باکیفیت‌ترین عکس ثبت‌شده از کره زمین با کیفیت 121 مگاپیکسل!

12

احتمالا وقتی حرف از با کیفیت ترین عکس کره زمین واقعی می‌شود انتظار دارید تصویر ثبت شده توسط ناسا را به تماشا بنشینید اما این بار داستان متفاوت است.

ماهواره هواشناسی روسی Elektro-L No.1 تصویر جدیدی از زمین به ثبت رسانده که بیشترین جزئیات در یک عکس واقعی از کره زمین تا به امروز را دارد و به عنوان با کیفیت‌ترین و بزرگ‌ترین تصویر ثبت‌شده، تصویر ثبت‌شده توسط ماهواره ناسا موسوم به Blue Marble  که در سال گذشته ثبت شده بود را به کنار می‌زند.

با کیفیت ترین عکس کره زمین یک عکس 121 مگاپیکسلی است

برخلاف تصویر ثبت شده توسط ناسا، این ماهواره تصویری 121 مگاپیکسلی را ثبت کرده است که به جای ترکیب مجموعه‌ای از تصاویر در کنار یکدیگر، زمین را در یک تصویر زیبا قرار می‌دهد.

یک محقق با نام جیمز دریک بیش از 350 تصویر با وضوح کامل را از NTs OMZ (مرکز تحقیقات روسیه برای نظارت بر عملیات زمین) دریافت و از آنها برای ساخت چندین ویدیو برای نمایش یک شبانه‌روز کامل از زندگی زمین استفاده کرده است.

با کیفیت ترین عکس کره زمین

این ماهواره هر 30 دقیقه یکبار تصویر کاملی را از نقطه ثابت خود در فاصله 35 هزار کیلومتری بر فراز اقیانوس هند گرفته تا در نهایت این عکس کره زمین واقعی از نزدیک را ثبت کرده و شاهد ویدیو زیر باشیم.

با کیفیت ترین تصویر ثبت‌شده از زمین دارای وضوح یک کیلومتر در هر پیکسل است و نمونه‌ای که در این ویدیو مشاهده می‌کنید در تاریخ 24 اردیبهشت ماه 1390 گرفته شده است.

رنگ‌هایی که در تصویر ماهواره روسی می‌بینیم با آنچه که تاکنون دیده‌ایم متفاوت است و در واقع با ترکیبی از طول موج‌های نور مادون قرمز و مرئی به ثبت رسیده است و از این رو فضای سبز طبیعی بر روی زمین به جای سبز بیشتر به رنگ قهوه‌ای زنگ‌زده نمایش داده شده‌اند.

دانلود عکس کره زمین با کیفیت بالا

برای دانلود عکس با کیفیت بالا و دریافت تصویر پس‌زمینه (والپیپر) این تصویر به اینجا بروید و یا آن را به صورت کامل اینجا مورد کنکاش قرار دهید. پیشنهاد می‌دهیم نگاهی به عکس کره زمین از ماه بیندازید و در نهایت همواره به یاد داشته باشید که چقدر کوچک هستیم!

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

12 نظر برای این مطلب
  1. امید می‌گوید

    الله اکبر خدا تو قران گفته شب روز را به دورزمین میپیچانیم دقیقن میشه دید تواین فیلم یا الله

  2. BtBax می‌گوید

    تووووپ فقط خدا

  3. مهدی می‌گوید

    چجوری میشه این عکس رو با همان کیفیت دانلود کرد؟

  4. عسلی می‌گوید

    خیلی زیباست:الله اکبر

  5. جابر بحرانی بندرریگ می‌گوید

    سبحان الله و الحمدلله و لااله الا الله و الله اکبر

  6. مهدی می‌گوید

    کار خدارو دیدی؟تو 6روز ساختتش

  7. یاسمین می‌گوید

    عالیه….ولی عکساتون کمه…..

  8. فیض اله نظری زلانی می‌گوید

    الله اکبر الله اکبر الله اکبر………

  9. 543 می‌گوید

    سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اکبر

  10. صادق می‌گوید

    عالیه مر30

  11. بهرام می‌گوید

    عالیه محسن جان

  12. محمود می‌گوید

    لینک از کار افتاده
    لطفا اصلاح کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      ظاهرا پهنای باند سایت مورد نظر تمام شده است. مطمئنا مشکل موقتی است و برطرف خواهد شد. بهترین راه‌حل اینه که دوباره سر بزنید.
      متشکرم