حذف ماهانه 1.2 میلیون لینک از نتایج جستجوی گوگل به دلیل نقض کپی‌رایت!

بنابر اعلام گوگل این شرکت هر هفته 250 هزار درخواست در این خصوص دریافت می‌کند که تقریبا بیش از تمامی درخواست‌های مطرح شده از سوی صاحبان حق کپی‌رایت در سال 2009 است.

2

گوگل گزارشی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد بزرگترین موتور جستجوگر اینترنیت جهان ماهانه چه تعداد لینک را به دلیل آنچه که نقض کپی‌رایت خوانده می‌شود پاک کرده و نتایج جستجوی خود را تصفیه می‌کند. این رقم در نوع خود شگفت‌اور است: ماهانه 1.2 میلیون لینک! این تعداد لینک حذف شده با شکایت بیش از هزار صاحب کپی‌رایت و بر روی 25 هزار وب‌سایت اعمال شده است.

چه جیزی در این موضوع شگفت‌انگیز است. بنابر اعلام گوگل: این روزها این غیرمعمول نیست که ما هر هفته 250 هزار درخواست دریافت می‌کنیم که تقریبا بیش از تمامی درخواست‌های مطرح شده از سوی صاحبان حق کپی‌رایت در سال 2009 است.

بنابر گزارش منتشر شده از سوی گوگل بیشترین درخواست از سوی دو شرکت Marketly llc  و NBC Universal صورت گرفته و محبوب‌ترین صاحبان کپی‌رایت در این گزارش نیز شرکت مایکروسافت و NBC Universal هستند. در این میان بیشترین شکایت نیز علیه دو وب‌سایت filestube.com  و  torrentz.euصورت گرفته است.

Source: Gizmodo via GigaOM

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مهدی می‌گوید

    تا اونجا که من خبر دارم این خبر منبعش سایت نارنجی بود و بعدش هم اعلام کرد که این خبر دروغ13 بیش نبوده.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دوست عزیز فکر نکنم دیگه گیزمودو هم از سایت‌های ایرانی دروغ سیزده رو کپی کنه! اینطور نیست:
      منبع خبر:
      http://www.gizmodo.com.au/2012/05/google-purges-1-2-million-links-a-month-from-its-searches/