با کمک نسخه‌های آینده کروم راحت‌‌تر کلمه‌عبور بسازید

طرح دقیق در مورد شیوه کارکرد این ویژگی هنوز معلوم نشده اما مطمئنا نقش مدیریت کلمه عبور را برای کسانی که از آن استفاده می‌کنند،‌ بر عهده خواهد گرفت. یعنی هنگامی که کروم تشخیص می‌دهد شما در حال پر کردن یک صفحه ثبت‌نام هستید، مرورگر به شما گزینه‌ای برای ساخت یک کلمه عبور از میان حروف، ارقام و نشانه‌های تصادفی می‌دهد.

1

فارنت: باید قبول کرد بیشتر کلمات عبوری که استفاده می‌کنیم، امنیت بالایی ندارند و از سوی دیگر، به خاطرسپردن رمزهای ترکیبی (ترکیبی از الفبا و رقم) نیز کار ساده‌ای نیست اما گویا قرار است نسخه‌های آینده مرورگر کروم گوگل با امکانات جدید، کمک کنند تا این کار برای همه راحت‌تر شود.

طبق اسنادی که در سایت «پروژه کرومیوم» منتشر شده است، گروه طراحی کروم سرگرم برنامه‌ریزی برای معرفی یک مولد کلمه عبور برای نسخه‌های آینده کروم هستند.

طرح دقیق در مورد شیوه کارکرد این ویژگی هنوز معلوم نشده اما مطمئنا نقش مدیریت کلمه عبور را برای کسانی که از آن استفاده می‌کنند،‌ بر عهده خواهد گرفت. یعنی هنگامی که کروم تشخیص می‌دهد شما در حال پر کردن یک صفحه ثبت‌نام هستید، مرورگر به شما گزینه‌ای برای ساخت یک کلمه عبور از میان حروف، ارقام و نشانه‌های تصادفی می‌دهد و تنها کاری که شما باید انجام دهید، ذخیره کردن کلمه عبور در کروم است که آن را برای همه رایانه‌هایی که از آنها استفاده می‌کنید، همسان‌سازی خواهد کرد.

البته باید توجه داشت در عین حال که این ویژگی که کمک می‌کند کلمات عبور بهتری بسازید تا امنیت اشتراک‌اتان تضمین شده باشد، ایده فوق العاده‌ای به شمار می‌رود اما مشکلات منطقی و نگرانی‌های امنیتی متعددی نیز در مورد نحوه دسترسی به کلمه عبور در زمانی که به رایانه‌های همسان‌سازی‌ شده‌اتان دسترسی ندارید، وجود دارد.

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. امیر می‌گوید

    سلام
    یادآوری دوباره
    گذرواژه ، گزینه ی بهتری است نسبت به کلمه عبور
    به چند دلیل
    1- فارسی است!
    2- یک واژه مرکب است در حالیکه کلمه عبور دو واژه است!
    3- علاوه بر واژگان فارسی، ساختارش نیز فارسی است!
    4- در زبان فارسی واژگان مشابه دارد مانند گذرنامه به جای پسپورت
    5- زیباتر است!
    6- جا افتاده است، در گوگل سرچ کنید 4.5 میلیون مورد یافته می شود! سایت های معتبری همچون وزارت خانه ها و … فیس بوک و … از گذرواژه استفاده می کنند.
    7- همه فهم است!

    شما چه اصراری بر عربی مابی دارید؟!