آموزش استفاده از اینستاگرام برای اندرویدی‌ها

اگر شما هم مانند من از میلیون‌ها کاربر دستگاه‌های آندرویدی هستید که در روزهای اخیر در اینستاگرام ثبت‌نام کرده‌اید و روش استفاده از این اپ را هنوز فرا نگرفته‌اید، با ما همراه باشید تا روند کار با محبوب‌ترین اپ اشتراک‌گذاری تصاویر در دنیا را در دستگاه‌های آندرویدی با هم مرور کنیم.

1206
به‌روزرسانی: این مطلب آپدیت شده و آموزش کامل این برنامه در مطلبی با عنوان “آموزش جامع اینستاگرام؛ از سیر تا پیاز!” منتشر شده است. پیشنهاد می‌دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر از این برنامه علاوه بر این مطلب، مطلب ذکر شده را هم حتما مطالعه کنید.

اینستاگرام بعد از موفقیت چشم‌گیری که در گجت‌هایی که از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنند داشت. این بار پای به دنیای کاربران اندرویدی گذاشت تا موفقیت خود را بالاتر ببرد و همانطور که در اخبار سایت مشاهده کردید در روز اول بیش از یک میلیون بار دانلود شده است.بعد از نصب اپ اینستاگرام از گوگل پلی، کافه بازار و یا راه‌های دیگر شما باید در این شبکه اجتماعی از درون خود اپ یا از طریق سایت اینتساگرام ثبت‌نام کنید.

آموزش استفاده از اینستاگرام

وارد کردن تصاویر

برای وارد کردن تصاویر در اینستاگرام روی آیکون دوربین (camera) کلیک کنید و بعد از کلیک کردن دو حالت برای شما به نمایش در می‌آید. روش اول تصویربرداری توسط دوربین گوشی در همان لحظه است و روش دوم وارد کردن تصاویری که در گالری تصاویر شما از قبل وجود دارد.


توجه داشته باشید اپ اینستاگرام برای گرفتن تصاویر به صورت پیش‌فرض از دوربین اصلی یا همان دوربین عقب گوشی شما استفاده می‌کند و در صورتی که دستگاه شما از دوربین جلو پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از این دوربین هم استفاده کنید. مزیت دوربین جلو در این اپ این است که شما می‌توانید بدون ترک محیط اپ تصاویر خود را گرفته و همان لحظه تصویر را برش دهید و تصویر را در اینستاگرام منتشر کنید.

ترتیب قرارگرفتن تب ها از سمت راست: Home tab | Popular tab | Camera button | News tab | Profile tab

برای فعال کردن دوربین ثانویه روی دکمه پروفایل (profile) کلیک کنید و از قسمت بالایی و در سمت راست اپ منو محتوا یا جزییات را انتخاب کنید (سه نقطه عمودی). به قسمت تنظیمات دوربین (Camera Settings) رفته و گزینه “Use Instagram’s Advanced Camera” را انتخاب کنید تا دوربین دوم شما فعال گردد.

ویرایش تصاویر

یکی از کارهای مهمی که شما باید در ثبت تصاویرتان به آن توجه داشته باشید ویرایش تصاویرتان است. در محیط ویرایش تصویر که بعد از ورود تصویر به وسیله شما صورت می‌گیرد، این امکان به شما داده می‌شود که 18 افکت یا فیلتر و حالت مختلف را روی تصاویرتان انتخاب کنید. حاشیه های دور تصاویر را از بین ببرید و یا به تصویرتان چرخش دهید.


بعد از ویرایش تصویر نوبت به مرحله بعد می‌رسد. برای ورود به مرحله بعد روی دکمه آّبی رنگ که در گوشه بالا و سمت راست این محیط وجود دارد کلیک کنید.

در این مرحله شما باید یک عنوان برای تصویرتان انتخاب کنید، می‌توانید مکانی که در آن حضور را دارید با انتخاب گزینه “enable geotag” را به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید در این مرحله تصویرتان را همزمان در شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر، فیس‌بوک و… به اشتراک بگذارید و در صورتی که نمی‌خواهید تصویرتان در دیگر شبکه‌های اجتماعی مشاهده شود هیچکدام از گزینه‌های اشتراک‌گذاری را انتخاب نکنید.

