گوگل چند سال دیگر هم در قلب فایرفاکس جای خواهد داشت!

گوگل را می‌توان کلیدی‌ترین محل درآمد موزیلا دانست چرا که 84 درصد درآمد موزیلا در سال 2010 که بالغ بر 121.1 میلیون دلار اعلام شده است از محل قرارداد با گوگل بدست آمده است.

1

بنیاد موزیلا بازهم از ادامه همکاری و مشارکت گوگل در فایرفاکس برای دست‌کم سه‌سال دیگر خبر داد. بنا بر قرارداد همکاری موجود میان دو طرف گوگل همچنان به عنوان موتور جستجوگر پیش‌فرض در مرورگر فایرفاکس بنیاد موزیلا قرار گرفته خواهد شد.

البته بنا بر اعلام موزیلا تنها توافق اولیه برای این موضوع صورت گرفته و هنوز قرارداد نهایی امضا نشده است. گوگل را می‌توان کلیدی‌ترین محل درآمد موزیلا دانست چرا که 84 درصد درآمد موزیلا در سال 2010 که بالغ بر 121.1 میلیون دلار اعلام شده است از محل قرارداد با گوگل بدست آمده است.

البته قرارداد سال گذشته میان دو طرف، در ماه گذشته (ماه نوامبر) ‌به پایان رسیده بود و حتی موزیلا با عرضه نسخه اختصاصی برای بینگ (که در آن موتور جستجوگر پیش‌فرض جستجوگر بینگ شرکت مایکروسافت بود)، شایعات مبنی بر پایان همکاری با گوگل و آغاز قرارداد با موتور جستجوگر بینگ شرکت مایکروسافت را قوت بخشیده بود.

در واقع می‌توان گفت این قرارداد چندساله، تمامی شایعات در خصوص اینکه گوگل برای تقویت هرچه بیشتر کروم به قرارداد سالانه خود با فایرفاکس را پایان خواهد داد، خاتمه بخشید. فعلا که موزیلا امروز نسخه 9 فایرفاکس را برای سیستم عامل همراه محبوب گوگل یعنی اندروید عرضه کرده تا ببینیم فردا چه می‌شود!

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. opera می‌گوید

    اینبار گوگل چه فکرایی توشه میخواهد همه چیز را دگرگون کند؟
    مگه جومونگه که میخواد دنیای خودش را پس بگیره؟