تفاوت صریح دو کشور کره‌شمالی و کره‌جنوبی از فضا

شاید در خصوص طرز زندگی خاص و همچنین قوانین سخت‌گیرانه حکومتی در این کشور شنیده باشید اما اگر می‌خواهید تاثیر واقعی حکومت فعلی این کشور را درک کنید ( به رهبری کیم‌جونگ‌ایل و البته پدرش کیم‌ایل سونگ) به این تصویر که از آسمان دو کشور کره جنوبی و کره شمالی و در شب به ثبت رسیده، نگاهی بیندازید.

41

فارنت: تلویزیون دولتی کره‌شمالی و خبرگزاری‌های بین‌المللی روز دوشنبه از مرگ کیم‌جونگ‌ایل، رهبر دیکتاتور و کمونیست کره‌شمالی خبر دادند.

شاید در خصوص طرز زندگی خاص و همچنین قوانین سخت‌گیرانه حکومتی در این کشور شنیده باشید اما اگر می‌خواهید تاثیر واقعی حکومت فعلی این کشور را درک کنید ( به رهبری کیم‌جونگ‌ایل و البته پدرش کیم‌ایل سونگ) به این تصویر که از آسمان دو کشور کره جنوبی و کره شمالی و در شب به ثبت رسیده، نگاهی بیندازید.

همانطور که در تصویر پیداست آسمان شب کشور کره جنوبی مانند سایر کشورها عادی و حتی درخشان‌تر است اما کشور کره شمالی در خاموشی کامل بسر می‌برد و در تصویر ماهواره‌ای فرقی با آسمان اقیانوس در شب ندارد.

جالب اینجاست که با وجود این مردم کره‌شمالی از زندگی خود ناراضی نیستند و معتقدند خوشبخت‌ترین انسان‌های روی زمین هستند!

Source: gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

41 نظر برای این مطلب
  1. بهنام می‌گوید

    دروغه شاید امریکا بیخانمان زیادی داشته ولی نسبت به کل جمعیت کشور زاید تازه شم هرسال ازتعداد بیخانمان ها کمتر میشه وبعدم آمریکا بودجه داره واوضاع آمریکا هم خرب نیست فقط امسال(به خاطر کرونا)اوضاع کمی بد شده است

  2. بتو چه می‌گوید

    کارتون خوابهای سئول یکمیلیاردم پیونگیانگ نیستن
    بعدش کره ای ها مثل ما ایرانی ناراضی نیستن و کره شمالی باغیرت تر ما هستن اونا با اینکه در فقر اند ولی حکومت خودشون دوست دارن نه مثل ما که میخایم هر 40 سال حکومت عوض بشه.
    کره جنوبی همه پیش بهتر کره شمالی
    بعدشم فکر کنم
    LG
    Samsung
    Hionda
    Kia
    و همین پرایدتون مال بیست و هفت سال پیش کره تو فرودگاه های سئول استفاده میشد تو فرودگاه میفهمی
    هیچ نمیدونی الکی حرف میزنی

    1. ناشناس می‌گوید

      با این اطلاعات کم درست نیست این طور در مورد کشورهای مختلف نظر بدی. مردم کشور کره شمالی فکر می کنند که در بقیه کشور ها نیز این وضعیت وجود داره. در ضمن کره شمالی بدبخت ترین کشور دنیا نیز محسوب می شه. و هر وسیله ای که با دنیای خارج از کشور ارتباط بر قرار کنه ممنوع و حاصلش تیر بارانه. کتاب فرار از اردوگاه 14 رو بخون. خاطرات یک فرد اهل کره شمالی که از این کشور فرار کرده.

  3. کاظم می‌گوید

    کره ی جنوبی خوب پیشرفت کرده و این از برکت آمریکا نیست بلکه از برکت استعداد و روبرو نشدن با آمریکاست ، کره ی شمالی زیاد پیشرفته نیست اما استعدادشون کمتر از کره ی جنوبی نیست ولی با آمریکا سر شاخ داره
    نتیجه : هردو مثل همن ولی یکی آمریکا کاریش نداره دیگری آمریکا خفش کرده |||| اما در مورد ایران خودمون اگه حسن ظن داشته باشیم به خدای متعال و وعده ی الهی روزی میرسه که از کره که هیچ از همه ی کشور ها جلو خواهیم زد این پیش بینی پیامبر بزرگ اسلام هست کره ی جنوبی در پرتاب ماهواره ناموفق بوده اما ما میمونی رو پرتاب کردیم و سالم هم برگردوندیم .

