بزرگترین لوگوی گوگل بمناسبت سالگرد تولد مارک تواین خالق هاکلبری‌فین

لوگوی امروز گوگل که بزرگترین لوگوی این موتور جستجوگر بحساب می‌آید به قسمتی از رمان معروف ماجراهای تام سایر اثر مارک تواین نویسنده معروف آمریکایی اشاره دارد که تام سایر با زرنگ‌بازی خاصی دیگر دوستان خود را به رنگ زدن نرده‌های چوبی که وظیفه او بوده مشغول می‌کند.

2

گوگل باز امروز دست بکار شده و بزرگترین لوگوی خود تاکنون را به احترام یکصد و هفتاد و ششمین سالگرد تولد مارک تواین نویسنده معروف آمریکایی خلق کرده و آن را در صفحه اول خود جای داده است. لوگوی امروز گوگل که بزرگترین لوگوی این موتور جستجوگر بحساب می‌آید به قسمتی از رمان معروف ماجراهای تام سایر اثر مارک تواین اشاره دارد که تام سایر با زرنگ‌بازی خاصی دیگر دوستان خود را به رنگ زدن نرده‌های چوبی که وظیفه او بوده مشغول می‌کند.

مارک تواین کیست؟

مارک تواین که نام اصلی او ساموئل لانگ‌هورن کلمنز بوده در سی‌اُم نوامبر در فلوریدا در ایالت میسوری آمریکا بدنیا آمده دو اثر ماجرا‌های تام سایر و همچنین ماجرا‌های هاکلبری‌فین مشهورترین آثار او هستند.

به غیر از آثار مشهور مارک تواین نویسنده آمریکایی نکته دیگری که او را در جامعه آمریکا متمایز ساخته بود و وی همواره به آن افتخار می‌ورزید این بود که وی همزمان با دیده شدن ستاره دنباله‌دار هالی بدنیا آمده بود و نکته جالب‌تر اینکه او پیش‌بینی می‌کرد که همزمان با دوباره دیده شدن ستاره دنباله‌دار هالی چشم از جهان فرو خواهد بست که این اتفاق افتاد و ده روز پس از مرگ او در سال 1910 این ستاره دنباله‌دار در آسمان زمین دیده شد.

مارک تواین

مارک تواین در سالهای آخر زندگی خود که از مرگ نزدیکانش سرخورده شده بود داستان زندگی‌اش را به رشته تحریر در آورد اما خواسته بود که تا یک قرن پس از مرگش انتشار نیابد تا اینکه پس از گذشت این مدت دانشگاه برکلی کالیفرنیا اولین جلد این خودزندگی‌نامه را به دست انتشار سپرد.

ستاره دنباله‌دار هالی

بد نیست بدانید که دنباله‌دار هالی، یکی از معروفترین دنباله‌دارهای کشف شده ‌است که هر ۷۶ سال یک بار در آسمان کره‌زمین دیده می‌شود. آخرین باری که این ستاره در آسمان زمین رصد شد، در سال ۱۹۸۶ میلادی بود. این ستاره در سال ۲۰۶۲ دوباره در آسمان پدیدار خواهد شد.

Source: Mashable & Wikipedia

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. امیر کامجوفر می‌گوید

    این مرد زندگی رو به من آموخت ! تنها کسی که قدرت کلامش جادو می کرد . دوست دارم مارک .
    گفته از عشق بدم میاد چون باعث شد چند لحظه مادرم رو فراموش کنم

    1. امیر کامجوفر می‌گوید

      خاطرات آدم و هوا رو حتماً بخونید . تازه می فهمید کی بوده !