این مرحله آخر بود و برای تکمیل کردن کار روی دکمه سبز رنگ آپلود (upload) کلیک کنید. درصورتی که بعد از آپلود تصویر خواستید تصویرتان را پاک کنید کافیست بر روی دکمه‌ای که با 3 نقطه افقی در زیر تصویر منتخب وجود دارد کلیک کنید و گزینه پاک کردن (Delete) را انتخاب کنید.

خب ایسنتاگرام یک شبکه اجتماعی است که میلیون‌ها نفر در آن وجود دارند و برای اینکه تصاویرتان دیده شود و خودتان معروف شوید باید با دیگران تعامل داشته باشید، آنها را دنبال کنید و به تصاویرشان نظر دهید تا آنها هم شما را بشناسند و تصاویر شما را دنبال کنند و در مورد آنها نظر بدهند.

برای یافتن افراد و یا دوستان جدید می‌توانید از طریق تب پروفایل (profile tab) و یا تب تصاویر محبوب (popular tab) استفاده کنید. در صورتی که از یک تصویر خوشتان آمد می‌توانید با دو بار کلیک کردن روی آن، تصویر را جزو تصاویر محبوبتان کنید و به فرد آپلودکننده تصویر بفهمانید از تصویر او خوشتان آمده است. همچنین می‌توانید از طریق دکمه‌هایی که در تصویر زیر مشخص شده است در مورد تصویرها نظر بدهید. از همه این نکته‌ها بگذریم مهم‌ترین نکته برای موفقیت شما گرفتن تصاویر خلاقانه است،که فکر می‌کنید آنها برای دیگران جالب باشد و آنها را بپسندند.

به‌روزرسانی: این مطلب آپدیت شده و آموزش کامل این برنامه در مطلبی با عنوان “آموزش جامع اینستاگرام؛ از سیر تا پیاز!” منتشر شده است. پیشنهاد می‌دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر از این برنامه علاوه بر این مطلب، مطلب ذکر شده را هم حتما مطالعه کنید.
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1,206 نظر برای این مطلب
  1. Mehran می‌گوید

    اقا تو رو خدا در مورد شات توضیح بدین منم مشکل دارم. شات یعنی چی؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      قبلا بارها و بارها توضیح دادیم
      این یعنی اینکه از صفحه اینستاگرام مورد نظر اسکرین شات بگیرید و به عنوان عکس تو صفحه خودتون منتشر کنید

  2. davar می‌گوید

    در مورد شات اوت توضیح بدید،لطفا

    1. محسن صحافی می‌گوید

      کامنت های قدیمی رو ببینید قبلا کامل توضیح دادیم

  3. k.sh می‌گوید

    با این ارور کارى مى شه کرد?
    Incompatible device

    1. محسن صحافی می‌گوید

      میشه نسخه های قدیمی تر رو پیدا و نصب کرد..البته قطعی نیست راه حل

  4. سحر می‌گوید

    این اصطلاحات kik و چیزایه دیگه چیه؟؟

    1. امیر محمد می‌گوید

      kik یه برنامه جدا و راحت برای چته مثل مسنجر یاهو

  5. hoda می‌گوید

    سلام،من ریپورت شدم،یعنی وقتی میرم توی اکاونتم هرکاری که میخوام بکنم یه صفحه سفید بدون هیچ ارور یا اخطاری ظاهر میشه،تعداد فالورام هم 325نفره و فک کنم فقط یک نفر ریپورتم کرده باشه،راهی واسه درست کردمش هست؟؟

  6. امیر محمد می‌گوید

    سلام ، من یه اکانت داشتم که نه ایمیلش تایید بود و نه شماره موبایل وارد کرده بودم ولی 2 3 ماه استفاده کردم ازش و الان 1 ماهه گوشی ندارم تا تیر ماه اما با کامپیوتر الان که اومدم زده اکانتم ایناکتیو شده نمی تونم وارد شم آدرس پیجشم که می رم توش میزنه اکانت مورد نظر پیدا نمب شود ، چه جوری می تونم دو ماه دیگه دوباره با گوشی از اون اکانت استفاده کنم ؟ چه جوری اکتیو خواهد شد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      تقریبا غیرممکنه!

