نوابغ و برگزیدگان بازاریابی اینترنتی جهان به تهران میآیند
دومین دوره از همایش بینالمللی بازاریابی اینترنتی ایران در تاریخ 13 و 14 بهمنماه سال جاری در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار خواهد شد که شرکت کاسپید و هلدینگ بیزینس گلدن وی (BGW) به صورت مشترک این کنفرانس را برگزار خواهند کرد.
فارنت: دکتر علی اکبر جلالی چهره بینالمللی و پدر فناوری اطلاعت ایران به عنوان دبیر اجرایی همایش بینالمللی بازاریابی اینترنتی ایران، ضمن تاکید بر اهمیت ضرورت و همگانی شدن دانش بازاریابی اینترنتی ایران برای توسعه کسب و کار در کشور از برگزاری دومین دوره از این همایش با حضور نوابغ بازاریابی اینترنتی دنیا در نیمه دوم بهمنماه سال جاری خبر داد.
در این نشست خبری با حضور خبرنگاران و روزنامهنگاران مطرح کشور و با موضوع دومین همایش بازاریابی اینترنتی ایران در سالن خدمات همراه اول «1868» برگزار شد حمیدرضا سپیدنام، به عنوان برگزارکننده و سخنران این همایش، ُ دکتر علیاکبر جلالی، دبیر علمی کنفرانس، دکتر عدالتیان عضو اتاق بازرگانی ایران، مهندس امیر فتوحی و مهندس اصغری از اعضا علمی مطرح دانشگاهی کشور به عنوان اعضای هیئت علمی به اهداف و ضرورت برگزاری این همایش پرداختند.
سپیدنام در ابتدا به حضور اساتید بینالمللی بازاریابی اینترنتی همچون ماسیمو بورجیو، کریستین هاجسون، رول جونز و گویلومو ویلاردیک در این همایش اشاره کرد و همچنین وی از محسن آقایی رئیس هیئتمدیره هلدینگ بیزینسگلدنوی (BGW) به عنوان سخنران و یکی از حامیان و مجریان اصلی این همایش نام برد.
سپیدنام در خصوص مباحث مطروحه در این همایش گفت: در دومین کنفرانس بینالمللی بازاریابی اینترنتی ایران به، مباحثی مهمی نظیر بازاریابی مستقیم در وب، نقش رسانههای اجتماعی در بازاریابی، تجزیه و تحلیل وب، بررسی نمونهها و شرکتهای موفق، بومیسازی استراتژی بازاریابی اینترنتی، سئو و بهینهسازی محتوا و مدلهای درآمدزایی در محیط وب برای شرکتها و بانکداری الکترونیک مدرن مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.
اشاره دکتر جلالی به تقدم تجارت الکترونیکی بر بانکداری الکترونیکی
در ادامه این نشست خبری علیاکبر جلالی ضمن اشاره به مشکلات اینترنت کشور گفت: بر خلاف اختلالات اینترنتی موجود، فرصت خوبی در کشور ایجاد شده و آن هم افزایش پهنای باند است و این عامل میتواند کمک فراوانی به پیشبرد استراتژیهای بازاریابی اینترنتی در سطح ملی بکند. این را باید مدنظر داشته باشیم که بخش عمدهای از کشورهای جهان، ابتدا کسب و کار محلی را تقویت کرده، بعد ملی و بعد به سوی کسب و کار جهانی قدم برداشتهاند.
جلالی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه فناوری در اقتصاد گفت: 60 درصد از اقتصاد جهان وابسته به فناوری است و تا سال 2030 این نقش به 95 درصد خواهد رسید که در واقع در آن سال زندگی «زندگی همراه» میشود و دقیقاً به همین دلیل تجارتمان باید به سرعت الکترونیکی و همگام با جهان شود.
وی ادامه داد: در موقعیتی که دنیا چنین سمت و سویی گرفته است، نقش این گونه همایشها فرهنگسازی است و در این خصوص با توجه به هزینه های سنگین فرهنگ سازی برای بخش خصوصی رسالت آن بر عهده دولت بوده و از همت بخش خصوصی در برگزاری این همایشها تقدیر نمود.
جلالی در پایان افزود : در دنیا ابتدا تجارت الکترونیکی رونق پیدا کرد و بعد بانکداری. اما در ایران عکس این اتفاق رخ داده است.
