جریان یافتن فرکانس در لوگوی امروز گوگل به افتخار هرتز!

گوگل با قرار دادن این لوگو در صفحه اول موتور جستجوگر خود یکصد و پنجاه و پنجمین سالگرد تولد هنریش رادولف هرتز را گرامی داشته است.

3

فارنت: لوگوی امروز گوگل را می‌توان یکی از عجیب‌ترین لوگوهای گوگل تا به امروز دانست که با استفاده از حروف و رنگ‌های لوگوی اصلی آن ترسیم شده است. گوگل با قرار دادن این لوگو در صفحه اول موتور جستجوگر خود یکصد و پنجاه و پنجمین سالگرد تولد هنریش رادولف هرتز را گرامی داشته است.

امروزه نام هرتز احتمالا برای کسانی که با فناوری رایانه سر و کار دارند آشناست. نبض تمامی پردازنده‌هایی که رایانه‌های امروزی، تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها را جان داده و قدرت بخشیده‌اند با هرتز یا بهتر بگویئم مگاهرتز و یا گیگاهرتز می‌تپد.

هرتز در واقع واحد استاندارد فرکانس است که بوسیله آن تعداد سیکل‌های یک فرکانس در ثانیه را معین می‌کنند. هنریش رادولف هرتز دانشمند آلمانی که در بیست و دوم فوریه سال 1857متولد شد اولین نفری بود که وجود موج‌های الکترومغناطیسی را ثابت کرد و واحد هرتز به افتخار وی در سال 1930 یعنی سی و شش سال بعد از مرگ وی به ثبت رسید.

بله اگر به سال تولد و مرگ او توجه کرده باشید، درست حدس زدید این دانشمند المانی در سی وشش سالگی جان باخته است.

جالب است بدانید که او اولین کسی بود که ثابت کرد امواج الکترومغناطیسی از فواصل دور قابل ارسال هستند و اگر چه هرتز هیچگاه استفاده‌ای برای این کشف خود پیدا نکرد اما آزمایشات الکترومغناطیسی او راه را برای اختراع تلویزیون و رادیو هموار کرد.

لوگوی امروز گوگل به احترام هرتز یکی از طرح‌های لوگو متحرک کمیاب این شرکت است. اگر چه تغییر لوگوی بزرگترین موتور جستجو و پربازدیدترین سایت جهان به خاطر یک نفر افتخار بزرگیست اما بد نیست بدانیم که نام یکی از دهانه‌های آتش‌فشان‌های ماه را که در طرف دیگر ماه است، به افتخار این دانشمند بزرگ هرتز نامیده‌اند.

Source: Mashable & Wikipedia

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. نام شما می‌گوید

    اعداد درسته!! درست محاسبه کنین

  2. نام شما می‌گوید

    والا من هر چی‌ این اعداد رو جمع و تفریق می‌کنم به سنی که شما واسه هرتز در آوردین نمی‌رسم!!

    1. حسین می‌گوید

      چرا میشه،گفته 150 سال پیش یعنی 150 سال را از 2012 کم کنید اون وقت سال تولدش بدست میاد.حالا از سال مرگش کم کنید تا بفهمید چند سال زنده بوده