ایده هوشمندانه یک تبلیغ/ مرسدس‌بنز خودرو نامرئی عرضه کرد!

خودروهای الکتریکی از ابتدا به خاطر استفاده از باطری و اثرات مخرب آن بر محیط زیست مور انتقاد قرار داشتند حالا مرسدس بنز با این تبلیغات قصد دارد اعلام کند که این خودرو هیچ اثری در محیط زیست نداشته و کاملا تجزیه‌پذیر و از بین‌رونده است‌.

15

فارنت: وقتی مرسدس بنز قصد تبلیغ خودروی الکتریکی جدید خود را داشت به جای آنکه صریحا آن را در معرض دید همگان در جهان بگذارد تصمیم گرفته است از آن خودروئی نامرئی بسازد.. باور نمی‌کنید؟! بهتر است این مطلب را دنبال کنید.

شاید در نگاه اول خنده‌دار به نظر برسد اما در واقع این یک تبلیغ هوشمندانه است. خودروهای الکتریکی از ابتدا به خاطر استفاده از باطری و اثرات مخرب آن بر محیط زیست مور انتقاد قرار داشتند حالا مرسدس بنز با این تبلیغات قصد دارد اعلام کند که این خودرو هیچ اثری در محیط زیست نداشته و کاملا تجزیه‌پذیر و از بین‌رونده است‌.

اگر شما به تصاویر زیر نگاهی بیندازید کاملا متوجه می‌شوید که این اشخاص چه کار کرده‌اند. در این تبلیغ این افراد با پوشاندن یک سمت ماشین با صفحات ال.ئی.دی و قرار دادن یک دوربین عکاسی (والبته فیلمبرداری) Canon 5D Mark II در سمت دیگر ماشین و پخش تصاویر آن‌سوی ماشین به آن ظاهری نامرئی بخشیده‌اند.

البته قبلا هم مشابه این حقه را دیده بودیم و به طور مثال می‌توانید با نصب یک تبلت مانند آی‌پد بر روی شکم خود و نصب یک وب‌کم بر پشت کمرتان ظاهری شبیه حفره بر روی شکمتان ایجاد کنید. این دقیقا همان حقه‌ایست که مرسدس در این تبلیغ استفاده کرده است.

در هر صورت اگر چه افراد پس از نگاه اول متوجه این حقه می‌شوند اما آن سوژه اصلی یعنی نامرئی بودن و نهایتا مفهوم تجزیه‌پذیر بودن این خودرو الکتریکی در ذهن آنها باقی خواهد ماند.

مرسدس اعلام کرده است که خودروهای مبتنی بر انرژی باطری‌های هیدروژنی این شرکت اکنون آماده تولید در تعداد انبوه است اما برخی گزارش‌ها حاکی از تولید و تجاری شدن محصولات مبتنی بر این فناوری در سال 2014 است. این فناوری با وجود ظاهر دوستانه آن هم‌چنان گران‌قیمت و دشمن جیب‌های مشتریان است چرا که بازیابی و جابجایی آن گران تمام می‌شود و دیگر مواد مورد نیاز برای ساخت این باطری‌ها نیز هزینه‌بر است.

عملی‌بودن این فناوری به کنار اما در هر صورت باید به مرسدس به خاطر روی آوردن به چنین فناوری دوستدار محیط زیست یعنی با کمترین تاثیر و بجاگذاری مواد در محیط زیست، در کنار ایده چنین تبلیغات هوشمندانه‌ای آفرین گفت.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا مرسدس از خودرو مینی‌ون برای این تبلیغ استفاده کرده است؟ خب پاسخی ساده‌تر از این نمی‌توان یافت که این محصول فضای بیشتری برای مانور در خصوص نامرئی بودن خودرو و نصب پنل داشته است.

Source: Mashable

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

15 نظر برای این مطلب
  1. دامپزشک می‌گوید

    از ماست که بر ماست

  2. نیازسل می‌گوید

    kheyli bahale

  3. آرش می‌گوید

    در جواب عزیزانی کە فکر میکنند، غر زدن و گلایە کردن دیگران از تنبلی خودشان است، نە دوستان، من خودم را مثال میزنم و با کسی کار ندارم.
    ایران کە بودم با اینکە معلم (در مقطع راهنمایی) بودم و رشتەام ادبیات اما اشتیاق تحصیل و کسب دانش درزمینە تکنولوژی چنان در من قوی بود کە با وجود زن و دو فرزند حاضر شدم مدرسە را رها کنم و دو بار در کنکور شرکت کردم کە متاسفانە هر دوبار بدلیل ” عدم صلاحیت” از طرف …… از ورود بە دانشگاه محروم شدم.
    زود قضاوت نکنید من درحالی ردصلاحیت میشدم کە بە عنوان معلم نمونە ٢ تا تشویقنامە در پروندە اداریم داشتم. سرانجام شوق تکنولوژی ناچارم بە جلای وطنم کرد و در حالیکە سن از چهل گذشتە بود بە اروپا آمدم و خوشبختانە شوق پشتکار باعث شد کە بە آرزویم برسم و امروز بعنوان مدرس کامپیوتر در دبیرستانهای نروژ تدریس میکنم. بە نظر شما کی باعث شدە کە من خدماتم را اینجا ارائە بدهم، نە برای هموطنانم.

