زیباترین نقاشی‌های طبیعی جهان از سطح کره زمین

پایگاه علمی Geological Survey امریکا یک سری نقاشی های بسیار زیبا با عنوان “زمین به عنوان هنر” یا “Earth as Art” تهیه کرده است. این تصاویر که شمار آنها به 120 عدد می رسد در وبسایت این پایگاه به نظرسنجی گذاشته شده و با 14 هزار شرکت کننده 5 اثر برتر انتخاب شده است که با هم مرور می کنیم.

1

فارنت: در چهار دهه اخیر از سال 1972 میلادی تاکنون عکس‌های ماهواره‌ای از سطح کره زمین یک منبع حیاتی برای کشف مشکلات کره زمین و مطالعات علمی و جغرافیایی بوده است. به جز اطلاعات مفیدی که این تصاویر در اختیار ما قرار می‌دهد این عکس‌ها جلوه بسیار زیبایی دارند و تماشای آنها بسیار لذت‌بخش است هر چند که اکثر این تصاویر هوایی سیاه و سفید بوده و نسخه رنگ‌آمیزی شده آنها را معمولاً مشاهده می‌کنیم.

با مشخص کردن ویژگی‌ها و تصاویر خاصی و رنگ‌آمیزی دیجیتالی آنها پایگاه علمی Geological Survey امریکا یک سری نقاشی‌های بسیار زیبا با عنوان “زمین به عنوان هنر” یا “Earth as Art” تهیه کرده است. این تصاویر که شمار آنها به 120 عدد می‌رسد در وبسایت این پایگاه به نظرسنجی گذاشته شده و با 14 هزار شرکت کننده 5 اثر برتر انتخاب شده‌اند که در ادامه 5 اثر برتر را با هم مرور می‌کنیم.

رتبه پنجم: دریاچه Eyre مربوط به تاریخ 5 آگوست 2006

این نقاشی زیبا که مربوط به دریاچه مشهور Lake Eyre در شمال استرالیای جنوبی است مربوط به زمانی است که این دریاچه به نهایت ظرفیت خود رسیده است. این دریاچه وسیع‌ترین دریاچه قاره اقیانوسیه محسوب می‌شود هرچند که در 150 سال اخیر تنها 3 بار به حداکثر ظرفیت خود رسیده است.

رتبه چهارم: منظره توده‌های شنی الجزایر مربوط به 8 آپریل 1985

این نقاشی که مربوط به یک عکس قدیمی است به نظر زیاد طبیعی نمی‌رسد اما حقیقت این است که این تصویر مربوط به شن‌های در حال جابجایی توسط باد در منطقه Erg Iguidi است که محدوده بین الجزایر و موریتانی را در شمال غربی آفریقا شامل می‌شود. در این صحراها معمولاً توده‌های شنی توسط باد تا 500 متر در ارتفاع و طول جابجا می‌شوند.

رتبه سوم: رودخانه پیچ در پیچ می سی سی پی مربوط به 28 می 2003

این تصویر بسیار زیبا مربوط به زمین‌های مختلف مسکونی، کشاورزی، صنعتی و خالی از سکنه در اطراف رودخانه مارپیچ می سی سی پی، طولانی ترین رودخانه شمال امریکاست. شعبه‌ها و شاخه‌های بی‌شمار طبیعی و مصنوعی این رودخانه جلوه زیبایی به این تصویر داده است.

رتبه دوم: دلتای Yukon مربوط به 22 سپتامبر 2002

همانطور که می‌دانید در محل ریختن رودخانه‌های بزرگ به دریاها دلتاها به وجود می‌آیند که شامل شاخه‌های بسیار زیادی در دهانه ریختن به دریا هستند و این ویژگی آنها را برای عکس‌های زیبای هوایی بسیار مناسب کرده است. دلتای Yukon در جنوب غربی آلاسکا قرار دارد و یکی از بزرگترین دلتاهای دنیا محسوب می‌شود که تحت حفاظت حیات وحش ملی قرار دارد.

رتبه اول: ون‌گوگ از فضا؟ مربوط به 13 جولای 2005

این تصویر زیبا در نگاه اول یک نقاشی به سبک ون گوگ به نظر می‌رسد جایی که امواج دریا چیزی شبیه به تابلوی مشهور Starry Night این نقاش را پدید آورده‌اند. در وافع این جزیره که گاتلند نام دارد در دریای بالتیک قرار داشته و جزو کشور سوئد محسوب می‌شود و همانطور که مشاهده می‌کنید بسیار جزیره پر جمعیت و شلوغی به دلیل آب و هوا و اقلیم مناسب به شمار می‌رود.

Source: Nasa.gov

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. میلاد می‌گوید

    تشخیص تصاویر در نگاه اول سخته.
    ممنون