اپل حق امتیاز قابلیت فوکوس همزمان چند نقطه‌ای را به نام آیفون ثبت کرد

یکی از امکانات این قابلیت بر روی این موضوع تمرکز دارد که شما قادر به انتخاب و فوکوس همزمان بر روی چند نقطه از تصویر در هنگام عکسبرداری خواهید بود تا نهایتا تصویر بدست آمده بهترین کیفیت دلخواه شما را داشته باشد.

2

فارنت: حق امتیاز یا پتنت جدید ثبت شده توسط شرکت اپل نشان می‌دهد که این شرکت قابلیت تمرکز (فوکوس) چند نقطه‌ای و انتخاب میان آنها را به نام تلفن همراه آیفون به ثبت رسانده است. با ثبت این حق امتیاز اختراع احتمالا شاهد عرضه این قابلیت در مدل بعدی آیفون این شرکت خواهیم بود.

با توجه به توضیحات این حق امتیاز، یکی از امکانات این قابلیت بر روی این موضوع تمرکز دارد که شما قادر به انتخاب و فوکوس همزمان بر روی چند نقطه از تصویر در هنگام عکسبرداری خواهید بود تا نهایتا تصویر بدست آمده بهترین کیفیت دلخواه شما را داشته باشد.

یکی دیگر از امکانات این قابلیت امکان تعقیب اشیاء کلیدی محیط در هنگام عکسبرداری و حفظ فوکوس بر روی آنها است. امکان دیگر امکان بهره‌مندی از پردازشگر اختصاصی برای پردازش تصاویر است که احتمالا به جای مقدار پردازش سخت‌افزاری اختصاص داده شده در پردازشگر A5 قرار خواهد گرفت.

ما هنوز نمی‌دانیم که اپل قطعا از این اختراع و یا بهتر بگویئم قابلیت در آیفون بعدی خود استفاده خواهد کرد اما مزمئنا اضافه شدن چنین امکانی به دوربین بعدی محصول اپل مطمئنا باعث خوشحالی اهالی دنیای عکس و دوربین خواهد شد.

Source: Petapixel

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. TAVAS می‌گوید

    فکر کنید اگر همه دنیا مثل اپل بود الان اگر میخواستیم کامپیوتر با موس داشته باشیم فقط میتونستیم از ماکروسافت بخریم.اگر میخواستیم هارد بگیریم فقط وسترن بود .موبایلای نوکیا فقط مدلای تاشو داشت و ……نشونه گه زدن اپل به دنیا اینکه ماکروسافتم میگه فقط IE میتونید بریزید رو ویندوز 8 تبلتام.این چیزا به نظر من خوره بازیه.فکر کنید اگر بزرگانی چون برادران لومیر-ادیسون و …. از این خوره بازیا در میاوردن دنیا چجوری بود.همشون فقط دنبال پول مردمن.

  2. احسان می‌گوید

    اینو که اپل اختراع نکرده که بره ثبتش کنه!
    درست یادم نیست اما یه رام سیانوژن ریخته بودم که دوربینش این قابلیت رو داشت!