  7. morteza می‌گوید

    سلام مطالب مورد نظر را چه جوری کپی کنیم مرسی

  8. معصوم می‌گوید

    سلام
    تو قسمت follower اسم چند نفر هست که میخوام حذف کنم ولی نمیدونم چه جوری !!! مستطیل following هم آبی رنگه ، یعنی من اونا رو add نکردم ولی حذف نمیشن !

    1. محسن صحافی می‌گوید

      کافیه بلاکشون کنید..

  9. مهسا می‌گوید

    سلام!
    من از اینستاگرامم بیرون اومدم!password ام هم فراموش کردم! الان که مى خوام وارد شم مى گه بهتون ایمیل مى زنم !اما هیچ ایمیلى دریافت نکردم!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگر ایمیلی که موقع ثبت‌نام رو هم فراموش نکردید قسمت اسپم ایمیلتون رو هم چک کنید.

      1. مهسا می‌گوید

        چک کردم! اونجا هم چیزى نیمده بود

        1. مهسا می‌گوید

          لطفا کمکم کنید!
          قبلا هم که log out شده بود و پسوردم و فراموش کرده بودم،برام ایمیل اومد! ولى این دفعه نمى یاد! مطمئن هستم هم که ایمیلم درسته

  10. فرناز می‌گوید

    من وقتی میخوام فیلم بذارم وقتی به قسمته کاور میرسه صفحه سفید میشه دوباره به اول برمیگرده، مشکل چیه?

    1. انیس می‌گوید

      منم مشکلم همینه فرناز جووون ……ولی کسی جواب نداد :-( :-( :-(

  11. انیس می‌گوید

    سلام…..چرا من نمیتونم توی اینستا فیلم لود کنم….از صفحه انتخاب کاور برمیگرده اول…مدل گوشیم galaxy core i8262.میشه لطفا راهنماییم کنید؟؟

  12. somayeh می‌گوید

    سلام من اینیستاگرام ساختم میتونم همه رو ببینم و فالو کنم اما تو اینیستاگرام بقیه صفحه ی من قفله کسی میتونه منو راهنمایی کنه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      در بخش تنظیمات پروفایل خود را از حالت Private دربیاورید

  13. نسرین می‌گوید

    سلام یعنی نمیشه بالب تاپ دانلودونصبش کرد

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر فقط به وبسایت دسترسی خواهید داشت

  14. hosein می‌گوید

    من تو اینستا بودم یهو اومد بیرون الان هرچی username میزنم نمیشه میزنه خرابه چیکار باید کنم لطفا کمک کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خرابه!! پیغام چی میده دوست عزیز؟

      1. سارا می‌گوید

        سلام من تو اینستا بودم یه دفعه پرید بیرون بعد حالا هرچی ایمیل و پروردم رو میزنم قبول نمیکنه میگه چون پسوردتون رو زیاد جدید اکانتتون امنیتی شد برا گرفتن پسورد جدید درخواست کنید تا به ایمیلتون ارسال بشه منم بدبختی ایمیلم رو اشتباه دادم حالا میشه کاریش کرد؟؟؟؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          اگه پسورد رو اشتباه دادید که هیچ راهی نیست!

          1. سارا می‌گوید

            سلام من تو اینستا بودم یه دفعه پرید بیرون بعد حالا هرچی ایمیل و پروردم رو میزنم قبول نمیکنه میگه چون پسوردتون رو زیاد جدید اکانتتون امنیتی شد برا گرفتن پسورد جدید درخواست کنید تا به ایمیلتون ارسال بشه منم بدبختی ایمیلم رو اشتباه دادم حالا میشه کاریش کرد؟؟؟؟یعنیبعد یه مدت امنیتی بودنش برداشته نمیشه

  15. samira fa می‌گوید

    سلام گوشی من گلکسی اس 3 هست …من هم میتونم ایموشن های اینستگرام رو داشته باشم….؟؟؟؟؟

  16. مروارید می‌گوید

    من چطور میتونم اکانت اینستاگرامم رو دی اکتیو کنم!؟!؟!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      می تونید پاکش کنید که آموزشش تو مطالب مرتبط پائین همین مطلب موجوده..