بازاریابی الکترونیکی کسب و کار را رونق میبخشد
عدالتیان نیز در تکمیل گفتههای جلالی به مشخص بودن جایگاه این گونه کنفرانسها اشاره کرد و گفت: با این ابزار منحصر به فرد (بازاریابی اینترنتی) میتوان با حداقل هزینه به حداکثر درآمد در کسب و کار رسید و کارهای بزرگی انجام داد. از این رو برگزاری کنفرانسهای تخصصی با این موضوع که میتواند به رونق کسب و کارها و تولید اشتغال و کار آفرینی کمک کند و نظر به اهمیت آن باید به دفعات برگزار شود.
وی افزود: با استفاده از این ابزار میتوان به رونق کسب و کارها سرعت بخشید و ایجاد هم افزایی نمود.
عدالتیان گفت: در ایران 20 میلیون کاربر جوان اینترنت وجود دارد که از این حیث پتانسیل فراوانی در کشور برای اشتغالزایی به کمک این ابزار مهیا است.
از هر 5 سایت راهاندازی شده، 3 سایت شکست میخورند
در ادامه این نشست امیر فتوحی، عضو هیئت علمی این همایش گفت: سال گذشته 500 میلیارد تراکنش مالی در فضای کسب و کار اینترنتی کشور داشتیم که ماحصل فعالیت 30 هزار فروشگاه اینترنتی بود که نشان از پتانسیل بالای کسب و کار در فضای مجازی دارد.
وی ادامه داد: با وجود توانمندی در ایجاد کسب و کار در این فضا در زمینه تبلیغات با مشکلات عدیدهای روبهرو هستیم تا جایی که از هر 5 سایت راهاندازی شده، 3 سایت شکست میخورند. در واقع بقاء کسب و کار در فضای اینترنتی وجود ندارد.
مهندسان، سازنده این سایتها هستند و تنها به ایجاد آنها فکر میکنند، اما به دلیل فقیر بودن در زمینه دانش بازاریابی در حفظ و نگهداری آنها ضعیف هستند و در این خصوص بر اهمیت و لازمه کسب دانش بازاریابی اینترنتی برای مهندسان در این حوزه اشاره نمود.
وی با اشاره به اهمیت کسب و کار در فضای مجازی به مقوله ضرورت موبایل مارکتینگ نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به ضریب نفوذ 75 درصدی موبایل، مقوله موبایل مارکتینگ میتواند ابزار قدرتمندی در پیشبرد کسب و کارها باشد.
همچنین اصغری، عضو پژوهشکده فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی از اقتصاد مبتنی بر علم سخن گفت و افزود: مثلث پول، برنامه و بازار نیاز اصلی شرکتهای دانش بنیان است که اغلب این شرکتها در ضلع بازار این مثلث دچار اشکال هستند. وی گفت: درد اصلی در تجارت کشور، ایجاد، نگه داشت و گاهی تحریک بازار است.
وی بازاریابی اینترنتی را وسیلهای برای حل مشکل کسب و کار در کشور و تکمیل کردن ضلع سوم دانست و برگزاری این کنفرانسها را که البته وظیفه دولت است کمک بزرگی در پیشبرد این اهداف دانست.
لازم به ذکر است دومین دوره از همایش بینالمللی بازاریابی اینترنتی ایران در تاریخ 13 و 14 بهمنماه سال جاری در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار خواهد شد که شرکت کاسپید و هلدینگ بیزینس گلدن وی (BGW) به صورت مشترک این کنفرانس را برگزار خواهند کرد.
در پایان سپید نام به عنوان مجری این کنفرانس و نماینده از طرف بخش خصوصی بر ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی در جهت توسعه تجارت و رونق تجارت الکترونیک و تولید ثروت ملی تاکید جدی داشت و ضرورت اجرای آن را به عنوان یک وظیفه در جهت صرفه و صلاح کشور اشاره نمود و عنوان کرد: انتظار میرفت با توجه به عدم منفعت مالی و کسب سود برای مجریان این همایش و ضرورت تولید اشتغال و کار آفرینی در کشور بخش دولتی از این همایش حمایت مالی مینمود و تمام هزینهها و منابع آن فارغ از هر گونه فعالیت سود زا توسط بخش خصوصی تأمین گردیده است.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به نشانی اینترنتی www.ebconference.com مراجعه کنند.
پایان مطلب/