدون تایپ آفلاین فضا دارید.

– فایل دانلود شده را به مموری کارت منتقل کنید و گوشی را به ریکاوری ببرید.

– در ریکاوری Install zip from SD سپس Choose zip from SD card را زده و فایل مورد نظر را انتخاب کنید

– پس از کامل شدن عملیات گوشی را ریستارت کنید.

– حالا برای چک کردن عملیات به فایل منیجر خود مراجعه کرده و به مسیر /system/usr/srec/ بروید و پوشه های config و en-US را بیابید

– انگشت خود را روی یکی از آنها نگه داشته و Properties را بزنید. چک باکسهای اجازه دسترسی باید مطابق این شکل باشند. (در غیر اینصورت تغییر دهید.) همین کار را برای پوشه دیگر نیز انجام دهید.

– تبریک می گوییم؛ حالا می توانید از این امکانات منحصر به اندروید 4.1 در اندروید 4 بهره ببرید.

Source: XDA-Developers

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

19 نظر برای این مطلب
  1. داوود می‌گوید

    بروز نمیکنید؟؟؟
    خیلی قدیمیه
    الان هم میشه کار کرد؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید
  2. iMAN می‌گوید

    من طبق راهنما انجام دادم ولی چیزی واسم نیومده
    همون گوگل سرچی که داشت پاک شد
    چیکار کنم ؟

  3. محمد می‌گوید

    آقا یعنی چی گوشی رو به ریکاوری ببریم؟

  4. H120 می‌گوید

    ماله من وقتی آفلاین هستم فقط call کار میکنه !!

  5. حسن کریمی می‌گوید

    دقیقا دوست عزیز مشکل به آسیایی بودن فیرمویر شما برمیگرده . برنامه set locale رو از لینک :
    http://www.mediafire.com/?h4hkhbd1hy9i5tw
    دانلود کنین و تنظیمات رو برروی (english(uk/us قراربدید.

  6. محمدرضا می‌گوید

    گویا قبل از جواب این دوستمون گوگل یه جواب پیدا کرد! مشکل تغییر زبان سیستم به انگلیسی us شد. این کار رو برنامه ای به اسم MoreLocale 2 میتونه انجام بده که در مارکت هم موجوده. گفتم برای استفاده سایر دوستان اینجا راه حل رو بنویسم. حالا باید منتظر موند و دید آیا این قضیه کمکی به حل مشکل google now میکنه یا خیر :)

  7. محمدرضا می‌گوید

    آقای ارغوان، گوشی من htc one x هست و به جلی بین آپدیتش کردم (رام رسمی) اما وقتی که google now رو باز میکنم فقط امکان جستجوی صوتی داره و من نمیتونم کارت جدید اضافه کنم. حتی گزینه ای هم برای تنظیمات کارت نداره. فقط امکان جستجوی صوتی آفلاین هست. در مورد این موضوع اطلاعاتی دارید؟

    1. حسن کریمی می‌گوید

      سلام.با اجازه از آقای ارغوان ، دوست عزیز چندتا نکته هست که قبل از استفاده از Google Now باید درنظرداشته باشید(البته ممکنه این نکته ها واسه شما ساده و پیش پاافتاده باشه و انجام داده باشین ) . شما قبل از استفاده باید Web History و Location Settings رو فعال کنید. البته بعضیها برروی این تنظیمات نسبتا امنیتی کمی حساس هستند، اما اگراینها فعال نباشند نمیتونید از Googlw Now استفاده کنید.مورد بعد اینکه Google Now به یکمی زمان نیاز داره تا اطلاعات لازم واسه آغاز به کار رو جمع آوری کنه (مخصوصا با این وضعیت سرعت اینترنت). هرموقع که میتونین اجراش کنید تا اطلاعات مورد نیازش رو جمع آوری کنه.نکته دیگه اینکه میتونین از رام کاستوم جلی بینی مثل (CM10) استفاده کنین و بازتست کنین. برای استفاده هم باید Google Maps نصب شده باشه و زبان پیش فرض گوشی هم انگلیسی باشه (UK یا US)

      1. محمدرضا می‌گوید

        جناب کریمی ممنونم از شما. تمام مواردی که فرمودید انجام شده، البته به جز رام کاستوم. رام گوشی من استوک و روت شده س. یکبار رام cm10 رو نصب کردم و اونجا مشکلی وجود نداشت، اما به خاطر یک سری باگ ها مجدد برگشتم به رام اصلی. اما شاید مشکل برگرده به همون زبان پبشفرض سیستم، که چون گوشی من نسخه آسیایی هست، زبان انگلیسی us و uk رو نداره و انگلیسیش فقط malaysia و singapore هست! برای حل این مشکل راهی وجود نداره؟

  8. Amir.a می‌گوید

    سلام.من این کارا رو کاستوم رام سانوژن مود 10 (اندروید 4.1.2) انجام دادم. ولی قابلیت google now و offline type اضافه نشد که هیچ همون سرچ صوتی هم دیگه کار نمی کنه.!!

  9. saeed می‌گوید

    ممنون روی live with walkman جواب داد…

    1. فهد شکل زهی می‌گوید

      سلام یک دوست جدید

  10. محمدرضا می‌گوید

    آقای ارغوان خسته نباشید. آیا این راه حل روی رام اصلی htc one x که روت شده جوابگو هست؟ و این که نصب این برنامه از ریکاوری باعث از بین رفتن سایر اپ ها نمیشه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      سلامت باشید؛
      بله جوابگو هست، فقط حواستون باشه قبلش از ریکاوری یک بکاپ از رامتون بگیرید. با خیال راحت نصب کنید مشکلی برای سایر اپلیکیشن ها پیش نمیاد.

  11. یاسر می‌گوید

    اقا خسته نباشید یه لینک درست بده دوتا لینک اولی یکیشون شیلتره تازه اگه با شیلتر چیز کن هم بری بازم نمیاد ومثل اون یکی لینک میزنه این فایل حذف شده.لطفا زودتر جواب بدین ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      لینکها تصحیح شدند

  12. AM!R می‌گوید

    برای من که فقط voice search اضافه شد !!!!

    1. علی ارغوان می‌گوید

      شما توی همون Voice Search دکمه منو رو بزنین بعد Setting و بعد Google Now
      حالا وقتی فعالش کردید آیکن Google همون Google Now رو اجرا می کنه