  17. مریم می‌گوید

    از من کد امنیتی میخواد،شماره مبایلمو زدم ولی سه روز هیچی برام نیومده،هیچ کاری نمیتونم بکنم حتی اپلود عکس
    میشه کمک کنید

  18. ali می‌گوید

    من هرچی username میزنم نمیشه میزنه خرابه

  19. parmida می‌گوید

    Salam man harchi vared misham error mide….khaheshan rahnamaei konin

  20. مرسا می‌گوید

    از بازار نمیشه با سیستم دانلود کرد حتما باید با گوشی باشه .. چون با کامپیوتر میرم کد میده برای اسکن
    امکانش هست به ایمیلم بفرستید برنامه رو ؟ من گوشیم آندورید 2.3.6 هستش .. ممنون میشم برام ایمیل کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      از بازار باید با گوشی دانلود کنید.. فکر کنم برای این نسخه از اندروید باید دنبال نسخه های قدیمی تر اینستاگرام باشید.

  21. مرسا می‌گوید

    سلام
    من اینستاگرام رو دان کردم ولی رو گوشی نصب نمیشه میگه برنامه کاربردی نصب نشده .. یعنی چی؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      یعنی نصب نشده دیگه!.. برنامه رو از یه جای معتبر مثل بازار دانلود کنید.

  22. mahla می‌گوید

    man chetori varede in barname sham,khaheshan rahnamaee Linus

  23. 1' می‌گوید

    عکسای من لود نمیشه همش میزنه upload failed چی کار کنم؟

  24. سمیرا می‌گوید

    چرا هر username و password وارد میکنم error میده؟؟؟:(:(:(:(:(:(
    چیکارش کنم ؟؟؟؟؟؟؟

  25. پویا می‌گوید

    سلام دوستان چرا میرم اینستاگرام لود نمیشه مینویسه 500serevr error؟؟؟؟؟خواهشا یکی راهنمایم کنه چیکار کنم????
    منتظرتونم

  26. مرضیه می‌گوید

    ففط یه نفر بهم گفته اگه از امریکا شماره بزنن یعنی خط امریکایی باشه کد واسه اون خط می فرسته !!! فکر کنم خود ینستا مشکل پیدا کرده اینستامم چند بار نصب کردم اثری نداشت لطفا جواب بدی. این ادامه ی صحبتای بالام بود

  27. مرضیه می‌گوید

    سلام. یه سوال خیلییییی مهم داشتم خواهشا جواب بدین . مدتی هس که تو اینستاگرامم ک میرم هر عکسی و که لاطک می کنم یا کامنت که می زارم یا عکس که می خوام بزارم یه صفحه باز می شه می گه به دلایل امنتی شماره ی موبایلتونff و بزنید براتون ییه کد میاد اون کد و اینجا وارد کنید تا ثرس شه ولی هررررچییی شمارهی خودمو و خیلی. شماره های دیگه رو زدم هیچچ کدی نه ولسه خط خودم و نه برای خط های دیگه نیومد .

  28. sara می‌گوید

    چگونه shutمیکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جریانش چیه

  29. شیدا می‌گوید

    سلام
    من چند وقته میخواهم وارم اینستا بشم میگه رمزتو عوض کن منم رمز ایمیل خودم گم کردم و با شماره تلفن هم که میزنم نمیدونم با اون اسمس چی کار کنم.
    لطفا کمکم کنید:((

  30. atefebelieber می‌گوید

    سلام،میشه بگین دیسیبل یعنی چی؟؟!خوب اگه باکامپیوتربرم چیکارمیتونم بکنم،؟اون ارورکه میده خیلی وقته که ارورمیده،الان چندنفرمیخوان منوفالوکنن نمیشه؟؟؟ممنون میشم جواب بدین!

