مایکروسافت: امنیت آوت‌لوک بهتر از جی‌میل خواهد بود

مایکروسافت اعلام کرده که در حال کارکردن بر روی امنیت آوت‌لوک (Outlook) و ارتقای امنیتی آن است تا در این زمینه از جیمیل پیشی بگیرد اما قصد ندارد لاگین‌های دومرحله‌ای که برای کاربر آزاردهنده است را برای افزایش امنیت سرویسش به کار گیرد.

0

فارنت: حتماً به یاد دارید که در مطلبی امنیت سرویس‌های ایمیلی Outlook، جی‌میل و یاهو را برایتان مقایسه کردیم تا آن دسته از کاربرانی که به امنیت خود زیاد اهمیت می دهند در انتخابشان راهنمایی شوند. حالا مایکروسافت اعلام کرده که در حال کارکردن برای ارتقای امنیت آوت‌لوک است اما قصد ندارد لاگین‌های دومرحله‌ای که برای کاربر آزار دهنده است را برای افزایش امنیت آوت‌لوک به کار گیرد.

وقتی از یکی از سخنگوهای مایکروسافت درمورد امنیت آوت‌لوک و نبود سیستم لاگین دو مرحله ای سوال شد، او پاسخ داد که Outlook به زودی نیازمند “پسورد های ایمن” و “کدهای یکبار مصرف” خواهد شد.

در مورد کدهای یکبار مصرف خوب است بدانید که این سرویس یک پیامک به شماره موبایل شما ارسال می کند که با آن می توانید یکبار به جای پسورد لاگین کنید. به این ترتیب نیازی به وارد کردن پسورد نیست و در نتیجه اگر از یک سیستم عمومی استفاده می کنید دیگر نگرانی از بابت نصب نرم افزار های جاسوسی و Keylogger ها نخواهید داشت.

این سخنگوی مایکروسافت همچنین اظهار کرد که مایکروسافت شبانه روزی بر روی سرویس جدید خود کار می کند تا امنیت آن را که هنوز در نسخه آزمایشی قرار دارد بهبود ببخشد و در جستجوی راهی است که با وجود ایمنی بالا برای ورود کاربران نیز راحت و آسان باشد. به گفته این سخنگو ابتدا مایکروسافت قصد داشت لاگین دومرحله‌ای را در Outlook بگنجاند اما از آنجایی که طبق تحقیقات مایکروسافت تنها تعداد بسیاری کمی از کاربران جی‌میل از این قابلیت استفاده می کنند تصمیم گرفت روش بهتری ابداع کند که استفاده آن حتی برای کاربران مبتدی آسان باشد و نیازی به تنظیمات پیچیده نداشته باشد. هرچند به گفته یکی از سخنگوهای گوگل تعداد کاربران لاگین دومرحله‌ای چندین میلیون نفر است که روزانه هزاران نفر دیگر به جمع آنها اضافه می شوند.

موضوع لاگین های دومرحله‌ای از آنجا اخیراً محبوب شده است که یکی از گزارشگران سایت مشهور Wired “مت هانان”، مورد حمله هکر ها قرار گرفت و تمامی اطلاعات او از گوشی، تبلت و لپ تاپش به سرقت رفته و اکانت جی‌میلش نیز به دلیل فعال نکردن این ویژگی هک شد. اگر شما نیز از هک شدن اکانت هایتان هراس دارید بد نیست سری به این مطلب فارنت بزنید.

Source: Mashable

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.