کفشی به سبکی جوراب؛ نایکی پوست دوم انسان را عرضه کرد!

نایکی در طراحی فلای نیت از نظر دوندگانی بهره گرفته که خواستار کفشی به سبکی جوراب بودند. این شرکت چهار سال زمان صرف کرده تا ماده سبک و قابل انعطاف با خاصیت استحکام لازم برای یک کفش طراحی کند.

2

نایکی در هفته گذشته سرگرم نمایش جدیدترین نوآورهای خود بود. یکی از جالب‌ترین آنها، یک کفش کتانی مخصوص دو سبک با نام فلای نیت است که مانند کفش‌های راحتی خانگی برای پاهای شماست. نایک می‌گوید این کفش‌ها مانند «پوست دوم» انسان هستند.

فلای نیت نایک ؛ پوست دوم انسان!

برای سالیان متمادی، سازندگان کفش از هر نوعی گزینه‌های کفش مینیمالیست را توسعه داده‌اند. مینیمالیسم در صنعت کفش معمولا به کف کفش معطوف می‌شود که در آن لایه و مواد، کاهش داده می‌شوند تا تجربه گام برداشتن طبیعی‌تری فراهم شود.

فلای نیت

اساسا این کفش‌ها به اندازه‌ای مواد دارند که پای شما را در برابر صدمه و جراحت مصون نگه می‌دارند اما نایکی با کفش فلای نیت ، طراحی مینیمالیستی را به بخش بالاتر کفش گسترش داده است.

لایه تک بالایی فلای نیت به اندازه‌ای که لازم است، مواد دارد و به این ترتیب وزن فلای نیت را در مقایسه با لایه‌های بالایی ضخیم‌تر کفش‌های دیگر کاهش می‌دهد. لایه بالایی و زبان فلای نیت تنها 34 گرم و کل کفشی به سایز 9، 160 گرم وزن دارد. نایک می‌گوید فلای نیت 19 درصد سبک‌تر از کفش «زوم استریک 3» است که نفر اول، دوم و سوم ماراتن قهرمانی مردان جهان در سال 2011 به پا داشتند.

فلای نیت به اندازه «سوییس پروتکشن ساکس» مینیمال نیست اما هدف آن مشابه است. نایکی در طراحی فلای نیت از نظر دوندگانی بهره گرفته که خواستار کفشی به سبکی جوراب بودند. این شرکت چهار سال زمان صرف کرده تا ماده سبک و قابل انعطاف با خاصیت استحکام لازم برای یک کفش طراحی کند.

برخلاف مواد معمولی جوراب که دوام یا استحکام لازم را برای استفاده به شکل کفش ندارند، فلای نیت نایکی که مواد آن مهندسی شده‌اند، برای ورزشکاران، سبکی و حس راحتی جوراب را به همراه سختی کافی برای حفاظت از پا و دوام برای استفاده مکرر فراهم می‌کند.

فناوری فلای نیت در کفش فلای نیت ریسر بکار خواهد رفت و دوندگان ماراتون از کنیا، انگلیس، روسیه و آمریکا در بهار جاری به پا خواهند کرد. این کفش و کفش تمرین اندکی سنگین‌تر فلای نیت ترینر، در ماه ژوییه به بازار عرضه خواهند شد. ساختار فلای نیت در سری اچ.تی.ام فلای نیت نیز که مدل و رنگ‌های مختلفی دارند، به کار خواهد رفت.

Source: Gizmag via Nike

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. shaghayegh می‌گوید

    سلام خسته نباشید از سایتتون بسیار مسرور و سپاسگزارم!!!
    لطفا به سوال من که:
    ساختار درونی کفش نایک و کفی و پاشنه ی کفش نایک که دارای یک فرورفته گی است توضیح دهید.

  2. سعید می‌گوید

    فلای نیت ابیه چنده؟