ختم کلام: تمام چیزهایی که لازم است درباره پینترست بدانید!

پینترست آمیزه‌ای است از مجموعه تصاویر و عکس‌های بریده شده از کتاب‌های مختلف، دفتر خاطرات روزانه و چیزهایی که در ته کیفتان قرار دارد و می‌توان گفت مانند روی درب یخچال است که در برخی خانه‌ها مملو از عکس‌های مورد علاقه اعضای آن خانه است.در این مقاله آموزش پینترست و همه آنچه لازم است در موردپینترست بدانید را می‌یابید.

223

ممکن است تا به حال مطلب زیادی در مورد پینترست به گوشتان نخورده باشد اما بدتر از آن این است که ندانید پینترست واقعا چیست؟ در این مقاله آموزش پینترست و همه آنچه لازم است در مورد این شبکه اجتماعی دوست‌داشتنی و محبوب بدانید، می‌یابید. اما پینترست چیست؟

پینترست چیست؟

پینترست چیست؟

پینترست خود را یک «پین‌بورد مجازی» می‌داند و این تعریف برخلاف بیشتر توصیف‌هایی که سایت‌ها از خود ارایه می‌دهند، کاملا بجا و مناسب است. این سایت مانند یک بولتن‌بورد دبیرستان، تخته‌ای از تصاویری است که شما می‌توانید از سایت‌های دیگری که از آنها دیدن می‌کنید، سنجاق یا پین کنید.

در واقع می‌توان گفت پینترست آمیزه‌ای است از  مجموعه تصاویر و عکس‌های بریده شده از کتاب‌های مختلف، دفتر خاطرات روزانه و چیزهایی که در ته کیفتان قرار دارد و می‌توان گفت مانند روی درب یخچال است که در برخی خانه‌ها مملو از عکس‌های مورد علاقه اعضای آن خانه است.

پینترست چیست؟سنجاق کردن یا پینینگ ساده است. یک بوکمارکلت وجود دارد که می‌توانید با انتخاب آن هر تصویری را در سایتی که در آن هستید، بگیرید. تصویر را انتخاب کنید، رده‌ای را که می‌خواهید تصویر در آن قرار بگیرد، انتخاب کنید و به همین سادگی آن را پین می‌کنید.

چگونه یک دسته تصویر از سایت‌های دیگر در یک شبکه اجتماعی گذاشته می‌شود؟

افراد زیادی در کنار شما وجود دارند که به برداشتن یا پین کردن عکس‌ها می‌پردازند. شما می‌توانید هر بار که به این سایت می‌روید، همانند فیس‌بوک، آنها و پین‌های اخیرشان را از میان مجموعه‌ای از تصاویر دنبال کنید و حتی برای آنها نظرهایی مانند «من این کفش‌ها را خیلی دوست دارم» و «من این کیک را می‌خورم» بگذارید.

اما همه دوست ندارند عکس‌های آنها به اشتراک گذاشته شود از این رو پینترست اخیرا با مشکلاتی در زمینه کپی‌رایت روبرو شده و اکنون دوستانه از کاربرانش می‌خواهد منبع عکسشان را نشان دهند و به سایت‌ها گزینه‌ای برای مسدود کردن کلی عمل پین داده است.

آیا واقعا کاربران در مورد عکس‌ها نظر می‌دهند؟

کاربران واقعا این کار را نمی‌کنند زیرا پینترست یک اتاق پژواک است که در آن افراد به گردش می‌پردازند و هر تصویر درخشانی که توجه آنها را جلب کند، بر روی پین کلیک می‌کنند. ارتباط پینی دو طرفه بسیار کم است اما پین‌کردن مجدد یا برداشتن یافته یک نفر دیگر فراگیر است.

پینترست

چرا باید در پین بوردتان پین کنید؟

شما می‌ توانید پین‌بوردهای جداگانه‌ای را برای مرتب کردن پین‌هایتان ایجاد کنید. به عنوان مثال من پین‌بوردی با عنوان مطالب مربوط به آی‌تی ایجاد کرده‌ام که در آن تصاویر مربوط به دنیای جذاب آی‌تی وجود دارد.

طراحی زیبا

شیرین‌ترین حُسن پینترست، طراحی آن است. اگر شما یکنواختی موضوعی را نادیده بگیرید، وب‌سایت بی‌نهایت زیبایی می‌یابید که در آن به گشت‌وگذار بپردازید. هر تصویر پین‌شده‌ای به گونه‌ای قرار گرفته که همانند بازی تتریس، همه چیز با یکدیگر متناسب باشند. حداقل رنگی است و ظاهر جذابی دارد.

و اما در مورد مقررات..

برخلاف سایر فضاهای اینترنتی، پینترست محیط شادی دارد و در آن از کاربران خواسته شده بااحترام متقابل، عدم به کارگیری الفاظ زشت و نژادپرستانه، با هم خوب باشند.