  4. زبل خان می‌گوید

    یه عده میخواند با غر زدن هم خودشون ، هم کشورشون و هم زندگیشون رو به پیشرفت باشه . فکر کنید و یعد نظر بدید و تنبلی خودتونو گردن مملکت نندازید .

  5. نرگس می‌گوید

    قابل توجه دوستان
    لطفا کمی از زندگی پرفسور حسابی مطالعه کنید تا کمی به خودتان بیایید و ببینید این مرد بزرگ چگونه چک سفید امضای داخل کشوی خود در آمریکا را رها میکند و به ایران می آیدتا تحقیقاتش به اسم کشور آمریکا تمام نشود بلکه به اسم ایران تمام شود با تمام کمبودهایی که در ایران بوده است میسازد به خاطر سر بلندی وطنش.
    البته قابل توجه دوستانی که فقط غر غر میکنند

    1. یه آشنا می‌گوید

      همینه!!!

    2. ماری می‌گوید

      دختر خوب, اون زمانی که پروفسور همچین کاری کرد ارزشش رو داشت چون اون زمان ایران هم دست کمی از امریکا نداشت اما الان چی؟؟

  6. ارتش صلح می‌گوید

    بله اونا که مثل ما ایرانیا محدود و سرکوب نیستن،انقدر فکراشونو باز گذاشتن که محدودیتی در کار نیست،ببین چقدر مارو عقب مونده نگه داشتن که با این سرعت اینترنت نمیتونیم حتی این فیلمو به صورت آنلاین نگاه کنیم چه به برسه که بهش فکر کنیم…

    1. Mahdi می‌گوید

      به نام یزدان بخشاینده بخشا
      درود
      ما ایرانیها باید خودمون خودمون رو از محدودیت‌های اعمال شده در بی‌آوریم
      نه اینکه همه ایرادات را گردان بعضی‌ها بی‌اندازیم
      برای مثال خود من در مورد نامرئی شدن همین ایده رو داشتم!
      ولی چون امکانات و پول نداشتم نتونستم چنین ایده‌ای رو عملی کنم
      قبول دارم که حکومت بسیار تاثیر دارد
      ولی ما باید این تاثیرات رو خنثی کنیم نه اینکه فقط بنالیم
      هرگاه با این دید و با این امیدواری به زندگی نگاه کردیم موفق خواهیم شد

    2. سروش می‌گوید

      منظورتون کدوم محدودیته ، مگه دست و پای شما رو بستن و یا مغز شما رو زنجیر کردن که نمی تونی ایده بدی و تحقیق کنی
      هر کسی بجایی برسه با توان و فکر خودش می رسه

      1. Manwë می‌گوید

        آقا سروش. این جوری نگین دیگه. هرکس که فکر خلاقانه داره تو ایران بهش اهمیت نمیدن و تمام فکرش مشغول مشکلات زندگی میشه. در حالی که توی کشور های پیشرفته، افراد مستعد و خلاق رو طوری پشتیبانی میکنن که اون ها نیازی به فکر کردن به مشکلات زندگی نداشته باشن و با خیال راحت تمام توانایی هاشون رو به کار بگیرن. بعد از اون تو ایران اگه بتونی فکر کنی و ایده خلاقانه داشته باشی و بخوای پیادش کنی مجبوری از خودت مایه بزاری. اگه نتونی هیچی. در غیر این صورت اگه بخوای از سازمان ها کمک بگیری بهت می خندن و بهت می گن دلت خوشه ها! بشین زندگیتو بکن. این چیز هایی که گفتین فقط شعارن و ما با شعار به هیچ جا نمی رسیم

    3. باهوش می‌گوید

      خوب اشتراک adls تهیه کن باهوش

      1. بی دقت می‌گوید

        adls نه باهوش جان adsl

    4. ارتش کار و تلاش می‌گوید

      به جای اینکه به تاریکی لعنت بفرستی؛ یک چراغ روشن کن!
      هیچ کجای دنیا ایده آل نیست. در این شکی نیست.
      اما هیچ مردمی توی دنیا به اندازه ایرانی ها تنبل و تن پرور نیستند… دراین هم شکی نیست! (اینو همون کسانی می گن که شما فکر می کنی همین جوری امکانات ریختن تو پر و بال مردمشون که هر کاری خواستن بکنن و هی کیف کنن!)
      کم نیستند کسانی که با همین شرایطی که شما ازش می نالی کارهای بزرگی انجام دادند…
      راستی! توصیه ADSL هم برای جنابعالی بد نیست ها!

      1. آرش می‌گوید

        دوست عزیز من اگر لعنت بفرستم بە تاریکی نمیفرستم، بلکە بە توفان جهل و خرافات لعنت میفرستم کە نمیگذارد هیچ چراغی روشن بماند