60 درصد برنامه‌های “اپ‌استور” حتی یک‌بار هم دانلود نمی‌شوند

تیم کوک چندی پیش با افتخار بر روی استیج رفته بود و خبر از وجود 650 هزار برنامه در اپ استور داده بود ولی حالا دیگر نباید به این آمار زیاد افتخار کند.

10

فارنت: آیا شما هم با شنیدن این خبر که بیش از چهارصد هزار برنامه‌های اپ‌استور حتی یکبار هم دانلود نشده‌اند تعجب کرده‌اید ولی باید به خدمت دوستان فارنتی عرض کنم که این خبر حقیقت دارد زیرا  بر اساس آمار گروه پژوهشی Adeven کاربران برای انتخاب یک برنامه چراغ قوه بیش از 1899 برنامه در اپ‌استور در پیش روی خود دارند.

کریستین هنشل مدیر این شرکت در این مورد می‌گوید: “تنها چند هزار برنامه در اپ‌استور وجود دارند که از سوی کاربران دانلود می‌شوند”. البته هنشل عقیده دارد که عدم وجود یک سیستم جستجوی کارآمد باعث شده که این بلا سر تعداد زیادی از برنامه‌های اپ‌استور بیاید.

تیم کوک چندی پیش با افتخار بر روی استیج رفته بود و خبر از وجود 650 هزار برنامه در اپ استور داده بود ولی حالا دیگر نباید به این آمار زیاد افتخار کند و البته گفتنی است که Adeven برای حصول این نتایج, اطلاعات خود را از بانک اطلاعاتی فروشگاه اپ‌استور در بیش از 155 کشور جهان جمع‌آوری کرده است و بعد از تجزیه و تحلیل آمار به آن دست پیدا کرده است.

Source:Geek

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

10 نظر برای این مطلب
  1. مسعود می‌گوید

    دوستان واقعا تعجب آورست که این طور از iOS یا Android طرفداری متعصبانه می کنید. چیزی که واضح است این است که هر دوی این سیستم عامل ها و البته نه تنها فقط اینها ببلکه تمام سیستم عامل های خارجی صرفا برای در دست گرفتن بازار طراحی نشده اند. اینها یک محصول هستند و هدف کمپانی های تولید کننده آنها جذب سرمایه از دست مردم است. من و شما که مصرف کننده نهایی این محصولات هستیم صرفا باید به کیفیت و کارکردهایی که اینها برای ما دارند و البته صرفه اقتصادی آنها نگاه کنیم.
    مثلا در سالهای گذشته اپل بسیار قوی تر از اندروید بوده ولی قیمت های سرسام آور اپل اصلا توجیه پذیر نیست. اندروید در یکی دو سال گذشته خیلی قوی تر شده و یقینا بزودی محصولات اندرویدی کیفیت قابل قبولی خواهند داشت. قیمت آنها هم برای مصرف کننده منصفانه تر است. حال اگر فردا یک سیستم عامل چینی هم آمد که از این دو بهتر بود به نظرم هیچ دلیلی ندارد که تعصب به خرج دهیم. همیشه بهتر، برنده است.
    تعصب بیجا بر روی یک برند، آن هم یک برند خارجی اصلا وجهه ی خوبی ندارد.

  2. حمید رضا می‌گوید

    شما تا پلتفرم مورد علاقت رو نقد نکنی نمیتونی زمینه پیشرفتشو فراهم کنی. دوستان یکم تعصبی برخورد میکنن. فارنت هم یه سایت خبریه و فقط اخبار رو نشر میده و به نظر شخصی من کارشو خوبم انجام میده.
    همین سیستم عامل به گفته شما “مسخره” رقیب اصلی آی او اس هست طوری که اپل مجبوره براش سیاست گذاری و باهش رقابت کنه.
    من همیشه بهترین رو انتخاب میکنم، میخواد آی اوس باشه یا اندروید یا یه پاره سنگ.. طبیعتا واسه گردو شکستن سنگ بهتر از آیفونه و گلکسیه با ایکنه مفته و هیچ امکاناتی نداره!! هر دو سیستم عامل معایب و مزایایی دارن که با توجه به کاربری استفاده کننده یکی از دیگری سرتره و کاملا هم طبیعیه.

  3. zoroastrian می‌گوید

    سیستم جستجو و همه چیزش تو ios .6 تغییر زیادی کرده … شما احتمالا بلدی نیستی سرچ کنی . یا مثل فارنت اصلا سرچی نمی بینی . هم چیزش عالیه . از اون سیستم عامل مسخره وکپی اندروید هزار برابر بهتره ..

