آموزش استفاده از اینستاگرام برای اندرویدی‌ها

اگر شما هم مانند من از میلیون‌ها کاربر دستگاه‌های آندرویدی هستید که در روزهای اخیر در اینستاگرام ثبت‌نام کرده‌اید و روش استفاده از این اپ را هنوز فرا نگرفته‌اید، با ما همراه باشید تا روند کار با محبوب‌ترین اپ اشتراک‌گذاری تصاویر در دنیا را در دستگاه‌های آندرویدی با هم مرور کنیم.

1206
به‌روزرسانی: این مطلب آپدیت شده و آموزش کامل این برنامه در مطلبی با عنوان “آموزش جامع اینستاگرام؛ از سیر تا پیاز!” منتشر شده است. پیشنهاد می‌دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر از این برنامه علاوه بر این مطلب، مطلب ذکر شده را هم حتما مطالعه کنید.

اینستاگرام بعد از موفقیت چشم‌گیری که در گجت‌هایی که از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنند داشت. این بار پای به دنیای کاربران اندرویدی گذاشت تا موفقیت خود را بالاتر ببرد و همانطور که در اخبار سایت مشاهده کردید در روز اول بیش از یک میلیون بار دانلود شده است.بعد از نصب اپ اینستاگرام از گوگل پلی، کافه بازار و یا راه‌های دیگر شما باید در این شبکه اجتماعی از درون خود اپ یا از طریق سایت اینتساگرام ثبت‌نام کنید.

آموزش استفاده از اینستاگرام

وارد کردن تصاویر

برای وارد کردن تصاویر در اینستاگرام روی آیکون دوربین (camera) کلیک کنید و بعد از کلیک کردن دو حالت برای شما به نمایش در می‌آید. روش اول تصویربرداری توسط دوربین گوشی در همان لحظه است و روش دوم وارد کردن تصاویری که در گالری تصاویر شما از قبل وجود دارد.


توجه داشته باشید اپ اینستاگرام برای گرفتن تصاویر به صورت پیش‌فرض از دوربین اصلی یا همان دوربین عقب گوشی شما استفاده می‌کند و در صورتی که دستگاه شما از دوربین جلو پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از این دوربین هم استفاده کنید. مزیت دوربین جلو در این اپ این است که شما می‌توانید بدون ترک محیط اپ تصاویر خود را گرفته و همان لحظه تصویر را برش دهید و تصویر را در اینستاگرام منتشر کنید.

ترتیب قرارگرفتن تب ها از سمت راست: Home tab | Popular tab | Camera button | News tab | Profile tab

برای فعال کردن دوربین ثانویه روی دکمه پروفایل (profile) کلیک کنید و از قسمت بالایی و در سمت راست اپ منو محتوا یا جزییات را انتخاب کنید (سه نقطه عمودی). به قسمت تنظیمات دوربین (Camera Settings) رفته و گزینه “Use Instagram’s Advanced Camera” را انتخاب کنید تا دوربین دوم شما فعال گردد.

ویرایش تصاویر

یکی از کارهای مهمی که شما باید در ثبت تصاویرتان به آن توجه داشته باشید ویرایش تصاویرتان است. در محیط ویرایش تصویر که بعد از ورود تصویر به وسیله شما صورت می‌گیرد، این امکان به شما داده می‌شود که 18 افکت یا فیلتر و حالت مختلف را روی تصاویرتان انتخاب کنید. حاشیه های دور تصاویر را از بین ببرید و یا به تصویرتان چرخش دهید.


بعد از ویرایش تصویر نوبت به مرحله بعد می‌رسد. برای ورود به مرحله بعد روی دکمه آّبی رنگ که در گوشه بالا و سمت راست این محیط وجود دارد کلیک کنید.

در این مرحله شما باید یک عنوان برای تصویرتان انتخاب کنید، می‌توانید مکانی که در آن حضور را دارید با انتخاب گزینه “enable geotag” را به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید در این مرحله تصویرتان را همزمان در شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر، فیس‌بوک و… به اشتراک بگذارید و در صورتی که نمی‌خواهید تصویرتان در دیگر شبکه‌های اجتماعی مشاهده شود هیچکدام از گزینه‌های اشتراک‌گذاری را انتخاب نکنید.

این مرحله آخر بود و برای تکمیل کردن کار روی دکمه سبز رنگ آپلود (upload) کلیک کنید. درصورتی که بعد از آپلود تصویر خواستید تصویرتان را پاک کنید کافیست بر روی دکمه‌ای که با 3 نقطه افقی در زیر تصویر منتخب وجود دارد کلیک کنید و گزینه پاک کردن (Delete) را انتخاب کنید.

خب ایسنتاگرام یک شبکه اجتماعی است که میلیون‌ها نفر در آن وجود دارند و برای اینکه تصاویرتان دیده شود و خودتان معروف شوید باید با دیگران تعامل داشته باشید، آنها را دنبال کنید و به تصاویرشان نظر دهید تا آنها هم شما را بشناسند و تصاویر شما را دنبال کنند و در مورد آنها نظر بدهند.

برای یافتن افراد و یا دوستان جدید می‌توانید از طریق تب پروفایل (profile tab) و یا تب تصاویر محبوب (popular tab) استفاده کنید. در صورتی که از یک تصویر خوشتان آمد می‌توانید با دو بار کلیک کردن روی آن، تصویر را جزو تصاویر محبوبتان کنید و به فرد آپلودکننده تصویر بفهمانید از تصویر او خوشتان آمده است. همچنین می‌توانید از طریق دکمه‌هایی که در تصویر زیر مشخص شده است در مورد تصویرها نظر بدهید. از همه این نکته‌ها بگذریم مهم‌ترین نکته برای موفقیت شما گرفتن تصاویر خلاقانه است،که فکر می‌کنید آنها برای دیگران جالب باشد و آنها را بپسندند.

به‌روزرسانی: این مطلب آپدیت شده و آموزش کامل این برنامه در مطلبی با عنوان “آموزش جامع اینستاگرام؛ از سیر تا پیاز!” منتشر شده است. پیشنهاد می‌دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر از این برنامه علاوه بر این مطلب، مطلب ذکر شده را هم حتما مطالعه کنید.
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.