چرخ‌وفلک بدون پره مسکو بلندترین چرخ‌وفلک جهان خواهد بود!

چرخ و فلک بدون پره مسکو که نام مسکو ویو بر آن نهاده شده است 220 متر ارتفاع خواهد داشت و بدین ترتیب رکورد همتای لندنی 135 متری خود و همچنین رکورد 165 متری چرخ و فلک سنگاپور را که تاکنون رکورددار بوده، پشت سر خواهد گذاشت.

0

فارنت: مسکو امیدوار است با برپائی چرخ و فلک بدون پره غول‌پیکر خود صنعت توریسم را در کشور خود تقویت کند. چرخ و فلک بزرگ London Eye به عنوان یک جاذبه توریستی برای این شهر به حساب می‌آید و حالا مسکو امیدوارست با سازه‌ای مشابه بتواند توریست‌های بیشتری را به پایتخت روسیه سرازیر کند. انتظار می‌رود سازه این چرخ و فلک بدون پره، عنوان بلندترین چرخ و فلک جهان را به خود اختصاص دهد.

 بلندترین چرخ و فلک جهان

چرخ و فلک بدون پره مسکو که نام مسکو ویو بر آن نهاده شده است 220 متر ارتفاع خواهد داشت و بدین ترتیب رکورد همتای لندنی 135 متری خود و همچنین رکورد 165 متری چرخ و فلک سنگاپور را که تاکنون رکورددار بوده، پشت سر خواهد گذاشت. این ارتفاع بلندترین چرخ و فلک جهان مطمئنا به اندازه کافی بلند و برجسته خواهد بود تا از چندین کیلومتر آنطرف‌تر دیده شود و توریست‌ها را به خود جذب کند. این چرخ و فلک همچنین از طراحی متمایز بدون پره برخوردار خواهد بود که در آن کابین مسافران در سیستم ریلی جابجا خواهد شد.

 بلندترین چرخ و فلک جهان توسط موسسه آمریکایی جنسلر طراحی شده است و تنها بخشی از یک مجتمع بزرگ تفریحی برخوردار از رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، گالری‌ها و نمایشخانه‌ها خواهد بود و انتظار می‌رود تا مرحله بهره‌برداری 300 میلیون دلار هزینه در بر داشته باشد.

البته مسئولان شهر مسکو همچنان به دنبال بهترین مکان برای نصب بلندترین چرخ و فلک جهان به عنوان عنصر جذابیت برای توریست‌ها هستند اما همین که تصمیم گرفته‌اند به جای نصب آن در سیبری آن را در مسکو برپا کنند به نظر در مسیر درستی گام بر می‌دارند!

Source: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.