دستگیری دزد نگون بخت با برنامه Find my iPhone

همگی ما فکر می‌کنیم که برخی از برنامه‌ها در تلفن‌های همراه هوشمند بیشتر جنبه تفریحی و یا سرگرمی را برای کاربران دارد ولی با خواندن این خبر دیگر باید این گونه برنامه و سرویس‌ها را جدی‌تر بگیریم.

3

فارنت: پلیس نیویورک گزارش کرد که سارقی که یک دستگاه آیفون 4 را از یک رستوران ایتالیایی به سرقت برده بود را در عرض نیم ساعت دستگیر کرده است.

رابرت گالند افسری که این دزد را دستگیر کرده است در این مورد می‌گوید:”ما یک تماس از یک صندوقدار در رستوران ایتالیایی توکی دریافت کردیم که در ان صندوقدار اظهار می‌کرد که تلفن همراهش توسط یک مرد به زور اسلحه گرفته و به سرقت برده شده است و من بلافاصله از او پرسیدم که نرم افزار Find my iPhone را بر روی گوشی خود فعال کرده است که خوشبختانه صندوقدار چنین کاری را انجام داده بود”.

گارلند بلافاصله شناسه یا همان  Apple ID  قربانی را بر روی آیفون خود وارد می‌کند و با استفاده از سرویس iCloud متوجه محل دزد بر روی دستگاه می‌شوند و بلافاصله به همراه همکار خود به سراغ سارق می‌روند.

از آنجایی که سارق ظاهرا نمی‌دانست که چگونه این قابلیت را خاموش کند پلیس قادر به ردگیری او شد و در ضمن با فعال بودن گزینه پخش صدا هنگامی که شما در نزدیکی سارق قرار دارید دستگاه مبادرت به پخش صدا می‌کند که در نهایت منجر به دستگیری سارق شد و در عرض نیم ساعت آیفون به صاحب اصلی‌اش بازپس داده شد. باید به این پلیس دانا و زرنگ در استفاده از تکنولوژی آفرین گفت.

Source: New York Times

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. کامران می‌گوید

    اندروید هم کلی نرم افزار ردیابی گوشی داره، به عنوان مثال seekdroid دقیقا همین کار رو انجام میده.

  2. احسان می‌گوید

    جالبه.
    ای کاش این قابلیت برای گوشی های Android هم قابل استفاده بود.

    1. پدرام می‌گوید

      برنامه lookout روی اندروید همین کار رو میکنه