  4. مهدی می‌گوید

    باتشکر لطفا چند تا عکس هم از گرسنگان و بیکارهای کشور ایالات متحده آمریکا و نیز از بی خانمان های آمریکا که در چادر میخوابند و اخیرا
    بی بی سی در مستند آمریکا در آستانه انتخابات 2012 نشان میدهد هم بگذارید تا مردم دنیا بفهمند حتی در آمریکا هم اوضاع خوب نیست و خراب است و همه ساله برق در برخی ایالتهای آمریکا بدلیل گردباد تا 10 روز هم قطع میگردد و دولت فدرال بودجه ای برای تعمیر خرابی طوفان هم ندارد !!

  5. محسن می‌گوید

    خوب که چی بشود ! مستعمره روسیه و چین باشد که چی ؟ برق ندارند که چی ؟ هم اکنون 10 سال است که آمریکا و ناتو ، عراق و افغانستان و پاکستان را به لجن و نابودی کشیده است و هر روز شاهد کشته شدن دهها انسان و کودک بیگناه در بمباران ناتو و بمب گذاریهای انتحاری القاعده و طالبان مورد حمایت آمریکا و قطر و عربستان هستیم و روزانه دهها انسان بیگناه کشته و پرپر میشوند .

  6. علی می‌گوید

    اولا از کجا معلوم که این عکس فتوشاب و تبلیغات کور غرب نباشد
    دوما شاید چند لحظه برقها قطع شده است و همان لحظه این عکس گرفته شده و سوژه سازی شده است و حتی در خود آمریکا و اروپا هم پیش میاید که برق ها گاهی تا ساعت ها قطع میگردد .

  7. نام شما می‌گوید

    توجه داشته باشید که کره شمالی دارای نیروگاه برق اتمی است ونیز شبکه برق این کشور به شبکه برق روسیه و چین وصل است ولی به دلیل حالت جنگی و اضطراری فوق العاده با کره جنوبی و آمریکا از ساعت 11 هر شب برق کلیه شهرهای کوچک و جاده ها تا ساعت 6 صبح توسط دولت کره شمال قطع میگردد .

  8. نام شما می‌گوید

    دوستان عزیز لطفا ، اگر کره شمالی گرسنه بود نمیتوانست در المپیک لندن رده ۱۲ جدول مدالها باشد و اگر ملت و کشور کره شمالی گرسنه بود تا حالا ۱۰۰ بار توسط کره جنوبی سیر و آمریکای گرگ درنده حریص که هیچ وقت سیر نمیشود خورده شده و بلعیده شده بود و گرسنه واقعی آمریکای گرگ صفت حریص و همیشه گرسنه است و نیز همه محصولات کره جنوبی در شهر مرزی کائسونگ کره شمالی با مارک PRC ساخته شده و حتی بازارهای آمریکا را تسخیر کرده است و هرروز صبح هزاران کارگر و کارمند از جنوب به این شهر در شمال سر کار رفته و عصر به جنوب برمیگردند . پس ملت کره ملتی هوشیار و زنده است . راستی از بیکارها وکارتون خوابهای سئول و لندن و واشنگتن چه خبر ؟؟

  9. علی می‌گوید

    دوستی که گفته کره جنوبی از خودش هیچگونه صنایعی نداره واقعا پیشرفت دوازدهمین اقتصاد جهان نمیبینه

  10. mohammad می‌گوید

    جالبه واقعن.

  11. نام شما می‌گوید

    اگه کره شمالی پیشرفته است چرا ورزشکارها شون از کشورشون میان بیرون دیگه بر نمیگردند دیگه دوره زور گویی تموم شده کره شمالی بجز سه چهار تا کشور بقیه کشور هارو دشمن خودش می دونه

  12. حامد می‌گوید

    دوست عزیز کره جنوبی توی مناقصه ای که برای ساختن نیروگاه آب سبک هسته ای (نوع بسیار پیشرفته تر از اونی که روسهای بی …. هنوز به ما تحویل ندادن)برای امارات دو کشور آمریکا و فرانسه رو شکست داد و برنده مناقصه شد و قرارداد ساختن نیروگاه های مشابه رو با ترکیه بسته.ساختن نیروگاه همجوشی هسته ای نه غنی سازی مسخره اورانیوم! در ضمن شرکت هیوندا همزمان با ایران خودرو به مونتاژ خودرو مشغول شد و الان پنجمین خودروساز دنیاست و ایران خودرو به غیر از فروش ببخشید انداختن ماشینهای دسته چندم به چندین برابر به مردم ما هیچ کاری انجام نداده و عامل همه اینها سرشاخ شدن ما با دنیاست که به سود بعضی هاست نه من و سما و مردم عادی

  13. زز می‌گوید

    اونا معتقدند خوشبخت‌ترین انسان‌های روی زمین هستند ماهم معتقدیم خوشبخت ترین انسانهای روی زمین هستیم .
    البته این جور فکرها و اعتقادها معمولا از تلویزیونها به صورت ناطق معملا پخش میشه.

