سنت‌شکنی مایکروسافت با تبلت سرفیس!

شرکت مایکروسافت بامداد امروز در کنفرانسی در شهر لس‌آنجلس که بسیاری را مدت‌ها چشم‌انتظار خود گذاشته بود، دو تبلت با برند سرفیس “Surface” و مجهز به ویندوز 8 و ویندوز RT را معرفی کرد.

7

فارنت: این پایان یک دوره است و یا ممکن است تنها آغاز یک دوره دیگر باشد. شرکت مایکروسافت که طبق سنت دیرینه خود تنها به عنوان شرکتی شناخته می‌شود که در ساخت رایانه‌های رومیزی برای استفاده از سیستم عامل ویندوز خود به طور انحصاری مشارکت می‌کند برای اولین بار و با استفاده از سیستم عامل نسل بعدی خود، تجارت در بازاری دیگر را آغاز کرد.

این شرکت بامداد امروز دو تبلت با برند مایکروسافت «سرفیس» “Surface” را به شرکت‌کنندگان در کنفرانس لس‌آنجلس معرفی کرد که هر دو از نسل بعدی سیستم عامل این شرکت بهره خواهند جست. در ادامه به بررسی مشخصات این دو مدل می‌پردازیم:

Microsoft Surface Windows RT

مدل اول تبلت Surface مجهز به پردازنده ARM ساخت انویدیا است و خب طبیعتا مبتنی بر ویندوز RT است که بدنه آن با یک لایه نازک آلیاژ منیزیم که مایکروسافت آن را VaporMg معرفی کرد، پوشانده شده و با این حال تنها 9.3 میلیمتر ضخامت دارد و با وزن 680 گرمی خود در دو مدل 32 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

این مدل تبلت که به صفحه نمایش 10.6 اینچی از نوع ClearType HD با دقت صفحه نمایش 1366 در 768 و محافظ گوریلا گلاس ۲ مجهز است از یک پایه نیز برخوردار است که کاربر را قادر می‌سازد از این تبلت به صورت عمودی استفاده کند.

این مدل از مجموعه نرم‌افزار آفیس 2013 RT نسخه خانگی و دانش‌آموزی برخوردار است و همچنین از یک کاور مغناطیسی پشتیبانی خواهد کرد که تاچ‌کاور نام دارد و با وجود پایه‌ای که بر روی تبلت قرار گرفته و تنها 0.7 میلیمتر ضخامت دارد و می‌تواند آن را در زوایه مناسب نگهدارد دیگر به عنواتن استند به کار نمی‌رود و در واقع علاوه بر استفاده به عنوان پوشش صفحه نمایش به عنوان صفحه کلید تبلت شما مورد استفاده قرار بگیرد.

این کاور با ضحامت تنها 3 میلیمتری خود به صورت مغناطیسی به تبلت متصل می‌شود و هنگامی که قصد استفاده از آن را ندارید و در پشت تبلت قرار می‌گیرد به این معناست که به صورت خودکار به تبلت خود اعلام کرده‌اید که صفحه کلید لمسی تبلت باید فعال شود. این کاور از هفت لایه تشکیل شده و مایکروسافت اعلام کرده که با قابلیت تمایز قائل شدن میان سرانگشتان شما با کف دست شما، تمهیداتی را به کار گرفته تا مانع از اشتباه تایپی شما در این صفحه کلید شود.

مایکروسافت در این مدل تبلت سرفیس از درگاه‌های MicroSD، USB2و HDMI بهره گرفته است و طبیعتا وقتی هنوز سازنده آن مشخص نیست نمی‌توان انتظار داشت قیمت نیز مشخص شده باشد!

Microsoft Windows8 Pro

مدل دوم معرفی شده توسط مایکروسافت که کمی سنگین‌تر هم است بر مبنای ویندوز 8 پرو عرضه خواهد شد و از پردازنده‌های Core i5 ivy bridge اینتل بهره خواهد برد که این مدل نیز از صفحه نمایش 10.6 اینچی اما با دقت صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ عرضه خواهد شد و البته همچنان شاهد کیفیت ClearType Full HD در آن هستیم.

 این تبلت 903 گرمی تنها 13.5 میلیمتر ضخامت دارد و به درگاه Mini DisplayPort به همراه درگاه کارت حافظه Mini SDXC و درگاه‌های USB2.0 و USB3.0 مجهز است و در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد و در ضمن از قلم دیجیتالی به صورت همزمان با صفحه لمسی نیز پشتیبانی خواهد کرد که به صورت مغناطیسی به بدنه تبلت می‌چسبد و زحمت حمل خود را به شما نمی‌دهد.

