2.77 میلیون دلار: قیمت گران‌ترین دوربین عکاسی تاریخ!

تنها 25 دستگاه از این دوربین در سال 1923 (2 سال پیش از عرضه تجاری سری A دوربین لایکا) و تنها برای آزمایش تولید شده است و قیمت 2.7 میلیون دلاری این دوربین لایکا در حقیقت رکورد قبلی که در حدود 1.9 میلیون دلار برای یکی دیگر از این 25 دستگاه همین سری لایکا در سال گذشته و در وین به ثبت رسیده بود را کنار زده است.

1

 هفته گذشته ما شاهد چند دوربین بسیار گران‌قیمت لایکا بودیم  که البته حالا به نظر می‌رسد زیاد گران نبوده‌اند زیرا یک دوربین وینتاج لایکا افتخار گران‌ترین دوربین عکاسی تاریخ را از آن خود کرده است.

لایکا سری O ؛ گران‌ترین دوربین عکاسی تاریخ

این دوربین لایکا سری O اخیرا در یک حراجی به قیمت 2.16 میلیون یورو به فروش رسیده است که با تبدیل واحد به حدود 2.79 میلیون دلار می‌رسیم تا عنوان گران‌ترین دوربین عکاسی تاریخ فروخته شده در جهان را به خود اختصاص داده است.

تنها 25 دستگاه از گران‌ترین دوربین عکاسی تاریخ در سال 1923 (2 سال پیش از عرضه تجاری سری A  دوربین لایکا) و تنها برای آزمایش تولید شده است و قیمت 2.7 میلیون دلاری این دوربین لایکا در حقیقت رکورد فبلی که در حدود 1.9 میلیون دلار برای یکی دیگر از این 25 دستگاه همین سری لایکا در سال گذشته و در وین به ثبت رسیده بود را کنار زده است.

گران‌ترین دوربین عکاسی تاریخجالب است بدانید که تنها 4 دقیقه طول کشید تا گران‌ترین دوربین عکاسی تاریخ با قیمت پایه 300 هزار یورو، برچسب 2.7 میلیون دلاری را در این حراجی از آن خود کند.

Source: thenextweb

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. کلاغک می‌گوید

    درود فراوان یاد دوربین لایکا قدیمی بابام افتادم که از بالای دوربین سر پوشش داشت میتوانستی توی لنز نگاه کنی متاسفانه اون موقع توی دست ما بچه ها خراب شد… الان فکر کنم فقط یه اسکلت ساده ازش داریم.. واقعا” عکسهای قدیمی بابا اینا رو که با این دوربین گرفته بودن میدیدم خیلی جالب و واضح بود … یادش بخیر