با پینترست چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ یا اصلا پینترست چقدر مفید است؟

گردش در پینترست همانند حرکت در میان فهرستی از تمام مواردی است که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید و آنها را نداشته باشید. چهره زیبایی که دوست دارید مال شما باشید، لباسی که آرزو می‌کنید به تن داشتید یا موتورسیکلتی که آرزو دارید می‌توانستید بخرید در یک کلام روح پینترست دوست داشتن است و پر از رویاها است. در این وب‌سایت پین‌بوردهای متعدد، انبوهی از جزییات زیبا را فراهم می‌کنند که در هر جایی یکی نمی‌شوند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

223 نظر برای این مطلب
  1. زهرا می‌گوید

    من شخصی رو بلاک کردم الان میخوام از بلاک در بیارم لیست بلاک رو نمیتونم‌پیدا کنم چه کنم ممنون

  2. مهدی می‌گوید

    سلام
    من یکی از دوستانم رو بلاک کردم و حالا میخوام از بلاک خارجش کنم چیکار باید بکنم
    ممنون میشم پاسخ بدید

  3. maryam می‌گوید

    سلام وقت بخیر من پینترست رو توی لب تاب نصب کردم رفتم داخلش ولی میخوام به یکی پیام بدم نمیتونم
    میشه راهنماییم کنید ممنون

  4. مهسا می‌گوید

    سلام و خسته نباشید
    خواهرم پینترست رو از گوشیم حذف کرده
    فایل بسفید رنگ روی گوشی باقی مونده
    نه حذف کامل میشه و نه باز میشه
    میشه بفرمایید چطور میشه برگردوندش به حالت عادی و فعالش کرد!؟

  5. .. می‌گوید

    سلام ببخشید چجوری میتونم کسی رو از بلاکی دربیارم ؟ هرچقدر میگردم چیزی پیدا نمیکنم

  6. هستی می‌گوید

    سلام ببخشید یه سوال داشتم دایرکت پینترست کجاست لطفاً جواب بدید

  7. نازی می‌گوید

    سلام ببخشید چجوری اکانت دوستامو پیدا کنم ؟

  8. ملیکا می‌گوید

    من یه نفر رو دستم خورد بلاک کردم و حالا دیگه نمیدونم از کجا پیداش کنم حالا چیکار کنم ؟

  9. Sevda می‌گوید

    سلام چطور میشه تو این برنامه عکسمون رو برش بزنیم و روی بکگراندها بزاریم?

  10. سعیده می‌گوید

    سلام من وقتی برنامه رو باز میکنم چه تو کامپیوتر و چه توی گوشی بعضی عکس ها لود میشن و بقیه رو اصلا نشون نمی ده چیکار کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      پینترست فیلتر شده توی ایران…

    2. ... می‌گوید

      باید با وی پی ان بری توش

  11. یکی از اعضای پینترست می‌گوید

    سلام من چند مدل لباس از پینترستخوشم اومده ایا میتونم اونارو خریداری کنم؟یعنی چطوری میشه؟من ک دکمه خرید نمیبینم.یکی راهنماییم کنه ایا امکان خرید در این برنامه وجود داره؟ک من بخرم؟اگه داره چطوری؟با چ دکمه ای؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر پینترست صرفا برای اشتراک گذاری تصاویره. فروشگاه نیست

  12. یاسین می‌گوید

    سلام اتفاقا مال من هم امشب ناگهانی مسدود شد نه از برنامه های خاص استفاده کردم نه حتی عکسی تابه حال به اشتراک گذاشتم پینترست کاملا برام محیط گشت و گذار و پین کردن عکسهای مورد علاقه ام بود اما متاسفانه بدون دلیل مسدود شد

  13. مهلا می‌گوید

    سلام وقت بخیر ،من توی پینترست الان دو ماهه هر چی سرچ میکنم دیگه مثل قبل نیست،قبلا اگه چیزی رو سرچ میکردم ،هر چیزی نشون میداد مربوط به اون بود،ولی الان فقط ۴ ،۵ تا عکس اول مربوط به سرچ ام هست و بقیه بی ربطه ،نمیدونم چی کار کتم ،چون واقعا ادیت کننده شده،و من برای کارم از پینترست الگو میگرفتم

  14. spatial می‌گوید

    سلام .پینترست اکانتمو مسدود کرده توی help centerمشکلم رو شرح دادم و اونا گفتن یه ایمیل دیگه برام ارسال میکنن.پس تا کی باید صبر کنم؟حتی گفتن اگه ما اشتباه کرده باشیم پیجتون رو بعد 48ساعت پس میدیم.ولی…..

    1. یاسین می‌گوید

      سلام لطفا اگه راهکاری پیداکرد ید یا مشکلتون از طریق پینترست حل شده به من هم اطلاع بدید متشکرم

  15. من می‌گوید

    سلام
    این قرعه کشی که توش اتفاق میافته و شما برنده مثلا یه گوشی می شید واقعیت داره یا خیر؟ در موردش چیزی میدونید؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خود پینترست که قرعه کشی نداره! مثل اینستاگرام یا تلگرام ممکنه یک سری از اکانت‌ها ادعای قرعه کشی داشته باشن که اعتبارش به اندازه اینستاگرام و تلگرام هست و تفاوتی از این نظر ندارن

  16. رها می‌گوید

    سلام خسته نباشید. اپلیکیشن پینترست من عکس هارو نشون نمیده وفقط جای عکس هارو خالی نشون میده ولی تحت وب بالا میاد .باید چیکار کنم!؟! برنامه رو از اول نصب کردم اپدیتم کردم درست نشد .میشه لطفا راهنماییم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مشکل از اینترنت شما روی گوشی هست و البته احتمالا فیلترینگ. با وی پی ان یکبار امتحان کنید