  14. mj می‌گوید

    خیلی جالب بود!

  15. dr-shahhoseini می‌گوید

    سلام
    مطالبتون بسیار خوب و مفید است.
    موفق باشید.

  16. حسن می‌گوید

    آقا مجید هواپیما تصمیم نمیگیره کجا رو بزنه کجا رو نه.این خلبان هستش که اختیار کامل جنگندشو داره.
    کارخانه نداشته باشیم بهتر از این که آمریکایی باشه؟اصلا توی دنیای اقتصاد و تجارت فقط کسانی که بخوان گوشه ازلت بگیرن و یا هیچ پیشرفتی ندان بهونه این جوری میارن.
    علم ,تکنولوژی توی دنیا به صورت یکپارجه همه ازش استفاده میکنن.مثل همون GPSحالا نمیشه گفت من این رو استثنا قرار میدم بقیه نه
    اگه بخوام بگم تو از کدوم دستاورد های آمریکا استفاده میکنی کلی میشه نوشت.همون جور که در گذشته و حال دنیا هم از دستاورد های ما استفاده کرده.مثل نجوم.الکل و پزشکی و . . . .
    بیایم ببینیم چی به نفع کشور ماست چی نه.با لج بازی کاری به جایی نمیرسه.
    به فرض کارخانه ای در گذشته آمریکا در ایران ساخته باشه.مهم اینه که ما گسترش دادیم؟ با اون کارخانه چی بدست آوردیم برای کشورمون؟
    این موضوع صفحه هم ازش فقط یه چیز معلومه=کره ی شمالی پیشرفتی در مقایسه با کشور های اطرافش نداشته.چون نه با آمریکا بلکه با همه دنیا روابطش قطع شده.

  17. مجید می‌گوید

    دوتا سوال داشتم
    1. کلا کارخونه نداشته باشیم بهتر از اینه که کارخونه وابسته به آمریکا داشته باشیم؟
    مثلا الان نیروگاه روسی بوشهر رو جمع کنیم بهتر؟ البته اون آمریکایی نیست شاید لازم نباشه جمش کنیم
    2. f14 های صددر صد آمریکایی تو جنگ گفتن چون ما ساخت آمریکاییم به عراق شلیک نمی کنیم؟
    اگه کسی جواب این سوالا رو می دونه به من هم بگه

    1. رهگذر می‌گوید

      اصل بر “قاعده نفی سبیل” هست برادر!
      رسیدن به جواب سوالات شما اونقدرها هم سخت نیست!

  18. zxcvz می‌گوید

    اینو نگن چی بگن

  19. ایلیا می‌گوید

    شما هم اگه جایی زندگی میکردید که با یه بهونه کوچولو میبردنتون اردوگاه کار اجباری که فکر نکنم خود کره ای ها هم بدونن کجاست زود لالا میکردید
    توی کشوری که تلویزون وجود نداره(الان یکی میاد میگه دارن) ندارن منظورم اینه یه چیزی فراتر از تلویزیون ما هستن
    در و دیوار نشون میدن و گل و بلبل از اوضاع خوب خودشون و بدبختی سایر ملل که راه اونا رو نرفتن
    موبایل که عمرا وجود داشته باشه
    جالبه اینا رفتن جام جهانی ملت کره شمالی حتی بازی های کشورش رو هم ندیده

    هسته ای بودنش چه ربطی داره به قضیه؟
    ما هم میلیاردها بشکه نفت دارم ایا همه خوش و خرم داریم حال میکنیم؟
    از این چیزا همه جا هست
    راه دور نرید
    توی قرنی که جهان داره سرعت اینترنتش رو اونقدر بالا میبره که برنامه های با کیفیت اچ دی رو مستقیم از اینترنت نشون بده وزارت ارتباطات ما سر دو کیلوبیت اضافه کردن به سرعت اینترنت دیال اپ جون مردمو به لب میرسونه(فکر کنم تنها کشوری هستیم اینترنت کیلویی میخریم)

    به امید برابریه برادرانه

  20. Mimic می‌گوید

    خوبه . مثل قدیما که برق نبود همه راس یک ساعت خواب و راس یک ساعت بیدار باش . با نور خورشید همه کارا انجام میشه . خیلی سالم و مقوی !! مرض هم کمتر !!
    حداقلش خوشحال شدیم که خواب مردمش میزونه البته به غیر از چیزای دیگشون .