در کنار پشتیبانی از صفحه کلید فیزیکی که به صورت انحصاری و در 5 رنگ برای این مدل تولید شده و باز هم به صورت مغناطیسی به آن متصل می‌شود، پشتیبانی از تاچ‌کاور شگفت‌انگیز 3 میلیمتری که در مدل قبلی آن را به شما معرفی کردیم نیز به امکانات این مدل اضافه کنید.

مایکروسافت در عمل خود این تبلت‌ها را تولید نخواهد کرد که در واقع از ابتدا نیز این موضوع را در تولید ایکس‌باکس و مدیاپلیرهای زون نشان داده است اما همچنان نام مایکروسافت بر روی بدنه این تبلت‌ها باقی خواهد ماند و این موضوع مایکروسافت را به عنوان رقیبی با شرکای دیرین خود در سخت‌افزار رایانه‌های رومیزی مطرح خواهد کرد.

هنوز جزئیات بیشتری در خصوص قیمت این دو مدل تبلت اعلام نشده اما هر چه باشد انتظار می‌رود قیمت آن در رقابت با تبلت‌های مبتنی بر پردازنده‌های ARM و همچنین الترابوک‌های مبتنی بر پردازنده‌های اینتل باشد.
هر دو ویندوز RT (ویندوز مبتنی بر پردازنده‌های ARM) و ویندوز 8 انتظار می‌رود در تابستان امسال (احتمالا تا پایان ماه جولای) نسخه نهایی آنها عرضه شود.

Source: TheVerge & Cnet

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6S در بخش چشم‌انداز و جزئیات


مشاهده نتایج

Loading ... Loading ...

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. ایران می‌گوید

    این یه تبلت به معنای واقعیه .
    قابل توجه آقا شروین که میگن آیپد دستت بگیر باید خدمتت عرض کنم همین الان آیپدم کنارمه و تنها اسمی که میتونم روش بزارم اینه که یه گوشیه بزرگه و کارهای حرقه ای که آقا حسین گفتن رو به هیچ وجه نمیشه روش نصب کرد و کار کرد دیگه اینو که نمیشه انکار کرد . اگه بخوام تخصصی صحبت بکنم آیپد به خودی خود وابسته به مک و ویندوز هست یعنی خود آیپد روش کاپایلر نصب نداره ، اما روی این میشه Visual Studio نصب کرد . من خودم از اپل خوشم میاد یعنی میومد ، بعد از اون توهینش به ایرانیها حالم ازش به هم خورد اما تا قبل از این توهین هم به هیچ وجه نمیتونستم Ios یا حتی Mac رو با ویندوز مقایسه بکنم چون اصلا قابل مقایسه نیستن . ویندوز یه سر گردن بالاتره شایدم بیشتز از یه سرو گردن .

  2. شروين می‌گوید

    حسین جان شما یکبار آیپد تو دستت بگیر بعد یکسری به اپستور بزن بعد خوشحال میشم باهات گفتگو کنم، چون بدون اطلاعات و آگاهی بحث کردن بی فایدست.

  3. حسین می‌گوید

    شما توی یه تبلت مثل ipad میتونی autocad بریزی میتونی 3d max،maya,matlab,photoshop, خیلی چیز های دیگه میتونی بریزی.میتونی باهاش برنامه نویسی حرفه ای کنی و همه جا با خودت حملش کنی؟؟؟(یه نرم‌افزار کوچک autocad برای آی‌پد اومده اگه بببینی خندت میگیره).
    با تبلتی مثل آیپد فقط باید نرم افزار piano با angry birds …. بریزی(مثال بود) یا وبگردی کنی و آهنگ گوش کنی که همه این کارا رو دیگه الان یه گوشی به راحتی میتونه انجام بده.
    Surface رو شما میتونی راحت توی محل کارت باهاش کارهای حرفه‌ای بکنی و همه‌جا با خودت ببری به نظرم خیلی محشره.

  4. حسین می‌گوید

    تازه به این میگن یه تبلت کارآمد که میشه باهاش همه کار کرد.انواع واقسام نرم افزارهای کاربردی رو میشه روش ریخت و استفاده کرد. تبلت های دیگه بیشتر بدرد جنگولک بازی می خوره تا استفاده کاربردی.

    1. منصوريان می‌گوید

      آقا دقیقا این جنگولک بازی که فرمودید رو میشه بیشتر توضیح بدید!

  5. محمدرضا می‌گوید

    خدا استیو جابز رو رحمت کنه

    1. ميترا می‌گوید

      آقا دمت گرم. گل گفتی