  31. شرمین می‌گوید

    سلام خسته نباشید , ببخشید من چجوری میتونم وقتی تو اینستاگرام چیزیو لایک میکنم تو فیس بوکم نشون نده و از دید فرندهای فیس بوکم مخفی بمونه ???

    1. محسن صحافی می‌گوید

      در تنظیمات تیک گزینه فیس بوک رو بردارید

  32. atefebelieber می‌گوید

    سلام،لطفاجواب بدین،سرعتش خوبه من قبلالایک وکامنت میذاشتم ولی الان نمیشه یه صفحه سفیدمیادبالاوارورمیده نوشته مانمیتونیم درخواست شماروقبول کنیم بعداامتحان کن،چرا؟وتوروخدامن میخوام اون پیج قبلی روحذف کنم،میشه شمایه کاری بکنین؟لطفا،چون خودم روش کنترل ندارم نمیخوام باشه،لطفاکمک کنید،؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      لطفا اسکرین شات اروری که می فرمائید رو بگذارید و یا متن دقیق ارور رو همینجا بنویسید.
      در مورد پیج قبلیتون هم کسی نمیتونه کاری بکنهتا نتونه وارد بشه

      1. atefebelieber می‌گوید

        سلام،آقای صحافی، ارور میده sorry.we couldn’t complete your request,please try again in a moment و مشکل پیج قبلیم اینه که پرایوت نیس وهرکسی میره توش..
        تو رو خدا یه کاری بکنید بخدادارم مردم ازاسترس،
        برای پکیج قبلیم هم همین مشکل صفحه سفیدپیش اومده بود.

        1. محسن صحافی می‌گوید

          همونطوری که اشاره شده این یه مشکل موقتیه
          هر کاری بخواد انجام بشه باید از طرف خودتون انجام بشه و کار اضافه ای از دست من یا هر شخص دیگه ای بر نمیاد
          صفحه قبلیتون رو هم اگر دیسیبل نشده باشه ببینید از طریق کامپیوتر می تونید وارد بشید یا نه

  33. M می‌گوید

    سلام.مدتی است نمیتوانم location بگذارم.چه باید بکنم؟

  34. atefebelieber می‌گوید

    سلام باتشکراززحمتتون-لطفاجواب بدین، منlog outروزدم اومدبیرون ازinstagram وکلادیگه نمیشه رف توش،دوباره پیج جدیدساختم ولی میخوام اون پیج قبلی روکلاحذف کنم لطفاکمک کنید،یه مشکل دیگه! دیگه نمیتونم کامنت ولایک بزارم،تامیرم بزارم یه صفحه سفیدمیادبالا!لطفاجواب بدین!–

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام تا نتونید به اکانت قبلی تون وارد بشید نیم تونید حذفش کنید. اینکه صفحه سفید میاد هم احتمالا به سرعت اینترنت شما مربوطه. بالای همین مطلب لینک یه اموزش کامل تر قرار داده شده به اون مطلب مراجعه کنید.

  35. زهرا می‌گوید

    سلام
    شما قبلا یه لینک گذاشته بودید برای کپی کردن عکسای اینستاگرام! میشه خواهش کنم دوباره اون لینکو بزارید..
    ممنون

  36. atefebelieber می‌گوید

    سلام لطفاکمک کنید،من log outزدم اومدم بیرون ایمیل وپسوردم یادم نیس میخوام اون پیجوکلاحذف کنم اخه پرایوت نیس،میترسم ازروعکس کپی کنن-یه پیج جدیدساختم ولی هیچ عکسی نذاشتم،بعدیه مشکل دیگه این که میخوان منfollowکنن یامن کامنت بزارم نمیشه تاتایدمیشه هی صفحه بالا میادکه عکس فلش روشه!چرا؟plzکمک کنید

  37. مهدی می‌گوید

    من وقتی وارد میشم پیغام میده که کد امنیتی وارد کنید ولی هیچ کدی نیست

  38. سوزان می‌گوید

    سلام من میخوام اینستامو دی اکتیو کنم رمزشو یادم رفته رمز ایمیلمم همین طور چی کار خواهشا راهنماییم کنم

  39. marjan می‌گوید

    چرا اصن ب سوال من جواب نمیدید عااااخه
    حیاتیه حیااااااتی

    1. saber_razizade می‌گوید

      سلام مریم جان من هم همین مشکل رو تجربه کردم…بعد به این نتیجه رسیدم ک اون شخصی که میخوای دنبالش کنی کاری کرده باشه ک تو نتونی اینکارو انجام بدی…مثه بلاک کردن!!!