  4. دیگو می‌گوید

    من هم تا حدودی با صبا موافقم
    ولی اگر اپل کمی مانند اندروید در جهت سلایق کاربران حرکت میکرد دیگر اندروید این قدر قدرت نمیگرفت..
    ولی حیف…

  5. آرمین رصدی می‌گوید

    با سلام به دوستان نادیده م محمد، صبا و وحید.
    دوستان عزیزم، خود من یه نمونه ی زنده از یک برنامه نویس و توسعه دهنده پلتفرم iOS و Mac هستم.متاسفانه سیستم جستجو، رتبه بندی و امتیاز دهی فروشگاه اپ استور خیلی بد عمل میکنه. خیلی از برنامه هایی که ما نوشتیم اصلاْ معلوم نیست که کجاست.تو اون گوشه موشه های فروشگاه داره خاک میخوره. اونی که امکانات داره و پول کافی، میره واسه اپلیکیشنی که نوشته تبلیغ میکنه. اما برنامه هایی که چه بسا از خیلی از اپلیکیشن های هم موضوع چه از نظر محتوی و چه از نظر کیفیت بهتر هستن، به خاطر اکو سیستم بد و غیر منصفانه ی اپ استور، یا اصلاْ فروشی نمیکنن، یا فروششون خیلی کمه و چیزی جز ضرر واسه توسعه دهنده و سازنده ش نداره.

    جدا از سیستم رتبه بندی، امتیاز دهی و جستجو ی تاقص با عملکرد بدش، خیلی راه ها واسه دور زدن ربات جستجو گر وجود داره که اونایی که این روش ها رو بلدن کارایی میکنن که اپلیکیشن شون همیشه بالا قرار داره و طبیعتاْ بیشتر در معرض نمایش هست. پس احتمال خریدشون هم بیشتره.
    اپل بایستی سیستم اپ استور رو تغییر بده.

  6. صبا می‌گوید

    دلیله اینکه چرا فارنت یه مدتیه داره جانب دارانه بر ضد اپل مطلب میده رو نمیدونم، ولى اینو میدونم که ویندوز فون یا اندرویید هم به اندازه کافى اپلیکیشن دارن که یا دانلود نشه یا کم دانلود شه. این که میگید ۶۵٠٠٠٠ برنامه باعثِ افتخار نیست واسم جالبه، چون همه میدونیم که ٩٩٪ این برنامها رو که خود اپل نمینویسه، یا کمپانى یا یکى مثله منو شما مینویسن که این عدد نشون میده چه مقدار از برنامه نویسها آى.او.اس رو به اندرویید ترجیح میدن. الان من باید به این نتیجه برسم که همه برنامه هایه اندرویید دانلودِ میلیونى داره ولى برنامه هایه آى. او.اس دانلود نداره؟!!؟!

    1. محمد می‌گوید

      دوست من شما داغ نکن
      اولا این اتفاق به خاطر سیستم بسته خود اپل هم هست
      ثانیا تعداد گوشی های اندروید خیلی بیشتر از ای او اس هست خوب معلومه که دانلود نرم افزارش هم بیشتره
      ثالثا خیلیا مخصوصا تو کشور ما که اتفاقا تحریم هم هستیم فقط برای کلاس ایفون میخرن و کلا چیزی ازش سر در نمیارن چه برسه به نصب اپلیکیشن…

      1. صبا می‌گوید

        یه چند تا مشکل دارم با نظر شما، سیستمه بسته اپل !! به نظر من متفاوت البته نه بسته و همچنین سیستمه امن، با این همه به دلیله اینکه یکپارچه هست و یکجا جمع شده که اونم اپ استور هست این امکان رو داره که بشه این تحقیقات رو توش انجام داد، من در مورد اندرویید نظرى نمیدم ولى میدونم که تو همین ایران بیشتر از ۵ تا مارکت داره که اگه همه این مارکت هارو حساب کنى امارِ جالبى بدست مییاد
        اونایى هم که فرق بینِ ۶۶٠٠ و گلکسى و اچ تى سى رو هم نمى دونن کم نیستن که میرن گلکسى نوت میخرن چون شنیدن گوشى هرچى بزرگتر کلاسش بیشتر، ما راجِبه اونا صحبت نمیکنیم اینجا

    2. وحید می‌گوید

      فارنت تا جایی که من فکر میکنم جانب داری نمیکنه

      حالا چون فقط نتایج و گزارش آپ استور اومده ودلخواه طرفدارانشون نیس دلیلی بر جانب داری فارنت نیس

      جدا از این مطلب ، مطمئنا خیلی از برنامه های اندروید هم کسی سراغش نمیرن ولی هنوز شاید گزارشش بیرون نیومده که منتظر بشه تو سایت ها

      1. صبا می‌گوید

        من در مورد این مطلب به تنهایى نظر ندادم ، منظورم چند تا مطلب این مدتِ. از اون دادگاه اپل و سامونگ بگیر که فقط از سمته سامسونگ دادگاه رو بررسى کردن تا چند تا مطلبه دیگه، منظور من این نیست که همه خبرها باید به نفع اپل باشه یا نباشه ، تو همین سایتهایه معروفه دنیا هم جهت گیرى دیده میشه. منظوره من اینه که اگر میگیم بى طرف هستیم فقط ترجمه نکنیم، منطق رو هم در نظر بگیریم. خود این خبر کاملاً جهت گیرى داره، چون تو اپلیکیشن مارکت هایه بزرگ دیگه هم مقدار بسیار زیادى برنامه دانلود نشده داریم، و این خبر حرف تیم کوک رو رد نمیکنه، اون در مورد تعداد اپلیکیشنها صحبت کرد و بهش افتخار کرد، و میدونیم که آى او اس بیشترین تعداد دولوپر رو داره