تکان دادن «منار جنبان» اصفهان در گوشی اندرویدی شما!

برنامه تور مجازی منارجنبان اصفهان با استفاده از قابلیت حرکت آزادانه در محیط کاملا سه‌بعدی با بهره‌گیری از دوربین اول شخص به شما اجازه می‌دهد مانند بازدید واقعی از این مکان به تمام محوطه بنا دسترسی داشته و با قابلیت بزرگنمایی با دقت بیشتری از جای جای این بنا بازدید کنید.

1

همین اول تا کامنت معترضان آغاز نشده اعتراف می‌کنم که تیتر تنها برای جذابیت بود و هیچ خبری از تکان خوردن منار جنبان در گوشی اندرویدی شما نیست و در این مطلب قصد داریم برنامه تور مجازی منارجنبان اصفهان را به شما معرفی کنیم که با استفاده از قابلیت حرکت آزادانه در محیط کاملا سه‌بعدی با بهره‌گیری از دوربین اول شخص به شما اجازه می‌دهد مانند بازدید واقعی از این مکان به تمام محوطه بنا دسترسی داشته و با قابلیت بزرگنمایی با دقت بیشتری از جای جای این بنا بازدید کنید.

این برنامه رایگان که توسط شرکت مهرآفرید تهیه و عرضه شده است را می‌توانید از اینجا در کافه بازار دریافت کنید و یا با گوشی خود کد کیوآر زیر را فراخوانی کنید.

در ادامه به بررسی این برنامه می‌پردازیم.

پس از نصب برنامه و اشاره بر روی آیکون آن در منوی برنامه‌ها صفحه اولیه و یا پیش‌منوی برنامه ظاهر می‌شود که شامل تصویری از منار جنبان اصفهان و لوگوی شرکت مهرآفریداست. پس از چند ثانیه صفحه اصلی برنامه ظاهر می‌شود که در واقع تنها شامل یک دکمه شروع است و سازنده برنامه سعی کرده راهنمای خلاصه استفاده از آن را در همان منوی اصلی برنامه خلاصه کند.

با زدن دکمه شروع وارد محیط سه‌بعدی برنامه می‌شوید و بهتر است بگویم به منارجنبان اصفهان خوش آمدید. همزمان با ورود به منارجنبان راهنمای توریستی و یا بهتر بگویم تورلیدر خودکار برنامه همراه با موسیقی و صدای دلنواز طبیعت به معرفی منارجنبان می‌پردازد.

حالا برای استفاده از محیط و شروع بازدید کافیست با استفاده از بزرگنمایی و کوچک‌نمایی صفحه نمایش عمل کنید. با کشیدن دو انگشت خود بر روی صفحه نمایش تصویر را کوچک و بزرگ خواهید کرد و با به طرفین هدایت کردن تصویر می‌توانید زاویه را عوض کنید. اگر از جایی که قرار دارید راضی نیستید و می‌خواهید به تمام محیط سرک بکشید کافیست دکه سمت چپ و پائین صفحه نمایش را فشار دهید تا حرکت شما آغاز شود. از این دکمه هنگاهی که بزرگمایی انجام داده‌اید می‌توانید برای بازگشتن به حالت استاندارد استفاده کنید.

خیلی راحت بگویم که امکانات برنامه در همین حد است. از منو خبری نیست و با زدن دکمه منو گوشی با یک صفحه شامل سه دکمه ادامه، گزارش اشکالات، و خروج روبرو می‌شویم. مطابق معمول دکمه برگشت فیزیکی گوشی عملکردی ندارد و برای بازگشت به محیط برنامه باید از دکمه ادامه بهره ببرید.

صدای راهنمای بنا در مرتبه اول شنیدنی است اما هیچ تنظیمی برای این صدا وجود ندارد. تا در مرتبه‌های بعدی استفاده از این برنامه از این صدا لذت نبریم و فقط می‌توانید صدای گوشی را کم کنید. بهتر بود استفاده از صدای راهنمای بنا در تنظیمات برنامه قرار داده می‌شد.

این برنامه صرفا یک تور مجازی است و سازنده می‌توانست با قراردادن امکانات دیگری همچون امکان عکسبرداری، امکان به اشتراک‌گذاری تصاویر و همچنین امکان علامتگذاری بر روی تصویر کمی ان را جذابتر کند. هیچ مشکلی در اجرای برنامه دیده نشد و البته حجم برنامه کمی بالاست و البته کیفیت تصاویر نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

شرکت مهرآفرید اعلام کرده که در نظر دارد کلیه اماکن دیدنی و تاریخی شهر اصفهان را به صورت تور مجازی عرضه نماید. برای این دوستان آرزوی موفقیت در تولید محتواهایی با کیفیت بیشتر را آرزو داریم.

شاید جالب باشد بدانید که در تنها سفر خودم به اصفهان هنگام مراجعه برای بازدید از منار جنبان با در بسته و تعطیلی آن روبرو شدم که برای یک مکان توریستی جالب بود که تنها در ساعات خاصی از روز فعالیت می‌کرد. حالا با این برنامه بیشتر با این بنا از لحاظ تصویری آشنا شدم. امیدوارم دیگر امکان توریستی اصفهان نیز به زودی از سوی این شرکت عرضه شود تا باعث آشنایی بیشتر تمامی مردم ایران با یکی از دیدنی‌ترین شهرهای سرزمین عزیزشان باشد.

این برنامه رایگان را می‌توانید از اینجا در کافه بازار دریافت کنید و یا با گوشی خود کد کیوآر زیر را فراخوانی کنید.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. LogOn می‌گوید

    توجه کردید یک قرنی (!!!) تاریخ معرفی این برنامه گذشته؟ .. مثلا این بخش قرار بود هر هفته به روز بشه .. با تشکر از زحمات شما