    تشکر بابت مطلب جالبتون

  21. amir می‌گوید

    مردمان کره شمالی واقعا بدبختند فقط دلم میخواد بدونم اون دسته از مردمشون که خارج از این کشور رو دیدن بازم فکر میکنن خوشبختن؟ اونا حتی اینترنت هم ندارن این دیگه فاجعست و مثل پادگان راس یک ساعت همه برق خانه ها باید خاموش بشه در ضمن کی میگه کره جنوبی از خودش چیزی نداره پس سامسونگ و ال جی بوق هستند ماشااله تو همه چی هم دارند پیشرفت میکنند حتی صنعت فیلم سازی

  22. saman می‌گوید

    همه با هم رفتن لالا !

  23. میثم می‌گوید

    خواستم بعد از جند وقت به یکی از page های که میخونم نظر بدم دیدم حرفی برا گفتن وجود نداره. .

  24. اشکان می‌گوید

    مردم خیلی زود به بدختی عادت می کنن و فکر می کنن چون بدبخت تر از اونها هم هست پس خودشون خوشبختن.
    امان از حکومت های دیکتاتور…

  25. امیر کامجوفر می‌گوید

    خب زود می خوابن لابد :)

  26. مهمان می‌گوید

    به نظر من که اونا برای محیط زیست مفیدترند!
    البته
    این همه تبلیغات منفی علیه این کشور فقط به این خاطره که با آمریکا نیست (عطف به ضرب المثل با آمریکا باش و خدایی کن…!) از این دست تبلیغات برای کشور ما هم کم نیست. یه بار یه بنده خدای کانادایی که اومده بود تهران می گفت من فکر می کردم تو تهران مردم با شتر جابجا می شن!
    کره جنوبی هم یک لحظه با آمریکا ارتباطش قطع بشه از خودش هیچی نداره؛ نه صنایع الکترونیک و نه خودروسازیش هیچ کدوم بومی نیستند…

    1. علی می‌گوید

      چرا حرف ارزون میزنید! کره جنوبی در بعضی محصولات رقیب سر سخت آمریکا هستش ولی چون با هیچ کشوری سر جنگ ندارند کسی هم با اونها مشکل نداره.
      در ضمن شما لازم نیست به فکر محیط زیست اونا باشی. تو همین تهران روزانه چند نفر بخاطر آلودگی هوا سکته میکنند.

      1. نام شما می‌گوید

        من بهای حرفم رو وقتی پرداختم که به عنوان یک شرکت همکار هیوندای به کره جنوبی سفر کردم. اونا اونقدر جربزه و حس ملی گرایی دارن که نیازی نیست شما جانبداری شونو بکنین!
        فکر کنم اخبار غیر فناوری رو هم دنبال نمی کنین که فکر می کنین اونا با هیچ کشوری سر جنگ ندارن! خوبه راه به راه با همین کره شمالی سرشاخ می شن!
        گفتم اونا فقط با آمریکا مشکلی ندارن؛ طبیعیه که دنیا هم با اونا مشکل نداره!
        شما اگه می رفتی اونجا و می دیدی جا به جا نوشتن you are in می فهمیدی یعنی چی؛ فکر کنم مرید که چه عرض کنم عبیدشون می شدی!!!
        در ضمن! من به فکر محیط زیست اونا نیستم! من به فکر کل دنیام… هرچی مصرف برق کمتر بشه طبیعتا افزایش دمای زمین هم کمتر می شه… و فکر کنم اینم نمی دونی که آمریکا بیشترین سهم رو تو آلودگی زمین و افزایش دمای اون داره… پیدا کنید ربطش به تهران رو!

