مایکروسافت: گوگل از کاربران ما هم جاسوسی می‌کند!

البته گوگل هم ساکت نمانده و در یک تکذبیه مفصل، استدلال کرده است که فناوری کوکی P3P مایکروسافت کاملا غیرعملیاتی است و به یک تحقیق انجام گرفته در کارنگی‌ملون اشاره کرده که بر اساس آن، 11 هزار وب‌سایت از سیاست‌های قانونی P3P استفاده نمی‌کنند.

2

فارنت: در حالی‌که چند روز از افشای دورزدن حریم خصوصی کاربران مرورگر سافاری اپل توسط گوگل و نصب مخفیانه کوکی‌هایی برای ردگیری عادت‌های وبگردی آنها نگذشته است، مایکروسافت نیز کشف کرده است که گوگل همین عمل را در مورد کاربران اینترنت اکسپلورر نیز انجام می‌دهد.
دین هاچاموویچ، یکی از مدیران مایکروسافت، گفته است تیم اینترنت‌اکسپلورر کشف کرده است که گوگل روش‌های مشابهی را بکار برده تا حفاظت‌های حریم خصوصی پیش‌فرض کاربران مرورگر اینترنت اکسپلورر را دور زده و به ردگیری فعالیت‌های آنها بپردازد.
طبق کشفیات مایکروسافت، گوگل از ویژگی حفاظت حریم خصوصی موسوم به P3P برای ردگیری کاربران اینترنت اکسپلورر استفاده کرده و مقررات را زیر پا گذاشته است. البته مایکروسافت سریعا دست به کار شده و “ترکینگ پروتکشن لیست” را ایجاد کرد تا از کاربران IE9 در برابر گوگل محافظت کند.
اما گوگل هم ساکت نمانده و در یک تکذبیه مفصل، استدلال کرده است که فناوری کوکی P3P مایکروسافت کاملا تاریخ‌گذشته و غیرعملیاتی است و تاکید مایکروسافت بر استفاده وب‌سایت‌ها از این موضوع از سال 2002 در جریان بوده است. این شرکت در پاسخش به متخلفان دیگر نیز اشاره کرده و به یک تحقیق انجام گرفته در کارنگی‌ملون اشاره کرده که بر اساس آن، 11 هزار وب‌سایت از سیاست‌های قانونی P3P استفاده نمی‌کنند.
گوگل همچنین پای فیس‌بوک و آمازون را نیز به این بلوا کشانده و به استفاده مشابه آنها از این روش اشاره کرده است. هر دو شرکت گوگل و فیس‌بوک می‌گویند که P3P از خدمات وب پیشرفته آنها پشتیبانی نمی‌کند.
در همین حال فیس‌بوک نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرده است که سیاست حفظ حریم شخصی مورد استفاده توسط شرکت مایکروسافت تاریخ گذشته و متعلق به 5 سال پیش است و این شرکت نمی‌تواند پلتفرم پیشرفته شبکه اجتماعی خود را بر مبنای آن تنظیم نماید و در صورتی که به‌روزرسانی سیاست حفظ حریم شخصی P3P که از سال 2007 صورت نگرفته انجام گیرد از آن استقبال می‌نماید.

Sourcec: Gizmodo & Theverge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. سید میلاد هاشمی می‌گوید

    بابا چرا چرت و پرت نظر میدی
    رئیس ماکروسافت گفته
    طرف به خاطر چی باید گوگل رو خراب کنه
    اصلا براش افت داره
    میدونی ثانیه ای چفدر میره تو جیبش ؟
    دیگه فکر خراب کردن چیزی تو ذهنش نیست

  2. ATI می‌گوید

    سلام
    به نظر من اینها فقط میخوان گوگل رو خراب کنن