بررسی و دانلود برنامه TapaTalk / مرور فروم‌های اینترنتی با لمس صفحه موبایل

همیشه کاربران فروم‌های اینترنتی آرزو داشتند که بتوانند بدون دردسر فروم‌های خود را از روی دستگاه تلفن همراه خود زیر و رو کنند. در این مطلب قصد معرفی برنامه TapaTalk را داریم که یک برنامه ویژه .استفاده از فروم‌های اینترنتی برای تلفن های همراه هوشمند است

1

برنامه TapaTalk از استاندارد فروم‌های Vbulletin و phpBB پشتیبانی می‌کند و صاحبان فروم‌ها می‌توانند این قابلیت را به صورت رایگان برای سایت خود راه‌اندازی کنند. شما با تپاتالک می‌توانید به راحتی به مرور فروم دلخواه خود بپردازید به شرطی که مدیران فروم مورد علاقه ، امکانات استفاده از این برنامه را در دیتابیس این برنامه ثبت کرده باشند و در ضمن استاندردهای این برنامه را نیز در فروم خود گنجانده باشند. در این مطلب نسخه پلتفرم  آیفون را بررسی کرده‌ایم که به صورت مختصر به آن می‌پردازیم.

برنامه TapaTalk

امکانات برنامه TapaTalk

این برنامه از تمامی امکانات معمول فروم ها پشتیبانی می‌کند که می‌توان به

-دسترسی به بیش از 10 هزار فروم و جامعه مجازی گفتمان

-توانایی استفاده از اکانت‌های مختلف

-همگام سازی با فیس بوک

-هماهنگی کامل با آیفون 4 در نسخه مخصوص آیفون

-مرور ترددهای خوانده نشده و ترددهای به تازگی ایجاد شده در فروم

-توانایی به اشتراک گذاری موضوعات

-نشان دادن کاربران آنلاین

-توانایی نوشتن /پاسخ و ویرایش تاپیک‌ها

-توانایی ارسال پیام خصوصی

-توانایی بارگذای تصاویر و فایلهای پیوستی

-دارای ویجت مخصوص فرومهای اینترنتی (مخصوص اندروید)

این برنامه نخستین بار برای پلاتفرم آیفون در سال 2009 عرضه شد و تاکنون در حدود 30 بار بروز رسانی شده است و در لیست 10 برنامه اجتماعی در فروشگاه آیتونز قرار دارد.

آموزش استفاده از برنامه TapaTalk

در بدو ورود به محیط برنامه شما با  3 گزینه در هدر بالایی برنامه با نام‌های New ،Browse،Search و در هدر پایین هم با گزینه‌های شبکه ،اکانت‌ها ،حافظه برنامه و تنظیمات روبرو خواهید شد.

شما برای اینکه وارد فروم مورد نظر خود شوید باید در قسمت جستجو نام فروم خود را به زبان فارسی یا انگلیسی تایپ کرده و در صورتی که فروم شما از استانداردهای برنامه پشتیبانی کند در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد.

بعداز وارد شدن به فروم ،شما در بدو ورود به عنوان میهمان شناخته می‌شوید و باید از هدر پایین اگر در فروم عضو هستید نام کاربری و گذروازه خود را وارد کنید و در صورتی که در فروم عضو نیستید می‌توانید بوسیله گزینه ثبت نام در فروم مورد نظر عضو شوید.

به هر حال فرض را بر این می‌گذاریم که در فروم عضو هستید بعد از وارد شدن به فروم(که در قسمت تاریخچه نام کاربری و گذرواژه شما ثبت شده و دیگر به دوباره وارد کردن ان احتیاجی ندارید) ،اگر دارای پیام خصوصی جدید باشید به صورت هشدار به شما اطلاع داده شده و در ضمن ترددهای که از آخرین باری که فروم را مرورکرده‌اید و به روز شده‌اندبه شما اطلاع داده میشود که این هشدار شامل ترددهایی که به تازگی ایجاد شده‌اند هم می‌شود.

یکی از قابلیت‌های جالب این برنامه امکان ارسال پیام خصوصی به سایر کاربران و همچنین مشاهده یوزرهای آنلاین در فروم است.

سایر امکانات برنامه TapaTalk

البته این برنامه برای کسانی که می خواهند فرومهای تخصصی را نیز جستجو کنند نیز دارای امکانات جالبی است

شما در ابتدای ورود به برنامه همانطور که گفتیم 3 گزینه را پیش روی خود در هدر بالایی برنامه خواهید دید.

در قسمت تازه ها(New)، تازه‌ترین فروم‌های ایجاد شده را مشاهده خواهد کرد و در قسمت مرور(Browse)،می‌توانید دسته بندی فرومها را دیده و به عنوان مثال در بخش اسپرت ،زیر گروهایی مانند فوتبال ،بدنسازی ،ماهیگیری و گلف و… مشاهده خواهید کرد و بعد از انتخاب زیر شاخه مورد نظر فرومهای تخصصی را با دسته بندی محبوبترین ،تاریخ به روز آوری و همچنین مرتب سازی بر اساس نام را خواهید دید.

در قسمت تاریخچه (History) نیز همانند مرورگرها ،آخرین فرومهای مرور شده قرار داده می‌شود

اگر شما از پیوست خاصی  ویا عکسی خوشتان آمد به راحتی می‌توانید با کلیک بر روی فایل مورد نظر آنرا دانلود و یا با سایر بزرگتر مشاهده کنید.

در نسخه آیفون امکان مرور فروم ها با مرورگر اپل هم وجود دارد که البته اختیاری است.

یکی از قابلیت‌های جالب برنامه در فروم‌ها امکان استفاده از قابلیت فوت پرینت است که مکان شما را به وسیله نقشه مشخص کرده و در پست ارسالی به نمایش می‌گذارد.

طبق اعلام سایت رسمی برنامه ،نسخه مخصوص وینفون 7 مایکروسافت نیز بزودی ارائه خواهد شد.

دانلود برنامه TapaTalk

دانلود مستقیم و بدون دردسر برنامه TapaTalk از سایت موبایل اول

سرور شماره یک

سرور شماره دو 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محسن پاکدل می‌گوید

    چند روز پیش در سایت jahanbantv.com یه فیلم مستند کوتاه راجب مرور فروم ها از طریق موبایل دیدم خیلی جذاب بود
    پیشنهاد می کنم حتما ببینید