        خدمت اون حضرت والایی هم که فرمودند ال جی و سامسونگ دارند… من می گم تو بگو هیوندا و کیا و…!
        بعد بیا به من ثابت کن که این صنایع بومی هستند نه آمریکایی …
        پدرم -بازنشسته ایرانخودرو- می گه وقتی ایرانخودرو تاسیس شد هیئت کره ای که اومدن ایران آرزوشون داشتن یک همچین چیزی تو کره بود! (می دونید که ایرانخودرو رو حضرات اجنبی واسه ما راه انداختن) گفتن ایران الگوی ماست! رفتن اسم مهمترین خیابان سئول رو گذاشتن تهران! که هنوز هم به همین نام هست… فکر می کنید چطور ره صد ساله رو یک شبه رفتن؟ تنهایی؟ با عزم ملی؟ با تکیه به استعداد ذاتی و ژنتیکی؟ یا با پذیرفتن کاپیتالاسیون آمریکایی ها؟ (ژاپن هم از این اصل مستثنی نیست)
        فیلمسازی شون هم منظورتون جومونگه دیگه نه؟ کل سیاهی لشکرشون 30 نفر هم نبود!
        یا منظورتون سریال های فاجعه و نازل فارسی 1ـه؟
        +++++++
        من فقط حرفم اینه:
        با هر خبر و عکس و تبلیغی خودتون رو نبازید و به خودتون و کشورتون بدوبیراه نگین…
        هیچ کشوری ابتدا و انتهای تاریخش به اندازه ایران سرشار از افتخار و سربلندی نیست.
        هیچ مردمی میانگین هوشی شون به اندازه ایرانی ها بالا نیست…
        به شکوه تاریختون بنازید؛ و به آینده ایی که به علم حتی در ثریا دست خواهیم یافت…
        کافیه امروز درگیر و اسیر این تبلیغات منفی نشیم…

        1. جهرمی می‌گوید

          اینم یه جور مرضه! طرف صبح با صدای زنگ ساعتی بلند میشه که ساخت اونوره، لامپی رو روشن میکنه که ساخت اونوره، صبحونه شو تو مایکروفری آماده میکنه که ساخت اونوره، از خونه میزنه بیرون سوار ماشینی میشه که ساخت اونوره( بگذریم از شیر مرغ تا جون آدم ساخت چین)، میره سرکارش با تلفن و موبایل و فکس و کامپیوتری کار میکنه که همه شون ساخت اونورن، بعد آخر شب میاد پای اینترنتی که ابداعه اونوره، با کیبوردی که ساخت اونوره با افتخار مینویسه: مایرانی ها بر بلندای افتخار و تاریخ وایسادیم و وضعمون خیلی خیلی خوبه!!! چی گفتی: ما ایرانی ها باهوش ترینیم؟!! حتما به خاط همین هوش برتره که از فرش زیر پامون گرفته تا تخم مرغ صبحونه مون چینی و کره ایه!! چقدر یه آدم میتونه “ابله” باشه.

        2. kk می‌گوید

          آره عامو اصلا تو درست میگی هرچی دارن از آمریکاست خوب که چی ؟ ما هم هرچی نداریم از آمریکاست. آره داداش راست میگی “با آمریکا باش خدایی کن”, باهاش نباش حمالی کن . حالا شما بهتره بگی این حمالی چه برتری نسبت به اون خدایی داره که شما طرفداریش رو میکنی . کره جنوبی هیچی از خودش نداشت پس به صورت مونتاژ کار شروع به کار واسه آمریکا کرد حالا خودش تولید کننده هست. حتما باید مثل ما باید مشغول اختراع دوباره چرخ میشد تا مقبول شما باشه. زنگ ساعتت خرابه مثل اینکه ,عامو از خواب پاشو دنیا منتظر من و تو نیست که بهش برسیم ما هنوز نتونستیم یه ترانزیستور سیلیکونی بسازیم اونا دارن تکنولوژیشون رو به آی سی های نوری و آی سی های گرافن بیسد عوض میکنن.
          یادش به خیر استادمون میگفت پیشرفت تکنولوژی اونا به صورت اکسپنانسیلی هست مال ما به صورت خطی هر دقیقه و ساعت به صورت توانی ازشون عقب می مونیم. ولی من میگم عقب موندن اینجا معنی نمیده ,عقب موندن زمانی معنی میده که دو چیز با سرعتهای مختلف تو یه جهت حرکت کنن نه برای ما و اونا که تو دو جهت مخالف هم حرکت میکنیم.

