کدهای کیوآر دروازه جدید بدافزارهای مخرب تلفن‌های همراه

تحلیل‌گران کسپرسکی اعلام کرده‌اند که بدافزارها برخی اوقات می‌توانند از طریق غیر منتظره‌ترین روش‌ها به یک تلفن همراه نفوذ کنند و حالا این موضوع رخ داده و بدافزارهای جدیدی ظهور کرده‌اند که از طریق کدهای QR به یک تلفن همراه نفوذ می‌کنند.

0

فارنت: هفته پیش گزارشی را منتشر کردیم که در آن مک‌آفی با اشاره به افزایش روزافزون بدافزارهای اندروید و کوتاهی گوگل در کنترل آنها در بدو ورود به اندروید مارکت تاکید کرده بود که گوگل در حق کاربران وفادار به اندروید جفا می‌:ند.

حالا گزارش کسپرسکی نیز بیانگر آن است که تعداد برنامه‌های مخرب برای تلفن‌های همراه با سرعت نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و در این میان و به ویژه در سه ماهه پایانی سال، سهم بدافزارهایی که سیستم عامل اندروید را هدف قرار دادند به 40 درصد رسیده و جایگاه این پلتفرم را به عنوان هدف اصلی برنامه‌های مخرب تثبیت کرده است.

تحلیل‌گران کسپرسکی همچنین اعلام کرده‌اند که بدافزارها برخی اوقات می‌توانند از طریق غیر منتظره‌ترین روش‌ها به یک تلفن همراه نفوذ کنند و حالا این موضوع رخ داده و بدافزارهای جدیدی ظهور کرده‌اند که از طریق کدهای QR به یک تلفن همراه نفوذ می‌کنند.

کد QR اساساً یک بارکد است اما چون دارای ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری است، تبهکاران سایبری با رمزگذاری پیوندهای مخرب در کدهای QR، تروجان‌های پیامکی را که در پوشش نرم‌افزارهای آندرویید مخفی شده‌اند، منتشر می‌کنند تا بعد از اسکن کردن کدهای QR، تلفن‌های همراه یک فایل مخرب را به طور خودکار بارگیری کرده و سپس این فایل، پیامک‌ها را به شماره‌های ویژه ارسال کند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.