CES 2012/ تعبیر رویای اریکسون برای استفاده از بدن شما به‌عنوان کابل یو.اس.بی!

شرکت اریکسون در نمایشگاه CES 2012 این شرکت از فناوری “capacitive coupling” خود با استفاده از آن برای انتقال ساده تصاویر از یک تلفن همراه به صفحه‌نمایش بزرگ رونمایی کرد.

1

فارنت: در آینده‌ای که اریکسون قصد ساختن آن را دارد شما قادر به انتقال مستقیم اطلاعات بین دو دستگاه با استفاده از بدن خودتان خواهید بود. این فناوری در نگاه اول بسیار جالب به نظر می‌رسد اما به راستی می‌تواند چه نقش مفیدی را در زندگی ما ایفا کند؟

در کنفرانس خبری شرکت اریکسون در نمایشگاه CES 2012 این شرکت از فناوری “capacitive coupling” خود با استفاده از آن برای انتقال ساده تصاویر از یک تلفن همراه به صفحه‌نمایش بزرگ رونمایی کرد.

شما معمولاً برای این موضوع از یک کابل HDMI و یا سایر فناوری‌های بی‌سیم بهره می‌برید اما در این مراسم هانس‌وستبرگ مدیر اریکسون از دستان خود به عنوان محل‌های اتصال و از بدن خود به عنوان یک کابل استفاده کرد.

همکار وستبرگ در این مراسم تلفن همراهی را نشان می‌داد که در آن تصویری وجود داشت و پس از آن وستبرگ به لمس این تلفن همراه با یک دست و لمس دستگاه پخش با دست دیگر خود باعث نمایش تصویر موجود بر روی تلفن همراه بر روی صفحه بزرگ نمایش شد.

اگر چه این فناوری همچنان در ابتدای راه است و همه چیز سریع انجام نگرفت اما پرواضح است که این فناوری در زمان‌ها و مکان‌هایی که امکانات لازم برای انتقال اطلاعات وجود ندارد بسیار بکار خواهد آمد.

اصلاً بحث کردن و نوشتن در خصوص فواید این فناوری که شاید انتظار دیدن آن را از یک شعبده‌باز داریم بیهوده است.

گویا اریکسون پس از جدایی از سونی در بازار تلفن همراه، خیال‌هایی در سر دارد پس منتظر می‌مانیم تا مثل همیشه لذت این فناوری را ببریم. موفق باشی غول سوئدی!

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهران می‌گوید

    مگه یه همچین طرحی میشه بی فایده باشه ؟!!!!!!!