تعطیلات آخر هفته/ بازگشت مرد شنل‌پوش

داستان بازی شوالیه تاریکی تقریبا بر اساس همان اتفاقاتی است که در فیلم روی می‌دهد و به نظر من شما باید فیلم را تماشا کنید تا بتوانید در برخی از رویدادها بهترین حرکت ممکن را انجام دهید و البته داستان دقیقا همانند فیلم نبوده و یک سری رویدادهای اضافی و مینی گیم نیز به بازی افزوده شده و یک بازی فوق العاده و هیجان انگیز را برای شما رقم زده است.

1

فارنت:چند صباحی است که باید به دیدن بازی‌های ویدیویی که به نوعی مرتبط با فیم اکران شده  بر روی پرده سینما هستند عادت کنیم و بعد از ارائه بازی‌هایی همچون فرار از معبر:شجاع دل و اسپایدرمن حالا شرکت گیم لافت بازی خیزش شوالیه تاریکی (The Dark Knight Rises ) را تقریبا به صورت همزمان با اکران جهانی فیلم روانه گوگل پلی و اپ استور اپل کرده است که در این مطلب به نقد و بررسی این بازی می‌پردازیم.

داستان بازی شوالیه تاریکی تقریبا بر اساس همان اتفاقاتی است که در فیلم روی می‌دهد و به نظر من شما باید فیلم را تماشا کنید تا بتوانید در برخی از رویدادها بهترین حرکت ممکن را انجام دهید و البته داستان دقیقا همانند فیلم نبوده و یک سری رویدادهای اضافی و مینی گیم نیز به بازی افزوده شده  و یک بازی فوق العاده و هیجان انگیز را برای شما رقم زده است.

در این بازی شما باید از سقف‌ها بپرید و با وسایل و با گجت‌هایی که همراه خود دارید در گوتهام سیتی مراقب اوضاع و دشمنان خود البته بسیار ساده‌تر از نسخه کنسولی این بازی باشید.

گیمن پلی بازی در فصل‌های مختلف تقسیم شده است و در هر فصل شما ماموریت های متعددی دارید که البته ماموریتهای منطبق با داستان فیلم در چند فصل اول بیشتر است که البته این نکته برای هر چه بیشتر جذاب‌تر شدن بازی در فصول ابتدایی قابل درک است.

در هر فصل شما می‌توانید ماموریت خود را انتخاب کرده  و آن را انجام دهید که در اوایل بیشتر شامل آزاد کردن گروگان ها ،خلع سلاح بمب گذار و هک کردن سوئیچ‌ها است و البته هک کردن سوئیچ یک معماری پازلی تمام عیار است و البته اگر شما نتوانید یک سوئیچ را تا قبل از پایان زمان حل کنید هیچ مجازاتی در انتظار شما نبوده و فقط باید دوباره شروع کنید.

پرش از پشت بام در نوع خود بسیار آسان است که فقط باید یک دکمه را فشار دهید و سیستم مبازارت هم بسیار شبیه به نسخه کنسولی و رایانه است با این تفاوت که بر روی صفحه لمسی تدارک دیده شده و بسیار هم مجهز است.

شما با تار و مار کردن دشمنان می‌توانید به کسب اعتبار بپردازید که از آن میتوانید برای خرید گجت‌های اضافی و افزایش قدرت خود استفاده کنید و البته ممکن است شما سوال کنید که فردی مانند بتمن چه احتیاجی به این سوسول! بازی ها دارد ولی با دنبال کردن داستان بازی پیش از پیش احساس خواهید کرد که به این ابزار احتیاج حیاتی دارید.

همچنین شما در مراحلی کنترل وسایل جالبی مانند بت پود را در اختیار خواهید داست که یک سرگرمی کوتاه مدت و برای تنوع در نوع خود جالب است.

با وجود تلاش آشکار توسعه دهندگان بازی برای اینکه بازی دچار چالش‌های فراوانی باشد نمیتوان منکر این نکته شد که اغلب ماموریت‌ها بسیار خسته کننده و یکنواخت است و تنها کار این ماموریت‌ها هر چه طولانی تر کردن بازی به نظر می‌رسد و بعد از چند فصل ، این بازی بسختی مرا برای ادامه دادن ترغیب کرد.

گرافیک بصری بهترین نکته‌ای است که می‌توان در باره بازی شوالیه تاریکی به آن پرداخت و شهر گوتهایم واقعا عظیم ساخته شده و شما فقط می‌توانید با پرسه زدن در اطراف  به راحتی به این نکته برسید که این بازی برای تلفن همراه واقعا شگفت انگیز است .

به عنوان مثال شنل بتمن نیز به طور خاص بسیار دقیق طراحی شده و البته در نیو آیپد اپل یک نکته آزاردهنده وجود دارد که همانا تفکیک بسیار پایین گرافیکی است که در برخی مواقع آزار دهنده است که به نظر می‌رسد که جزئیات و بافت‌ها جای کار بیشتری داشت.

در بعد صوتی کاراکترهای شوالیه تاریکی از صدای بازیگران فیلم تقلید کرده است و البته در عین شگفتی اینکه در برخی دیالوگ ها کاراکترها لب نمی‌زنند ولی شخصیت‌ها در حال صحبت هستند و به صورت ابلهانه در حال نگاه کردن به یکدیگر هستند در حال که صدای آنها از غیب به گوش می‌رسد.

یک نکته جالب حجم بسیار بالای این برنامه برای اندروید است که در ابتدا دارای حجم دیوانه کننده 3.63 گیگابایت بود که گیم لافت موفق شد انرا به 1.8 گیگابایت برسد که البته هوز هم از نسخه ios  که 819 مگابایت است بیشتر است .

نتیجه‌گیری: باز شوالیه تاریکی یک بازی بد نیست و کسانی که دو نسخه قبلی فیلم را بر روی کنسول و رایانه بازی کردند می‌توانند از این بازی هم لذت ببرند و البته با قیمت بالای 6.99 دلاری کاربران به انتظار ارزان شدن این بازی برای خرید آن خواهند نشست بدون اینکه برای بازی کردن آن عجله‌ای داشته باشند.

به نظر شخص نگارنده شرکت پارامونت با ارائه عنوان قبلی یعنی Batman Arkham City Lockdown برای بستر IOS در حقیقت بسیار بهتر از این نسخه توانست حق شخصیت بتمن را برجای آورد امر مهمی که گیم لافت در آن موفق نبود.

لینک فروشگاه اپ استور

لینک فروشگاه گوگل پلی

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Dark می‌گوید

    واقعا بازی فوق العاده ای هستش و همین امروز میرم میگیرمش.آقای مهدی صحافی لطفا بازی های The amazing spider manو N.O.V.A3رو هم بزارید.