بزرگترین آینه دنیا؛ اینجا یکی از زیباترین نقاط کره زمین است!

“Salar de Uyuni” بزرگترین شوره زار جهان در جنوب غربی کشور بولیوی است. هر ساله این شوره زار وسیع با لایه کم عمقی از آب پوشیده می شود و بزرگترین آینه روی کره زمین را تشکیل می دهد. بسته به وضعیت آسمان و ابرها این شوره زار با انعکاس تصویر آسمان منظره ای حیرت انگیز و خیره کننده را نشان می دهد که در کمترین جای کره زمین می توان نظیر آن را یافت.

10

تصویری که مشاهده می کنید مربوط به “سالار اویونی” “Salar de Uyuni” بزرگترین شوره زار جهان در جنوب غربی کشور بولیوی و شهر “اویونی” است که 10582 کیلومتر مربع مساحت دارد. هر ساله این شوره زار وسیع با لایه کم عمقی از آب پوشیده می شود و بزرگترین آینه دنیا و روی کره زمین را تشکیل می دهد.

بسته به وضعیت آسمان و ابرها این شوره زار با انعکاس تصویر آسمان منظره ای حیرت انگیز و خیره کننده را نشان می دهد که در کمترین جای کره زمین می توان نظیر آن را یافت.

این شوره زار در حقیقت از چندین دریاچه ماقبل تاریخ به وجود آمده است که مابین 30 تا 42 هزار سال پیش شروع به تبدیل کرده اند. در بیشتر مواقع این شوره زار خشک و پوشیده از نمک است اما در چندین روز سال به علت بارندگی به این شکل حیرت انگیز در می آید.

اگر تصور می کنید که گرمای هوا در ینجا طاقت فرساست، اشتباه می کنید چرا که دمای این منطقه معمولاً بین 13 تا 21 درجه سانتی گراد است. تصاویری که مشاهده می کنید توسط Takaki Watanabe گرفته شده است.

Source: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

10 نظر برای این مطلب
  1. azad007 می‌گوید

    بسیا عالی بود
    متشکرم

  2. hamid می‌گوید

    سایتتون یکی از بهترین سایتهای که ناحالا دیدم

  3. النا می‌گوید

    مرسی قشنگ بود.

  4. حمید می‌گوید

    فقط …هایی مثل تو(….) می تونن همچین دعایی بکنن
    واقعا متاسف شدم که با توی…… تو یه مملکت زندگی می کنم

  5. پارسی می‌گوید

    به امید اینکه دریاچه ارومیه هم تبدیل به شورزار کامل بشه و آینه بزرگ ایران هم بوجود بیاد

    1. hamid می‌گوید

      فکرت مث تفکر ناصرالدین شاهه

      1. +HAMID می‌گوید

        ناصرالدین شاه اون زمون جای کی بود؟!!
        خب پس همه چی درسته دیگه

  6. navid می‌گوید

    عکس آخر حیرت انگیزه! یه استفاده ی کاملن به جا از عکاسی واید…
    مرسی

  7. شادی می‌گوید

    عالی بود لذت بردم ممنومن

  8. mojtaba می‌گوید

    ممنون فارنت جالب بود