رونمایی از Exynos 5؛ نسل جدید پردازنده‌های تبلت سامسونگ

در حالی که چند هفته بیشتر به نمایشگاه IFA 2012 باقی نمانده است سامسونگ از سیستم جدید Exynos 5 رونمایی کرد که یک قدم بزرگ برای سامسونگ در بازار پردازنده‌های موبایل است.

0

فارنت: در حالی که چند هفته بیشتر به نمایشگاه  IFA 2012 باقی نمانده است سامسونگ از نسل جدید  پردازنده‌های خود، Exynos 5 رونمایی کرد که یک قدم بزرگ برای سامسونگ در بازار پردازنده‌های موبایل است و به احتمال فراوان شرکت سامسونگ از این پردازنده در تبلت 11.8 اینچی خود که به زودی معرفی خواهد کرد بهره خواهد جست.

پردازنده Exynos 5 اولین محصول سامسونگ است که از معماری پردازنده ARM Cortex A15 بهره می‌برد که در مقام مقایسه در حدود 40 تا 60 درصد سریعتر از چیپهای  A9 است  و به طور متوسط دارای بازدهی در حدود 50 درصد بیشتر است.

اولین چیپ Exynos 5 مدل Exynos 5250 است که دارای پردازنده دو هسته‌ای Cortex A15 با کلاک 1.7 است که بسیار شبیه Exynos 4 است با این تفاوت که Exynos 5 دارای سیستم 32 نانومتری انحصاری سامسونگ نیز است.

در سیستم جدید همچنین واحد گرافیکی از پردازنده جدید گرافیکی Mali T604 که از دایرتکس 11 و OpenGL ES 3.0 به همراه Open CL 1.1 پشتیبانی می‌کند بهره می‌برد  که به تفکیک پذیری WQXGA با 1600 در 2560 پیکسل کمک خواهد کرد و در ضمن می‌تواند محتوای 1080P  را با سرعت 60 فریم در ثانیه بدون هیچ گونه پرش یا لگی نمایش دهد.

در ضمن تراشه‌های جدید قابلیت اتصال USB 3.0  را خواهند داشت و شاید در گلکسی نوت 2.0 سامسونگ نیز شاهد استفاده از Exynos 5 نیز باشیم.

Source:Geek

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.