خطر ورود به فیس‌بوک با دستگاه‌های جیلبریک و یا روت شده!

با توجه به این واقعیت که گوگل و اپل هر دو دسترسی به فایل‌های سیستمی را در گوشی‌های هوشمند خود ناممکن و یا محدود کرده‌اند این مشکل امنیتی برای کاربرانی پیش خواهد آمد که سیستم عامل گوشی خود را دستکاری کرده باشند که ممکن است شامل دستگاه جیلبریک شده iOS و یا روت شده اندرویدی باشد.

2

فارنت: یک حفره امنیتی جدید در فیس‌بوک مخصوص تلفن‌های همراه شناسایی شده است که به هکرها اجازه می‌دهد به راحتی به سرقت اطلاعات شخصی کاربران بپردازند.

این حفره امنیتی که توسط یک تیم توسعه نرم‌افزار به نام گرت رایت شناسایی شده است مربوط به هر دو بستر اندروید و iOS است و البته این مشکل ناشی از رمزنگاری و ذخیره‌سازی این رمزنگاری در یک فایل متنی ساده است.

با توجه به این واقعیت که گوگل و اپل هر دو دسترسی به فایل‌های سیستمی را در گوشی‌های هوشمند خود ناممکن و یا محدود کرده‌اند این مشکل امنیتی برای کاربرانی پیش خواهد آمد که سیستم عامل گوشی خود را دستکاری کرده باشند که ممکن است شامل دستگاه جیلبریک شده iOS  و یا روت شده اندرویدی باشد و این بدان معنی خواهد بود که هکرها به احتمال فراوان می‌توانند از این آسیب‌پذیری برای بهره‌برداری و سرقت اطلاعات شخصی شما نیز استفاده کنند.

فیس‌بوک در این مورد بیانیه رسمی منتشر کرده است که در آن آمده است :”برنامه فیس‌بوک برایiOS  و اندروید فقط برای ساختار اریجینال و اصلی سیستم عامل در نظر گرفته و ساخته شده‌اند و خوب مسلم است که اگر در ساختار سیستم عامل تغییری ایجاد شود ممکن است به ساختار امنیتی برنامه فیس‌بوک نیز آسیب وارد شود و به همه کاربران توصیه می‌کنیم که از هرگونه تغییر در سیستم عامل خود ( جیلبریک برای IOS  و روت کردن برای اندروید) برای جلوگیری از هرگونه بی‌ثباتی نرم‌افزار و یا مشکلات امنیتی اجتناب کنند”.

البته برای کاربرانی که دستگاه خود را جیلبریک و یا روت کرده‌اند و حاضر نیستند به این راحتی‌ها با این روش‌ها حداحافظی کنند پیشنهاد می‌شود از ذخیره نام کاربری و گذرواژه خود در برنامه اجتناب کنند اگرچه به ناچار محبور خواهید بود در هر بار وارد شدن به فیس‌بوک نام کاربری و گذرواژه خود را وارد کنید که مسلم است پروسه‌ای خسته‌کننده خواهد بود اما از هک شدن اکانت فیس‌بوک شما که بهتر است!

Source: ZDnet

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. ar30 می‌گوید

    جون دادم روت کردم بعد این میاد چی چرند میگه!
    البته خود فیس بوک پسورد رو تو برنامش سیو نمکنه .. اصلا اوضاع یه چوریه که بخوای با app فیسبوک کار کنی باید با proxydroid وصل شی … این برنامه هم که به دسترسی روت نیاز داره .

  2. بهینه سازی موتورهای جستجو می‌گوید

    اطلاعات خیلی خوبی بود ، چون تنظیمات رو از حالت اورجینال خارج کرده بودم، واقعا ممنونم . موفق باشید .