غرامت یک میلیون دلاری اپ‌استور شیشه‌ای اپل به یک پیرزن 83 ساله

یکی از مشکلات این فروشگاه تمیزی بیش از حد دیوارهای شیشه‌ای آن باشد چرا که افراد و پرندگان حصار شیشه‌ای این فروشگاه را تشخیص نمی‌دهند و یا اینکه برای حل این مشکل باید افرادی را اجیر کرده تا به افراد بگویند اینجا دیوار است.

3

فارنت: سیزدهم دسامبر سال گذشته پیرزنی در هنگام ورود به یکی از فروشگاه‌های اپل با درب شیشه‌ای فروشگاه برخورد کرد که در اثر این برخورد دچار شکستگی بینی شد. این پیر زن در اثر خسارتی که به بینی‌اش وارد شد متصدی این فروشگاه را تحت پیگرد قانونی قرار داد و دادگاه ملی در حدود یک میلیون دلار خسارت را به عنوان جریمه برای این فروشگاه در نظر گرفته است.

اسمیت وکیل این خانم شاکی در این خصوص اعلام کرد : اپل می‌خواهد با نوع معماری مدرن خود نوعی تنوع و انحصار فردی ایجاد کند که این برای جانداران یا سایر افراد همچون این خانم دردسر ساز است .

البته کمی این گفته غیر معقول به نظر می‌رسد. شیشه؛ فناوری و رخداد جدیدی نیست و حدود 3500 سال پیش تاکنون آشنای همگان است. شاید یکی از مشکلات این فروشگاه تمیزی بیش از حد دیوارهای شیشه‌ای آن باشد چرا که افراد و پرندگان حصار شیشه‌ای این فروشگاه را تشخیص نمی‌دهند و یا اینکه برای حل این مشکل باید افرادی را اجیر کرده تا به افراد بگویند اینجا دیوار است (عبور برای عموم ممنوع است به جز ارواح گرامی)

وکیل این مشتری سالخورده اپل در ادامه افزوده است که موکل من 83 ساله است و به خوبی می‌بیند اما هیچگونه شیشه‌ای را نتوانسته است ببیند. (!!!)

به هر حال در حال حاضر نوارهای رنگی برروی این دیوارهای شیشه‌ای کشیده شده است تا بیشتر قابل دیدن باشد. (والبته خسارت بیشتری را نصیب اپل نکند!)‌

البته باز هم احساس می‌شود که این کار به اندازه کافی جلو خطرات را نمی‌گیرد چرا که سالانه هزاران پرنده با برخورد به این دیوارهای شیشه‌ای آسیب می‌بینند که این بسیار ناراحت‌کننده است. البته این‌بار صید این دیوارهای شیشه ای خانمی مسن بود و با دریافت غرامت میلیون این مشتری سالخورده امیدواریم حداقل بخاطر پرنده‌ها فکری به حال این شیشه‌ها شود.

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. استاد حق التدریس می‌گوید

    منم خسارت می خوام . این در شیشه ای کجاست؟؟

  2. محمد می‌گوید

    برای اینکه پرنده های دوست داشتنی آسیب نبینن باید از شیشه های محافظ پرنده ها استفاده بشه. مخصوصا از طرف کمپانی بزرگی مثل اپل.
    لینک زیر رو ببینید:
    http://goo.gl/IvxDD

  3. هادی امید می‌گوید

    سلام
    از سایت سورس فورج بدون هیچ مشکلی میشه دانلود کرد.
    سایت گوگل کد هم به راحتی باز میشه.
    میخواستم به کاربران ایرانی اطلاع رسانی کنید.
    باتشکر