انرژی خورشیدی با هزینه یک دلار در هفته برای 1.3 میلیارد نفر

نکته مورد نظر در اینجا، تنها حفظ محیط زیست و کمک به توسعه فن آوری سبز نیست بلکه منطقی بودن استفاده از انرژی خورشیدی از نظر اجتماعی و مالی است.

0

فارنت: در حالی که انرژی خورشیدی در جهان توسعه یافته بسیار گران‌تر از سوخت‌های فسیلی است اما در جهان در حال توسعه این مسئله کاملاً برعکس است و انرژی خورشیدی در میان 1.3 میلیارد نفر به دلیل ارزان بودن، در حال گسترش است.

مشکل واقعی مربوط به سوخت‌های فسیلی گران بودن هزینه استخراج، تصفیه و توزیع آن‌هاست. صرف نظر از خودروها، میلیون‌ها خانواده در آفریقا هستند که برای داشتن روشنایی در شب از لامپ‌های کروسن استفاده می‌کنند. اما کروسن هم مانند هر سوخت فسیلی گران است و در واقع دو برابر استفاده از یک پنل خورشیدی کوچک، باتری و چراغ LED هزینه دارد. به علاوه با استفاده از یک پنل خورشیدی می‌توان تلفن همراه را که در جایی مانند آفریقا باید برای شارژر آن کرایه پرداخت کرد، نیز شارژ کرد.

از این رو با سیستم‌های خورشیدی کوچک ارزان و کارآمد، صنعت جدیدی پیرامون این تقاضا شکل گرفته است. مصرف کنندگان می‌توانند با حدود ده دلار، یک سیستم روشنایی خورشیدی خریداری کنند که شامل یک پنل خورشیدی 2.5 واتی، دو چراغ LED و یک بسته باتری است و با پرداخت هزینه اندک یک دلار در هفته، از انرژی فراهم شده پنل خورشیدی استفاده کنند.

پس از حدود 18 ماه که هزینه این سیستم تسویه شد، می‌توانند سیستم خود را ارتقا داده و پنل خورشیدی را بزرگ‌تر کرده یا ظرفیت باتری را افزایش دهند.

نکته مورد نظر در اینجا، تنها حفظ محیط زیست و کمک به توسعه فن آوری سبز نیست بلکه منطقی بودن استفاده از انرژی خورشیدی از نظر اجتماعی و مالی است. شرکت‌های فن‌آوری می‌توانند با عرضه انرژی خورشیدی به شکلی جذاب و مقرون به صرفه، به توسعه بازار جهانی آن کمک کنند.

Source: Dvice

 پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.