با کسب عنوان بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه جهان؛ سامسونگ به سلطنت 14 ساله نوکیا خاتمه داد!

1

شرکت سامسونگ به حکمرانی 14 ساله شرکت نوکیا به عنوان بزرگترین تولید‌کننده تجاری بازار تلفن‌ همراه جهان خاتمه داد.

بنابر گزارش‌های اقتصادی منتشر شده، در سه‌ماهه اول سال 2012 شرکت سامسونگ موفق به فروش 93.5 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه شده است که نسبت به سال گذشته 36 درصد رشد نشان می‌دهد.

این آمار در حالی به دست آمده است که شرکت معظم فنلاندی نوکیا در همین مدت مشابه تنها موفق به فروش 82.7 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه شده تا برای اولین بار پس از سامسونگ در رده دوم جای بگیرد.

سامسونگ بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه جهان

بنابر گزارش بلومبرگ این آمار در حالی بدست آمده است که سامسونگ در بخش فروش تلفن‌های همراه هوشمند خود نیز توانسته است به حکمرانی اپل پایان دهد و با فروش 44.5 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه ضمن کمک قابل توجهی که به افزایش آمار فروش کل بخش تلفن همراه خود داشته، شرکت اپل را که تجربه فروش 35.1 میلیون دستگاه گوشی را داشته پشت سر بگذارد و در بازار هوشمندها نیز در رتبه اول قرار بگیرد و شرکت‌های اپل و نوکیا را در رتبه‌های پس از خود شاهد باشد.

این گزارش بلومبرگ در حالیست که آمار ارائه شده از سوی موسسه تحلیلگر بازار isuppli که نمودار آن را در بالا مشاهده می‌کنید،‌ بیانگر فروش 35 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند از سوی سامسونگ و کاهش 11 درصدی آن نسبت به سه ماهه آخر سال 2011 است که همچنان جایگاه سامسونگ را در رتبه دوم نگه می‌دارد!

اکنون در بازار تلفن همراه جهان که شاهد رشد 3.9 درصدی نسبت به سه ماهه قبل خود بوده و به آمار فروش 368 میلیون دستگاه رسیده، شرکت سامسونگ سهمی 25 درصدی را به خود اختصاص داده و شرکت نوکیا نیز به عنوان دومین شرکت، تقریبا 23 درصد را در اختیار دارد تا شرکت اپل نیز با آیفون خود و با کسب 9 درصد از سهم بازار در رتبه سوم قرار بگیرد.

گفتنی است که شرکت نوکیا از چهارده سال پیش و از سال 1998، عنوان بزرگترین فروشنده تلفن همراه جهان را در اختیار خود داشت، عنوانی که آن را از دستان موتورولا بیرون کشیده بود؟ راستی الان موتورولا کجاست؟

منبع bloomberg
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حسین ارشد می‌گوید

    خدا قوت،مطلبی خوبی بود.موتورولا و نوکیا دیگر وجودی ندارند.