    2. saber_razizade می‌گوید

      مرجان بودی:)))نوشتم مریم:))

  40. marjan می‌گوید

    خواهش میکنم جواب بدید لدفن ن ن ن
    خیلی ی ی ی مهمه :D

  41. عمران می‌گوید

    آقای صحافی لطفا خواهشا
    به من کمک کنید
    دیگه اعصابم خورد شده
    فیلم که میزارم با پسوند mp4
    وقتی گذاشتم موقع اجرا صداش خرابه
    تو روخدا یکی بگه چرا اینجوره
    Galaxy grand دارم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      این فقط مشکل شما نیست و یه مشکل عمومی هست.
      تا اونجایی که من خبر دارم هنوز راهی براش نیست و شاید با اومدن آپدیت جدید برای گوشی‌تون و
      یا نسخه های جدید اینستاگرام مشکل حل بشه. البته شاید

  42. marjan می‌گوید

    سلام…من میخوام ی نفروfollowکنم و اون privateهست…هرچقدرم ک ریکوست میدم برای چند لحظه توسی میمونه اما سریع ابی میشه یعنی دوباره از ریکوست در میاد…نمیدونم باید چیکار کنم .واسم خیلی مهمه لطفا جواب بدید….

  43. saeid می‌گوید

    سلام،وتشکراززحماتتون.
    لطفا توضیحات روازاول نسب روگوشی بدیدکه چجوری باید
    واردبرنامه بشیم.بعدنسب 3گزینه میادازاون جا.!!مرسی

  44. مریم می‌گوید

    سلام من قبلا اکانت داشتم بعد اپ اینستالغو نصب شد دوباره میخوام نصب کنم نمیشه لطفا راهنمایی کنید

  45. mojgan می‌گوید

    سلام من برنامه رو دانلود کردم وقتی خواستم عضو شم این پیغام اومدincompatible device لطفا راهنماییم کنید.ممنون.

  46. mohammad می‌گوید

    با سلام.
    اینستاگرام من بلاک شده وقتی که خواستم وارده اینستام بشم گفت برید توی سایت اینستا منم رفتم گفت گه اینستاتون بلاک شده لطفا مشخصاتتونو بدید منم دارم گفت اگه مشخصاتتون درست باشه اینستاتون درست میشه ولی اگه اشتباه باشه اکنتتون پاک میشه من الان باید چیکار کنم گه از بلاک در بیام!!

  47. محمد می‌گوید

    منو دارن ریپورت میکنن 3500 تا فالور هم دارم اما چند نفد دارن ریپورت میکنن می خواسنم ببینم چند نفر ریپورت کنن حذف مییشم لطفا جواب دهید فوری هستش

  48. سولماز می‌گوید

    سلام با عرض خسته نباشید و تشکر!
    ی سوال داشتم ک اگه جوابم رو بدید ممنونتون میشم!
    میخواستم بگم ک من یک عکس رو ب اشتراک گذاشتم و بعد از مدتی این عکس دیگه باز نشد و همچنان باز نمیشه من قصد دارم این عکس رو حذف کنم در ضمن این عکس فقط برای من باز نمیشه برای دوستان من باز میشه! ممنون میشم اگه راهنماییم کنید! با تشکر فراوان سولماز!

  49. زهرا می‌گوید

    میشه بگید چطور امکان داره دوستانی رو که فلو کردیم مخفی کنیم
    مثلا من دیدم تعداد فلوورهای یکی 5 تاست اما 4 نفرو میشه دید
    اینو واسه نمونه عرض کردم
    قبلا ممنون از پاسختون

  50. شقایق می‌گوید

    سلام . اینستاگرام من , قفل شده.هرکاری میکنم واردش نمیشه.و پیام ممنوع میده.خواهش میکنم جوابمو بدید.