مرغ مگس‌خوار بوئینگ با قدرت عکسبرداری 1.8 گیگاپیکسل!

اگرچه در اختیار گرفتن یک بهپاد آمریکایی توسط ایران چند وقتیست خبرساز شده اما گویا آمریکایی‌ها در این مدت بیکار هم نبوده‌اند و شرکت بوئینگ بر روی یک بالگرد بدون سرنشین جاسوسی با قدرت عکسبرداری 1.8 گیگاپیکسل مشغول کار بوده‌ است.

3

مطئمنا خاصیت این بالگرد بدون سرنشین جاسوسی همانند تمامی بالگردها در بی‌نیازی از باند نشست و برخاست و قدرت مانور بر روی موقعیت‌های خاص قابلیت بیشتری به آن خواهد داد تا برتری بیشتری برای ردیابی و مانیتور فعالیت‌های صورت گرفته بر روی زمین داشته باشد.

بالگرد بدون سرنشین جاسوسی

بالگرد بدون سرنشین جاسوسی بوئینگ

این بالگرد بدون سرنشین که با نام A160 Hummingbird (مرغ مگس‌خوار) شناخته می‌شود و شرکت بوئینگ ساخت سری اول آن را بر عهده دارد، از ابتدای سال 2011 در صحرای آریزونا مورد آزمایش عملیاتی قرار گرفته اما آزمایش سیستم تصویربرداری همزمان و مستقل این بالگرد که با نام مخفف Argus-IS (اشاره به غول صدچشم در اساطیر یونان) شناخته می‌شود به تازگی با موفقیت انجام گرفته تا به عنوان بزرگترین سنسور ویدیوئی مورد استفاده در عملیات‌های تاکتیکی از آن یاد شود.

بالگرد بدون سرنشین جاسوسی بوئینگ

استفاده از لنز 1.8 گیگاپیکسلی در دوربین این بالگرد به معنای بهره‌گیری از پهنه دیدی وسیعتر و قدرت دیدی تقریبا معادل 900 برابر قدرت یک دوربین 2 مگاپیکسلی مورد استفاده در یک تلفن همراه ساده است.

این تنها به قدرت عکسبرداری خلاصه نمی‌شود و با این قدرت سنسور گفته می‌شود که این بالگرد قادر به فیلمبرداری ویدیویی با کیفیت و سرعت 10 فریم در ثانیه است و بدین‌ترتیب پرنده مگس‌خوار بوئینگ قادر به ردیابی افراد و وسایل نقلیه از ارتفاعات بالای 20 هزار  فوت (6.1 کیلومتر)‌ در گستره 168 کیلومتر مربع است.

سه دستگاه اول این بالگردهای بدون سرنشین در اردیبهشت و یا خرداد سال آینده در افغانستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

Source: BBC via Boing

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. مهر می‌گوید

    ببینم حسین نکنه این توپولفهای ایران را هم تو چپه میکنی !

  2. حسین می‌گوید

    اینم چپش می کنیم

    1. ali می‌گوید

      نکنه تو هم باورت شده . دایی جون اگر ما یه زمانی تونستیم یکی از اینا بسازیم باید هورا بکشیم نه اینکه یکی شو انداختیم (که البته همونم معلوم نیست )