آمریکا خواستار نابودی کشتی ارواح بازمانده از سونامی ژاپن شد! (به‌روزرسانی)

مقامات گارد ساحلی آمریکا اعلام کرده‌اند که این کشتی در جریان یک سال گذشته بر روی آب به شدت مستهلک شده است و با وقع یک طوفان سنگین از هم خواهد پاشید.

0

فارنت: هفته گذشته رسانه‌های خبری از پیدا شدن یک کشتی ماهیگیری ژاپنی در سواحل کانادا خبر دادند که یک سال پیش و پس از سونامی ویرانگر در سواحل ژاپن ناپدید شده بود. ( کل ماجرا را اینجا بخوانید)

حالا گویا مشکل ژاپنی‌ها تازه آغاز شده است چرا که وقتی به دنبال بازگرداندن این کشتی به سواحل کشور خود بوده‌اند مقامات ایالات متحده خواستار نابودی این کشتی شده‌اند.

بنابر گزارش بی‌.بی.‌سی مقامات گارد ساحلی آمریکا اعلام کرده‌اند که این کشتی در جریان یک سال گذشته بر روی آب به شدت مستهلک شده است و با وقع یک طوفان سنگین از هم خواهد پاشید و با وجود تقریبا 8 هزار لیتر سوختی که در این کشتی مستهلک در حال حاضر وجود دارد خطر جدی برای سایر کشتی‌های حاضر بر روی آب و همچنین محیط زیست منطقه در صورت غرق شدن و پخش شدن این مقدار سوخت بحساب می‌آید.

این مقامات تهدید کرده‌اند که با استفاده از کشتی‌های گشتی مجهز به توپخانه سبک خود مانع از حرکت این کشتی و نزدیک شدن به سواحل خود خواهند شد.

این کشتی ماهیگیری ژاپنی در حالی با طی تقریبا ۸ هزار کیلومتر در ۲۰۰ کیلومتری سواحل کانادا و توسط هواپیما شناسایی و پیدا شده است که هیچ سرنشین و یا کسی که آن را در طی یک سال گذشته هدایت کند بر روی آن دیده نشده و صاحب کشتی نیز در گفتگو با مقامات کانادایی تایید کرده بود که این کشتی در هنگام سونامی در سواحل ژاپن بوده و از آن زمان ناپدید شده است.

کشتی ارواح اولین آشغال بزرگ بجامانده از خرابی‌های سونامی مهیب ژاپن است چرا که پیش از این تنها چیزهای کوچکی مانند بطری و .. به سواحل آمریکای شمالی می‌رسید و بنا بر برآورد صورت گرفته بیش از دو میلیون تن آشغال پس از سونامی در اقیانوس رها شده و بیراه نیست بگوئیم که شاید کشتی‌های ارواح دیگری نیز در راه آمریکای شمالی باشند.

دانشمندان و محققان بر اساس الگوی وزش باد و اوضاع جوی اقیانوس سال ۲۰۱۴ را سال رسیدن خرابی‌های باقیمانده از سونامی ژاپن به سواحل آمریکای شمالی می‌دانند و برخی دیگر ماه اکتبر را پیش‌بینی می‌کنند.

به‌روزرسانی: این کشتی توسط ناوگان گارد ساحلی آمریکا کاملا منهدم شد و احتمالا سرنوشتی جز گورستان کشتی‌ها و یا ذوب شدن نخواهد داشت. سایونارا کشتی محترم ارواح!

Source: Gizmodo via  BBC

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.