سرقت اکانت فیس‌بوک توسط افزونه گوگل کروم!

این افزونه با ظاهر خوش آب و رنگ خود ادعا می‌کند که قادر به تغییر رنگ صفحه مشخصات و افزودن ویژگی‌های خاص به صفحه شخصی کاربران است.

1

فارنت: هکرها با آپلود کردن یک افزونه محتوی بد افزار در فروشگاه رسمی کروم و دانلود این افزونه توسط کاربران قادر به دسترسی کامل به اعتبار فیس‌بوک این دسته از کاربران شده‌اند.

این افزونه با ظاهر خوش آب و رنگ خود ادعا می‌کند که قادر به تغییر رنگ صفحه مشخصات و افزودن ویژگی‌های خاص به صفحه شخصی کاربران و.. است و جالب است که در ضمن ادعا می‌کند که می‌تواند ویروس‌های شبکه‌های اجتماعی را نیز شناسایی و از بین ببرد!.

فابیو آسولینی کارشناس لابراتوار کاسپرسکی در این مورد می‌گوید:

“آمار قربانیان این کلاهبرداری در حال افزایش است و سرچشمه این بدافزار افزونه نیز در کشور برزیل است”.

گفتنی است که پیش از این نیز افزونه جعلی فلش‌پلیر در فروشگاه رسمی کروم توسط بیش از 923 کاربر پیش از شناسایی نصب شده بود.

بعد از گزارش کاربران به گوگل، این افزونه به سرعت از فروشگاه کروم حذف شد ولی به هر حال یک بازی موش و گربه در بین هکرها و شرکت‌های امنیتی در حال جریان است.

یکی از موارد استفاده از اکانت‌های فیس‌بوک کاربران، فروش آنان به شرکت‌هایی است که می‌خواهند در فیس‌بوک هم برای خود تجارتی دست و پا کنند.

به هر حال بهتر است با توجه به سابقه افزونه‌های کروم قبل از نصب آنان، دوباره فکر کنید.

Source: computerworld

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. طراح سایت می‌گوید

    مرسی بخاطر اطلاعات خوبت .