گوگل تصاویر قبل و بعد از زلزله 82 شهر ژاپن را منتشر کرد

بیستم اسفندماه سال گذشته و پس از زلزله 8.9 ریشتری در ژاپن سونامی عظیمی سواحل این کشور را درنوردید که تاکنون در مورد وسعت خرابی‌ها و میزان تلفات این حادثه ویرانگر چندین خبر در فارنت منتشر کرده‌ایم.

0

حالا شرکت گوگل بانک تصاویر خود در سرویس نمای خیابانی (گوگل استریت‌ویو) را که پس از واقعه هولناک زلزله و سونامی ژاپن در ماه مارس، آنها را جمع‌آوری کرده بود، با قابلیت مقایسه تصاویر قبل و بعد از زلزله، منتشر کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، خودروهای سرویس نمای خیابانی گوگل برای این اقدام 44 هزار کیلومتر در خیابان‌ها و جاده‌های ژاپن طی مسیر کرده‌اند تا بتوانند تمامی آثار این بلایای طبیعی را که باعث کشته‌شدن حدودا 20 هزار نفر شد به ثبت برسانند.

بیشتر این تصاویر در ماه جولای به ثبت رسیده‌اند و تصاویر 360 درجه موجود در واقع پرتره‌ای از ویرانه‌های باقیمانده در سرزمین آفتاب تابان هستند که در آنها ساختمان‌های واژگون و کشتی‌های به گل نشسته با فاصله بسیار از دریا دیده می‌شوند.

گوگل با توجه به درخواست کاربران قابلیت مقایسه تصاویر قبل و بعد از زلزله 82 شهر و روستا را در این سرویس گنجانده است که از میان آنها می‌توان به شهرهای میاگی، ایواته، فوکوشیما، ایباراکی، یاماگاتا و آموری اشاره کرد.

گوگل در این خصوص اعلام کرده است که: امیدواریم این تصاویر به بازیابی خاطرات گمشده خانه‌هاو شهرهای مردم کمک کند. برای دیدن مستقیم این تصاویر می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.