        3. جوون ايراني می‌گوید

          برادر مهربان من که معلومه نفست از جای گرمی در میاد
          گیریم با پذیرفتن کاپتلاسیون و غیره به ابنجا رسیدن خودت عقلت رو بزار قاضی فکر کن حاضر بودی جای بکس کره شمالی باشی که مجبور باشی شب رو سریع بخوابی که پول برق ندی یا دولت برای خوابت ساعت تاءین کنه توی فقر بدبختی زندگی کنی یا نه توی ترس از حکومت زندگی کنی بعد بیای بگی من بچه کره شمالیم ای مردم من به جومونگ بودن افتخار میکنم
          مرد مومن تو همین ایران خودت چند بار اومدی به اینترنت ایران و ایرانی فحش دادی چرا حرف بی‌قیمت میزنی برادر من برای تو که به عنوان شرکت همکار هیوندای میری بیرون و صبح حتما باید صبحونت رو با نون تست بخوری و نمیدونی بسته ای چنده چون یکی دیگه برات میخره فکر کنم وقتی به تابلوی کورش نگاه میکنی افتخار میکنی ولی اونی که توی ای ایران خودمون صبحونه نمیخوره تا نون تافتون بیات تو سفره رو زن بچش بخورن و ساعت شش میره با موتور مسافر کشی کنی تو خونش تابلوه کوروش رو نداره که بهش افتخار کنه تازه میگه لعنت به تو کورش مه خوابیدی و فکر کردی کسی هست که به جات بیدار باشه

        4. چوبین می‌گوید

          من یه سوال دارم الان به چی باید افتخار کنیم ما؟؟؟؟؟؟ولی جالبه که همین جومونگ فاجعه رو هم با دقت دیدی که اینطوری میگی،آقا شما تو این دنیا هستی یا نه؟؟؟اون موقع که کره ای ها اسم تهران رو خیابونشون گذاشتن ما هم اسم سئول رو گذاشتیم،نقشه بدم خدمتتون حالا شما برو خیابان هارو مقایسه کن.آره ما خیلی افتخارات داریم ولی برادر من ما الان داریم زندگی میکنیم نه گذشته که کلی افتخار داشتیم،والا ما درگیر این تبلیغات نیستیم ما درگیر بدبختی خودمون هستیم فقط بعضی وقتها این به قول شما تبلیغات رو میبینیم بعد یه آهی میکشیم که چرا ما اینجوریو اونا اونجوری

        5. بابك می‌گوید

          تو معلومه حتی عکسش رو هم ندیدی{کره جنوبی}
          اتفاقا کره شمالیها هم با اون سطح زندگی که خود الاغ هم دووم نمیاره و خودکشی میکنه { فکر میکنن باهوش ترین و مرفح ترین و پر افتخار ترین مردم جهان هستند .
          میدونی نیم قرن زحمت کشیدن از نظر رشد سریع اقتصاد مقام دوم جهان.و سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان و هفتمین شریک بزرگ تجاری امریکا شدن . زر مفت هم نزدن بیخودی از خودشون تعریف مفت هم نکردن .
          دنیا از لحاظ علم و صنعت و پیشرفت مدیون و دست بوس چند کشور اروپایی و امریکاست اینو همه میدونن البته بعضیها خودشونو میزنن به اون راه .
          در این میان کشور هایی که منطقی تر و عاقلانه تر رفتار و عمل میکنن و پتانسیل و امکانش رو هم دارن میتونن در نو اوری های علم شراکت کنن . و لذت استفاده از بازارهای مصرف اونا رو هم داشته باشند و در نتیجه رفاه بالای عمومی خودشون .

  27. Cna می‌گوید

    چرا +1 گوگل را اضافه نمیکنید که بشه تو گوگل+ هم مطالبتون رو Share کرد …

  28. مهرداد می‌گوید

    جبره جغرافیایی…!!!

  29. مهران می‌گوید

    این درست نمیتونه باشه میدونیم که کره شمالی یه کشور هسته ای هست

    1. Ali می‌گوید

      خوب باشه هسته ای . نکنه شما هم خیال میکنی انرژی هسته ای معجزه میکنه.

      تو این کشور سالی هزار نفر از گشنگی می میرن

    2. افشار می‌گوید

      کی گفته هسته ایه؟؟؟ روسیه زباله های هسته ایشو وارد کره شمالی میکنه همین..
      کشوری که مردمش فقط اطرافشونو میبینن وچیزی از علم نمیدونن چطور میتونن اورانیوم رو تجزیه کنن؟؟

  30. ديگو می‌گوید

    اونا تقصیرى ندارن
    ممنون بابت خبر خوبتون